388 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 1 Svar

Savage 25 Limited Edition Savage 25 Limited Edition

Jeg har den overnævnte bil.. Da jeg for første gang skulle til at tilkører den i går, ville stemplet ikke rigtig kører inden i cylinderen.. Altså det vil sige at rotor starteren kunne ikke trække den rundt, og jeg kunne hellere ikke manuelt på den hjul for enden af motoren..
Jeg pillede så Gløderøret af for og så om det hjalp. Der kunne rotor starteren lige trække den rundt, men stadig med meget besvær..
Så tog jeg køletornet af og top stykket, drejede så motoren rundt manuelt, der kunne jeg se at forringen kom med op. Da jeg så ville holde den nede med hånden, og manuelt kører stemplet op, satte den sig fast.. Kunne kun få syemplet fri med at presse det ned med finderen, gennem forringen..
Er der nogen andre der har være ude for dette med en HPI savage eller ligenede..
Butikken siger at de selvfølgelig nok skal kigge på det, og lave det der er nødvendigt..
Håber i kan komme med nogle input.. Syntes i evt at jeg skal forlange at få et nyt stempel + forringe eller??

/Brian Nørrelund

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med køleskab 1.125 kr.
  • Hjælp til opsætning af TV på væg 500 kr.
  • 2 stk grille - en Weber kul grill med bord og en CharBroil gas grill med 6 tændere 700 kr.
  • Elektrikker 500 kr.
  • Installation af opvaskemaskine 1.000 kr.
  • Køleskab køler ikke 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Savage 25 Limited Edition
  • #1   10. mar 2006 Hej

Det er normalt at stemplet skal binde meget tæt med foringen, men kun lige inden topinstilling . det er derfor en rigtig tilkøring er vigtig.

stampel og foring skal tilpasses hinanden ved tilkøringen.

når motoren skal startes første gang kan man dryppe et par dråber afterrun olie ned ved gløderøret, og køre stemplet lidt opp og ned så du smører alle delene inde i motoren.

derefter skal du sørge for at stemplet er i bund indstilling.
    dette giver rotostarteren lidt acceleration ind stemplet sætter sig.

Hvis det er meget koldt i vejret, kan man bruge en varmeblæser til at varme motoren op inden 1. start.

når først brændstoffet kommer ind i motoren vil det også hjælpe med smøringen, og derefter skulle den gerne springe igang.

håber dette kan hjælpe

Kommentér på:
Savage 25 Limited Edition

Annonce