2.129 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 47 Svar

lasse V
lasse V
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 23

HJÆLP til indstilling S8 Rebel Nitro HJÆLP til indstilling S8 Rebel Nitro

Jeg er i denne situation at min S8 Rebel BX fra LRP er helt ude af sine motor indstillinger! Bilen har kørt ganske få gange (3-4) og kørte perfekt til at starte med.Den er højest købt for 3 måneder siden helt ny. Den begyndte så at gå ud når jeg ville bremse og der efter rodede jeg med de 3 skruer derpå - Lige derefter har jeg ikke kunne få den til at gå ordentligt. Den kan til tider være umulig at tænde. Der er nye gløderør og det. -Og ærligtalt har jeg ikke en kæft forstand på det! har prøvet at læse og se videoer osv. men intet hjælper!

Så mit spørgsmål går på:
Er der nogle der har forstand på det? Som vil indstille den?
Eller kender til steder hvor det kan gøres
(Det bliver selvfølgelig betalt smiley )
Og måske kan sætte mig lidt ind i det.

GERNE I NORDJYLLANDS OMRÅDET smiley

Mvh Lasse

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Moving out cleaning 800 kr.
  • Break a lock of storage as I have lost the key for it. 350 kr.
  • Hanging curtains 800 kr.
  • Vi har køb en Elektrisk bil til vores barn- bilen hedder Toyota FJ Cruiser til 3 år og vi vil gerne have den komplet samlet til idag 350 kr.
  • Etablere udendørs stikkontakt 1.500 kr.
  • Samle børnemøbler 550 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HJÆLP til indstilling S8 Rebel Nitro
  • #1   14. sep 2015 Et godt tip kunne være at læse lidt i manualen

The factory settings of the engine are as following and are a good starting point for you, if you
    are not satisfied with your carburetor settings. Turn in the needles completely (Caution: Do not
    overtighten them!) and loosen them the required number of turns again:
    Idle screw (#1):
    Adjusts the air flow when carburetor is fully closed. Turn CW for higher idle-speed and
    CCW for lower idle-speed. Should be open 1.0mm.
    Low speed needle (#2):
    Adjusts the mid/low-speed flow rate of the fuel. Turn CW for leaner and CCW for richer setting.
    • Low speed (#2): 4,25 turns
    • Main (#3): 2,25 turns
    Main speed needle (#3):
    Adjusts the main flow rate of the fuel (when the throttle is opened
    significantly). Turn CW for leaner and CCW for richer setting.

//Dan

• lasse V
    lasse V Tilmeldt:
    sep 2015

#2   14. sep 2015 Jeg forstå godt det der står i manualen med de indstillinger. Men det som om det ikke virker. Og ved heller ikke hvor lang tid gløderøret må side i mens man prøver og træk den igang ?

• lasse V
    lasse V Tilmeldt:
    sep 2015

#3   15. sep 2015 Men Er klar på og betale mig fra at der vil indstillet perfekt smiley

• #4   15. sep 2015 Gløderøret skal blive i bilen hele tiden. Tror du mener glødestarter.
    Indtil motoren til grundindstillingerne og så juster derfra, husk det er meget små justeringer der skal, se skruen som en urskive og juster 5min ad gangen indtil den er der.

//Dan

• lasse V
    lasse V Tilmeldt:
    sep 2015

#5   15. sep 2015 Ja men vil du mene jeg skruer "top skruen " i bund og så drejer den 4,25 omgang ud? Og bundskruen 2,25? Også sku den kun starte ?

• lasse V
    lasse V Tilmeldt:
    sep 2015

#6   15. sep 2015 Problemet er jo den er indstillet så forkert, jeg ikke kan starte den:/

• #7   15. sep 2015 Nej du skal læse på det igen. Bundskruen 4.25 omgang og top skruen 2.25, har du gjort det du har skrevet er det ikke underligt at den ikke vil starte

//Dan

• #8   15. sep 2015 Hvor bor du i nordjylland?

• lasse V
    lasse V Tilmeldt:
    sep 2015

#9   15. sep 2015 Aalborg???:-)

• #10   15. sep 2015 Ja okay - det var sgu lidt for nord for mig smiley Bor i Horsens til hverdag. Har selv en opgraderet LRP S8 Rebel, som kører super samt en næsten komplet reservedelsbil og 2 reservedels motorerer også smiley Hvis du kunne være interesseret i noget af dette kan du evt skrive til mig her på rcg.

