{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
752 visninger | Oprettet:

Kan den flyve sådan?? {{forumTopicSubject}}

hey
Da jeg oprettede mit nye fly fik jeg af vide at jeg havde lavet en kæmpe bommert nemlig en negativ v form af vingene
http://www.rcgalleri.dk/uploads_large/74124.jpg?18-02-2006
jeg har prøvet at rette det så vil lige høre om det er godt nok det jeg har gjort:
http://www.rcgalleri.dk/uploads_large/74124.jpg?18-02-2006
m.v.h
Søren

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Jeg skal have isoleret et skur 12.500 kr.
  • Kogeplade installation 600 kr.
  • Handyman 500 kr.
  • Almindelig rengøring i hjem 430 kr.
  • Bortskaffelse af afklippet hæk 900 kr.
  • Removing old sink and tap, attaching new sink and tap 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan den flyve sådan??
  • #1   18. feb 2006 ups det her er nummer 2 billed: (link fjernet)

• #2   18. feb 2006 da jeg havde samlet den første gang havde jeg limede så blev nød til at skære pinden der holder dem sammen over så lagde jeg begge vinger sammen med en mobil under midten og limede

• #3   18. feb 2006 lige et billed mere (link fjernet)

• #4   18. feb 2006 Søren P.. Det ser meget bedre ud.. Dog måtte den gerne have lidt mere vinkel....

Ali lad venlist være med at kommentere noget du intet ved om..

At blande glasfiber med træ, og regne med den samling holder på en vinge er jo dybt latterligt..

Karsten

• #5   18. feb 2006 Helt enig med Karsten K

Ali. G : Du skriver alt muligt om noget du ikke ved om.
    Læste fx. du skrev man skulle give tandhjulene <b>olie</b> inden man skulle køre i sand. Det er jo også helt latterligt..

MVH
    <b>Jeppe G. Hansen.</b>

• #6   18. feb 2006 hvad gør vinkelen?? er det bare jo mere vinkel der er opad jo mere stiger den?

• #7   18. feb 2006 Ali. G:

Prøv at gøre lidt mere ud af tin tekst, det er næsten umuligt at læse!

Og desuden, <b>VED</b> jeg du ikke har mere forstand på fly end Karsten K.

• #8   18. feb 2006 Rolig Nu Ali... Vi skal alle være her... Jeg sagde blot du ikke skulle sige noget du ikke er HEKT sikker på.. SÅ skader du jo mere end du gavner for en mand som ikke ved noget om det... feks skrev du

den ser bedre ud sån. og måske er det den rigtige form.

Måske.. Det kan man altså ikke bruge til noget som helst..

Nå tilbage til Søren P

Den form den har på vingerne, altså det V gør at den selv retter sig op når du krænger/drejer.. Altså hvis du drejer til venstre og slipper pinden, så stopper den med at dreje i det du slipper pinden, hvor en normal lige vingen bliver ved med at dreje til du har vippe lige så meget tilbage.. Det er bla derfor det kaldes en Trainer. Da den jo er nemmere og flyve med...

Held og lykke med det.. Chancen for at den flyver godt er blevet større.. hehe

Karsten

• #9   18. feb 2006 Det med glasfiberen er rigtigt nok!!
    På en begyndermodel hvor skala "looket" ikke er vildt vigtigt kan man med stor fordel lægge 1 eller 2 lag glasfiber rundt langs vingesamlingen. På disse ARF modeller er vingeroden og det lille stykke x-finér der sidder imellem, bare ikke nok!! På nogle modeller følger glasfiberen faktisk med!...

Dihedral (V form) = stabil
    Anthedral (Negativ V) = ustabil

Mvh Bo

• #10   18. feb 2006 Bo S:

Jep, det er sikker rigtigt nok, sagde heller ikke det var forkert.

Skrev bare at han sagde noget han ikke ved noget om. Fx. At man skal smøre tandhjulene, inden man køre i sand. Og det skal man <b>IKKE</b>

MVH
    <b>Jeppe G. Hansen<b>

• #11   18. feb 2006 Ja: Det er fint Ali G. Men helt ærligt, hvordan kan sådanne et indlæg være forkert du skrev:

Ja, det kan den godt. Det er bare vigtigt at du smære tandhjulene godt med olie.

Jeg kan ikke se hvordan du kan skrive en hel sætning forkert.

Men nok om det, i kan ikke bruge dette indlæg til at diskutere det.

MVH
    <b>Jeppe G. Hansen<b>

• #12   18. feb 2006 Og lige den sidste ting, du rettede det til man skal smøre det efter man har kørt, men så sidder det der jo, når man skal køre igen som Karsten skrev, så det skal man jo hellere ikke, det giver ja det samme som at smøre dem før man har kørt.

MVH
    <b>Jeppe G. Hansen<b>

• #13   18. feb 2006 Så så rolig i 2 smiley

Ali jeg mener STADIG ikke Træ, Glasfiber og Beklædning hører sammen i en samling af vinge...

Søren P du kan jo gøre som du behager... Men hør dem nu i en klub nær dig.. De kan guide dig og vejlede dig i de rigtige retninger... Og de gør det med glæde smiley

Karsten

• #14   18. feb 2006 Hehe, Ja karsten. Syntes bare han skriver lidt mere end han ved noget om.

Men det vil jeg ikke diskutere her Ali. G.

MVH
    <b>Jeppe G. Hansen<b>

• #16   21. feb 2006 Søren B..

Det passer altså ikke helt.. Vi har et par fly i klubben som har den vingetype, hvor spidserne er længere nede end en lige vinge...

De flyver sindsyg stærkt.. Måske derfor de er til og styre og holder sig stabile..

Karsten

• #18   21. feb 2006 Ja det er muligt.. Men jeg ved de kan flyve.. Ellers er der jo noget galt :-)... For der flyver flere af dem i klubben.. eller flere og flere.. Der er da 2 hehe

Karsten

Kommentér på:
Kan den flyve sådan??

Annonce