787 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Projekt! 1. gang - Hjælp Projekt! 1. gang - Hjælp

Hej alle.

Jeg har en gammel lille båd liggende som jeg synes kunne være sjovt at gøre lidt ved som et projekt.

Jeg ved dog intet om dette overhovedet, så kunne godt bruge lidt hjælp.
Projektet skal holdes på et så lavt budget som muligt, da det kun er for sjov.

Af forbedringer ville jeg rigtig gerne have sat et ror på båden, da den lige nu styres ved at dreje en propel.

Tænker at grundet budgettet og mit engagement i RC skal dette være EL, da jeg gør dette fordi det er sjovt at bygge sådan noget.
Måske interessen kommer derefter.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.
  • Vand under køkkenvask 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Projekt! 1. gang - Hjælp
  • #1   29. jan 2016 Har selv tænkt den tanke, da jeg har en båd i samme stil. Der er en på market der har en esc til to motor. Den vil jeg nok købe, ellers er det et "y kabel" du skal købe/lave. Motorerne(brushed) i båden er vist i 380 klassen. Så skal der en servo i, tror den billigste du kan finde, kan klare det. Roret bliver nok det største problem. Enten skal du lave det selv, ellers må du købe det i en hobbybutik. Hobbyking.com har nogle, ved bare ikke de har et der passer til din båd. Men ellers kan du måske bruge billederne til, når du skal lave dit eget ror.

• #2   29. jan 2016 Det lyder spændende alt sammen Martin H. Men har lige nogle spørgsmål til det du skriver, hvad er:
    ESC?
    Y kabel?

Motorene kan vel bare købes i nogle bedre versioner, med nye aksler og så kører det.

Servo er vel til roret?

• #3   29. jan 2016 Du kan også prøve med 2 ESC'er og så køre V-tail mix enten via din sender hvis den understøtter dette eller via en ekstern V-tail mixer.

V-tail mix er noget der benyttes til fly men kan også bruge til denne opsætning med 2 motorer uden ror.

Hmmm måske skulle jeg hive den jeg har liggende frem og prøve det !

• #5   30. jan 2016 S.E.L
    Det lyder sgu godt, hvad skal du have for det?

• #7   30. jan 2016 Hold da op, det er pænt af dig! Jeg takker mange gange!

Plumsgade 18 st th 5000 odense C

• #9   31. jan 2016 Jeg har en servo med arm smiley

Den kan du også få smiley

Den er ikke vild smart eller noget med den virker smiley

• #10   31. jan 2016 Billede smiley

profilbillede
  • #11   31. jan 2016 Det er jo for vildt! Jeg takker mange gange for hjæpen smiley

• #12   1. feb 2016 esc = en.wikipedia.org/wiki/Electronic_speed_control

Kommentér på:
Projekt! 1. gang - Hjælp

Annonce