• lasse V
    lasse V Tilmeldt:
    sep 2015

#11   15. sep 2015 Er mere interesseret i og få min indstillet og startet smiley efter som den kun er 60 dage gamle smiley og kan godt kom til dig hvis du mener du kan få svinet startet. Plus arbejds løn. smiley

• lasse V
    lasse V Tilmeldt:
    sep 2015

#12   15. sep 2015 Vi enig om den nederste er bund skruen ??:) hvis det er tilfældet så står de som de skal smiley

profilbillede
  • #13   15. sep 2015 Det har du ret i smiley Her er et billede fra manualen.
    https://gyazo.com/4793b9ad4b25e8afaf82bd0dd5baa278

• lasse V
    lasse V Tilmeldt:
    sep 2015

#14   15. sep 2015 Præcis smiley så skrue den nedereste 2,25 ud. Og 4,25 ud på den øverste ? Også sku det gerne virke ??:-)

• #15   15. sep 2015 Jep læs selv her smiley https://gyazo.com/93265d8bcbbf357905c652d480aef4e5

Husk det er 2 HELE omgange og så en kvart på top speed.
    Den anden 4 HELE omgange og så en kvart.

• lasse V
    lasse V Tilmeldt:
    sep 2015

#16   15. sep 2015 Kan ikke få lortet starter. Men skal man bare bliv ved med og hiv i den træksnor ? Altså sker der noget gløderøret blir i, i lang tid:)

• #17   15. sep 2015 Altså selve gløderøret er vel skruet i hele tiden? smiley Tror du snakker om gløderørsstarteren. Du bør angå at holde det på mere end nødvendigt, da det ellers bliver slidt (men det er selvfølgelig lavet til at kunne holde til det).

Et par ting:
    - Er gløderørstarter opladet fuldt?
    - Tjek gløderør og læg evt et billede op når du sætter det i gløderørsstarteren.
    - Har du primet nitro ind i karburatoren?

• lasse V
    lasse V Tilmeldt:
    sep 2015

#18   15. sep 2015 Hvor land tid skal det lade for og være fuldt op. Men nu lader jeg den lade i et par timer . Så skal jeg nok smide et par billeder op. Men tak for hjælpen indtil videre smiley

• lasse V
    lasse V Tilmeldt:
    sep 2015

#19   15. sep 2015 Og hvad mener du med med det med karburatoren ? Har kun nitro fuel i tanken smiley

• #20   15. sep 2015 Se denne video så giver det mere mening smiley
    https://www.youtube.com/watch?v=10HOFFSy51M

• #21   15. sep 2015 Bund skruen, LSN (den nederste) 4,25 omgange ud fra lukket
    Top skruen, main (den øverste) 2.25 omgang ud fra lukket
    Det er hvad der står i manualen...

2 gange i tråden skriver du selv det omvendte, så du får den ikke til at køre hvis det ER sådan som du har gjort.
    Så jeg vil anbefale dig og læse det der bliver skrevet til dig godt igennem.

Gløderøret skal gløde op over hele tråden, så tag røret ud og sæt det i glødestarteren og kig, pas på fingrene det kan godt blive lunt.

Motoren skal primes, altså der skal nitro fra tanken op til karburatoren, det kan gøre ved at holde for udstødningen og trække et par gange i snoren, eller man kan puste let i trykslangen fra udstødningen til tanken.

Hvis den stadig ikke starter er der noget andet galt.

//Dan

• #22   16. sep 2015 Lsn er det ik der hvor man har sin gas ???

• #23   16. sep 2015 LSN (bundskruen) sidder typisk i spjældet, der hvor gas/brems servo hiver i karburatoren, men det ser ud til at i modsatte side på denne karburator

//Dan

• #24   16. sep 2015 Men den skrue der er på billede har jeg jo også men den må man jo ikke skrue på

• lasse V
    lasse V Tilmeldt:
    sep 2015

#25   16. sep 2015 Så vi enig om det er kun er de skruer jeg skal lege med, som jeg har vidst på billedet smiley

• #26   16. sep 2015 Det kommer an på om det er 2 eller 3 nåls karburator..
    Jeg har ikke set din så det vil jeg ikke kommentere på. Har du spørgsmål bør du starte din egen tråd.

