702 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

motor og turns?? motor og turns??

ja det er et gammelt emne. men fatter stadig hat af det.

og det er ikke nemt at finde et brugbart svar her inde, da mange af de gamle tråde er slettet osv.
så håber der er en venlig sjæl der kan give lidt dummy-hjælp

nu sidder jeg og kigger på kul motorer. og falder så over en.

21x2T (Drift version motor) med ca. 20.000 rpm.
og en
21T alm motor med ca 25,300rpm.

hvad er forskellen på x2T og alm T.
og hvorfor er Drift motoren langsommere ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af basketball stander 500 kr.
  • Håndtaget til plæneklipperen er løsnet. Så den kan ikke løftes eller drej 500 kr.
  • IKEA kommode samling 650 kr.
  • Press fittings 18 mm 1 stk. 400 kr.
  • Hjælp med fladt bil-batteri 500 kr.
  • Problemer med køleskab 1.125 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  motor og turns??
  • #1   16. mar 2016 Det er sådant at turns blot er antallet af viklinger, så kan der være flere sæt viklinger, motorer kan være 2 eller 4 polere.

Du kan ikke blot sammenligne turns, du skal sammenligne omdrejninger eller kv omdrejninger på volt.

To forskellige 21T motorer fra to fabrikanter eller model serier behøver ikke lave samme antal omdrejninger.

• #2   16. mar 2016 nu har jeg jo sammenlignet omdrejninger

21x2T (Drift) 20.000 rpm.
    og
    21T alm 25,300rpm.

men hvad betyder forskellen på 2xT og T ?
    og har den 2x21T en fordel når nu de kalder det en drift motor, eller er det bare et salgs trick ?

• #3   16. mar 2016 Jeg kan sku godt følge dig i det er forvirrende, jeg må også indrømme at jeg ikke kan huske de der termer.

Så følger ivrigt med.

• #4   16. mar 2016 Termerne "2 pole" og "4 pole" hører til Kulløse motorer og har intet med Kulmotorer a gøre.

Kul motorer angives i Turns (Antal viklinger) samt om disse Viklinger enten er ud ført som
    single= 21x1 (21 turns)
    Double= 21x2=2stk parallelle kobertråde af mindre tværsnit viklet 21 omgange.
    Triple= 21x3 =3stk parallelle kobertråde af mindre tværsnit viklet 21 omgange.
    Quad= 21x4 =4stk parallelle kobertråde af mindre tværsnit viklet 21 omgange.
    quint= 21x5 =5stk........................................................................................................
    Osv osv.

single - Stærkeste moment
    double - Lidt mindre moment men højere topfart
    triple - Mærkbar dårligere moment men mærkbar højere top
    quad - Ringe moment men høj top når den når der til smiley

En anden af idéerne med parallelle viklinger var at opnå bedre køling af armaturet.

Kommentér på:
motor og turns??

Annonce