{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
806 visninger | Oprettet:

luftfilter olie? {{forumTopicSubject}}

hey har lige 2 spørgsmål:

1.har læst et sted på internettet, at det kan skade motoren hvis man ikke smører luftfilteret er det rigtig? Hvis det er rigtigt hvad kan jeg så smøre den med ud over speciel smørelse til det?

2.imorgen skal jeg til at køre med min helt nye bil til. Er det fint nok at køre den til på den her måde: 1 tank tomgang 1 tank med 1:3 gas og en tank med 2:3 gas?

m.v.h
Søren

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  luftfilter olie?
  • #1   30. jan 2006 Hej Søren.

1. Brug filterolie til luftfiltret, da motoren rigtig nok kan tage skade af det skidt der ellers ville kunne komme igennem filtret.

2. M.h.t. tilkørsel har der været mange indlæg omkring det på forummet. Læs nogle af dem, kig i din manual og spørg evt. din forhandler til råds.

Peter.

• #2   30. jan 2006 til at rense filtret bruger jeg bar lidt nitro i en fsysepose, ælter det lidt udefra, og lader det tørre.

det fordamper lige som sprit, og er virkelig oænt igen bag efter.

• #3   31. jan 2006 jeg bruger vand og sæbe til at rense mit og lader det ligge og tøre godt igennem før jeg så giver det luftfilterolie som jeg masere godt ind i filtret!

• #4   31. jan 2006 Kim P
    hvorfor vil du fraråde mig til at bruge vand og sæbe?

• #5   31. jan 2006 Kig på Filterolie og evt. filterolie cleaner hos en forhandler af crossmotorcykler.

På crossmaskiner til 100K uden afgift går man ikke på kompromis med kvaliteten af filterolien.....

Der kan du ofte få filterolie til under kr. 100/literen

Alternativ er filterolie fra den lokale forhandler af motorkædesave og plæneklippere. Husquarna laver noget OK filterolie.

Kommentér på:
luftfilter olie?

Annonce