//Dan

• #27   16. sep 2015 Lasse, tag et billede af den anden side af karburatoren også.

//Dan

• lasse V
    lasse V Tilmeldt:
    sep 2015

#28   16. sep 2015 Er hjem i om 3 min. Så ligger jeg billede op. smiley og tak

• lasse V
    lasse V Tilmeldt:
    sep 2015

#29   16. sep 2015 Det modsat side smiley

profilbillede
  • lasse V
    lasse V Tilmeldt:
    sep 2015

#30   16. sep 2015 Og den hvor jeg har skruer på de 3 skruer smiley

profilbillede
  • #31   16. sep 2015 Din LSN er den vandrette skrue ind i karburatoren, HSN (main i manual) er den hvor nitro kommer fra tanken i kobberrøret..
    Juster motoren til grundindstillinger, og sikre dig at gløderør virker, så skal den starte.

//Dan

• lasse V
    lasse V Tilmeldt:
    sep 2015

#32   16. sep 2015 Okay, den røde og grønne står som de skal, ( efter bogen) men har nok og rørt lidt ved den blå. Som jeg vil mene er tomgangen. Det gør vel ikke så meget?

profilbillede
  • #33   16. sep 2015 Tag luftfiltret af og tjek at det er ca 1mm luft når du bremser. Dette "gap" justere du med tomgangsskruen. Ind for mere gap (højere tomgang) og ud for mindre gap (lavere tomgang) smiley

• lasse V
    lasse V Tilmeldt:
    sep 2015

#34   16. sep 2015 Ser det forkert ud?

profilbillede
  • #35   16. sep 2015 Grøn 4,25
    Rød 2,25
    Blå ca 1mm som Mikkel skriver.
    Hvis gløderør virker så skal den starte ellers er der noget andet galt.

//Dan

• #36   16. sep 2015 Hvis dine servoer er tændt og din trim er sat ordenligt - så vil jeg sige der er alt for meget gap. Halvdelen skulle være nok smiley Men prøv at brems og så læg et nyt billede op

• #37   16. sep 2015 Det er svært at se hvor meget den er åben, syntes det ser lidt rigeligt ud

//Dan

• lasse V
    lasse V Tilmeldt:
    sep 2015

#38   16. sep 2015 Det med fuld bremse ..

profilbillede
  • lasse V
    lasse V Tilmeldt:
    sep 2015

#39   16. sep 2015 Og det ser os fint ud smiley

profilbillede
  • lasse V
    lasse V Tilmeldt:
    sep 2015

#40   16. sep 2015 Men skal jeg starter uden luftfulter på?:)

profilbillede
  • #41   16. sep 2015 nej lad være med det.
    gløderør ser fint ud.

//Dan

• #42   16. sep 2015 På med luftfilter igen og så ellers prime motoren som i den video jeg sendte igår. Så starter den

• lasse V
    lasse V Tilmeldt:
    sep 2015

#43   16. sep 2015 Sådan!!!!! Svinet kom igang, men nu næste problem. Den gir bare fuld gad. Er det tomgangs skruen ?

profilbillede
  • lasse V
    lasse V Tilmeldt:
    sep 2015

#44   16. sep 2015 Fuck jeg elsker jer!!:-) tak alle samme smiley

profilbillede
  • #45   16. sep 2015 Det lyder som et trim problem smiley Når du ikke giver gas skal der være den der 1mm i karburatoren ikke mere. Jo mere der er - jo mere gas.

• lasse V
    lasse V Tilmeldt:
    sep 2015

#46   16. sep 2015 Okay. Så kan faktisk bare skure på tomgangs skruen når den er igang, men er det ikke noget med man skal lad den bliv varm før man begynder og skrue ?

• #47   16. sep 2015 Den skal være driftsvarm før du begynder den endelige justering, men tomgangen kan du godt skrue lidt ned, er der evt. justeret på TH trim på din sender ?? så skru den ned. inden du justerer tomgang.

//Dan

Kommentér på:
HJÆLP til indstilling S8 Rebel Nitro

Annonce