1.010 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

ESC til lipo ESC til lipo

Jeg er ved at lave en traktor fra bunden af, og den skal kører med et 11,1v batteri, og regnede egentlig med at den skulle kører med en Thor Cti 15 ESC, men man kan åbenbart få en Thor Cti 15 LiPo ESC!

Her kommer mit problem: er det vigtigt det er den lipo esc jeg bruger kontra den almindelige? Jeg har egentlig en gammel LRP esc jeg kunne finde på at bruge, men ikke hvis jeg futter noget af ved det!!? Men strøm er vel strøm?

På forehånd tak!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af spisebordslampe i betonloft i 800 kr.
  • Installation af lamper 1.000 kr.
  • Setter op 4 loft lamper 650 kr.
  • Samling af havestol 300 kr.
  • Skærer bar stole Ben i sort metal 500 kr.
  • Hænge to lamper op 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ESC til lipo
  • Mathias
    Mathias Tilmeldt:
    jan 2011

Følger: 6 Følgere: 4 Svar: 92
    #1   7. aug 2015 Hvad er specs på de 2 ESC'er? Hvis den ene er rated til 7,2V NiMH ville jeg ikke være nervøs ved at køre 2S lipo på den, dvs. max 8.4V. Men det er jo altid en smagssag. Der er langt fra 8,4 til 12,6 smiley
    Medmindre det er en gammel skattet ESC ville jeg bare prøve lykken. En makker fræser rundt på 3S lipo på en gammel brushed HBX ESC...

• Mathias
    Mathias Tilmeldt:
    jan 2011

#2   7. aug 2015 Hvad skal du køre med af motor? Kan den tåle 3S lipo? Det er der jo kun én måde at finde ud af på smiley

• #3   7. aug 2015 Ja okay, men om der står til lipo eller ej på ecs'en er vel ligegyldigt?

• Mathias
    Mathias Tilmeldt:
    jan 2011

#4   7. aug 2015 Mjoeh, hvis bare der står en input spænding er det jo det man må forholde sig til.

• #5   7. aug 2015 Ja, hvis ellers ESCen kan klare den spænding som dine lipoer leverer og den strømmotoren eftersprøger, så er den ligeglad. Det som det muligvis betyder er, at escen har lvc; altså slår fra når spændingen kommer under en vis grænse. Dette er for at passe på batterierne. Lipoer er jo lidt følsomme i den retning.

Mvh Nicolai

• #6   7. aug 2015 Godt jeg må prøve mig frem og se hvad der sker;-)

• #7   8. aug 2015 Okay Nicolai, det var egentlig det svar jeg søgte tror jeg! Det er det eneste der kan give grund til at LiPo ved den ene af de eller ens to esc'er... Takker

• #8   8. aug 2015 Det kan muligvis også være at lipo udgaven har cutoff. Det kan være forskellen.

Og det er helt sikkert ikke lige gyldigt om den får 7,4 eller 11,1v

Kommentér på:
ESC til lipo

Annonce