1.086 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Brushless Brushless

Hej
Har tidligere søgt hjælp vedr en af mine hbx stealth. Forsøgte forgæves og få esc til og virke.

Har købt et brushless sæt
En carson sensorless motor med en ansman Racing esc
Af en der bor i nærheden.

Pt kom der liv i bilen. Skal lige have ladet batterier op.

Men jeg fatter ikke lige,

Først bakkede bilen når jeg gav gas så sådan jeg knappen på modsat så kørte den frem og tilbage som den skulle. Men hva skal man sige der må være noget forkert, fordi den flyver afsted baglæns og langsomt fremad??? Altså når jeg køre frem ad på sender køre den fremad men i bakgear.. Og omvendt?? Hvor hoppet kæden af, ledninger hedder a b c og sidder i a b c

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle en seng 500 kr.
  • Græsslåning + små klip af busk 600 kr.
  • Fræse havestykke 1.625 kr.
  • Vinduespudsning inde og ude 700 kr.
  • Sætte 2 lamper til og hænge dem op. 1.000 kr.
  • Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Brushless
  • #1   24. maj 2016 Byt om på TO af ledningerne mellem esc og motor. Reverse din throttle på sender.

ABC til ABC er kun et must ved sensor opsætning.

Husk at kalibrere esc og sender igen.

• #2   25. maj 2016 Rasmus, hvor er du fra. Hvis du ikke kan få det til at spille, og ikke bor for langt væk, giver jeg gerne en hjælpende hånd.
    Men som Mark-T så rigtigt skriver, er det blot to ledninger du skal bytte om på, og så lige indstille det igen. Så virker det som det skal.

• #3   25. maj 2016 Okay jeg forsøger lige.
    Er fra Randers smiley

• #4   25. maj 2016 Det virkede hold nu kæft den kommer ud af røret. smiley

Men den hugger lidt i starten og den kan ik tage fuld gas som om der noget der holder igen

Jeg er klar over lipo er det nye og bedst. Men burde jeg ikke kunne få den til og køre nogen Lunde på NiMH ?

Har et 3800 og et 4000mh
    Og nogle mindre..

• #5   25. maj 2016 Sådan, mere fart!

Det hedder cogging og er kan være en række årsager til det. Måske er ESC ikke kraftig nok til motoren, måske kan dine nimh batterier ikke levere nok A når nu du giver fuld gas fra starten. Jeg går ud fra at hvis du trykker roligt ned på speederen, så kører den fint?

Ja, nimh kan jo godt bruges men specielt brushless motorsæt nyder bedst af lipo batterier. Hvis din oplader kan klare lipos, så overvej at købe nogle billige fra hobbyking.com igennem deres EU warehouse. Vælg nogle fra 4000mAh og mindst 30C: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_listCategoriesAndProducts.asp?idCategory=86&LiPoConfig=2&sortlist=H&CatSortOrder=desc

Men, det kan også være du skal lige vente lidt. Stealth biler har vane for at gå op i limningen med brushless motorsæt i....

• #6   25. maj 2016 Det med den huggede tænkte jeg nok var det for hvis jeg giver jævn gas gør den ikke.

Nen hvis jeg gir jævn gas så det som om når gas er halv vejs sker der ikke mere

• #7   25. maj 2016 Hvis ikke du allerede har gjort det, så prøv at binde din modtager og sender på ny. Derefter skal du kalibrere din esc, tjek manualen. Dette sørger for at esc'en kender til din senders end points.

• #8   25. maj 2016 Jeg var manualen til sender.

Men ikke til motor og esc

Nu siger du binde sender og modtager køre fm anlæg. Det vel kun 2,4 dette kan gøres??

• #9   25. maj 2016 Hvis bilen står på noget så hjulene er fri køre hjulene langt hurtigere end når den står hvor der blir modstand
    Bunder det hele måske i batterier ikke levere power nok?

• #10   25. maj 2016 Det er en mulighed. Men søg efter din manual på nettet.

Kommentér på:
Brushless

Annonce