457 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Indstilling af Quadcopter! Indstilling af Quadcopter!

Hej folkens.

Håber nogen kan hjælpe mig, er løbet lidt i nogle problemer med indstillingen af min quadcopter.

Jeg har brugt Librepilot til at indstille min CC3D, hvilket er lykkedes.

Derefter er jeg gået videre til indstillingen af controlleren, som har nogen lunde virket. Det eneste jeg ikke kunne få til at virke, var ''toggle flight mode switch''

resten har jeg fået indstillet. Jeg har valgt at indstille armed til always disarmed.

Men når jeg gemmer settings på min flysky fs-t6 og bagefter prøver at flyve quadcopteren, så sker der ikke en skid. Jeg kan høre atescøerne bipper når batteriet bliver sat til. Ellers reagerer den overhovedet ikke.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hente to døre i bauhaus Roskilde Montere døre og dørhåndtag i Jyllinge 2.100 kr.
  • sætte hylder op bad og køkken 3.000 kr.
  • Tilskæring af ca 14 have fliser 400 kr.
  • Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Indstilling af Quadcopter!
  • #1   7. nov 2016 Armed = den kan flyve
    Disarmed = den kan IKKE flyve smiley

• #2   7. nov 2016 Ok nu føler jeg mig rigtigt dum haha...

En anden ting er, at jeg rører knap ved joystikken, men motorerne spiner hurtigere og hurtigere af sig selv. de kommer nok op i 80% dog uden at lette, det må vel være da jeg har sat de forkerte propeller på, på de forkerte motorer. CCW propeller er dem som peger opad? og skal monteres på motor 1 og 3, dem som peger mere nedad skal på motor 2 og 4

• #3   7. nov 2016 Her kan du se rotationen på de forskellige motorere.

profilbillede
  • #4   7. nov 2016 Du får også lige et af cw / ccw

profilbillede
  • #5   7. nov 2016 men hvordan kan man se på propellerne om de er cw eller ccw? Der står nemlig ikke noget på dem, hvad slags det er.

• #6   7. nov 2016 Kig på formen af propellerne

profilbillede
  • #7   8. nov 2016 Løber proppellerne den forkerte vej kan du mærke at luften bliver blæst opad istedet for nedad og giver derved ingen opdrift.
    Du skriver motorne spinder hurtigt op i omdr har du kalibreret esc/fartregulatorer eller har du sat minimum throttle højt ?

Har du kalibreret fartregulatorne så start med at afmontere propellerne og sæt så strøm til og giv den så lidt gas som muligt bare så motorne lige roterer,nu kan du sætte en finger på siden at motorhuset hvor den er glat så du ikke kommer til skade og mærke om dine motorer roterer den rigtige vej ifølge billeder oven over.

Mht til propeller så betyder cw clockwise eller med uret løbende,ccw er så den modsatte counterclockwise eller mod uret omløbsretning,der er 2 sidder på en propel eller den kan vendes forkert hvis man vil,hvis du ikke lige kender til en propels udforming plejer der at være lidt skrift inde omkring center/propel navet der angiver propellens størrelse og det skal normalt vende opad.

Problemet med toggleswitch har du aktiveret den på fc/flightcontrolleren inde i setup ?
    Kender ikke librepilot er lidt gammeldags og bruger cleanflight selv og tidligere baseflight på de små.

Sålangt så godt letter skidtet ikke så skriv igen,du er ikke den eneste der har kæmpet kampen alene for at komme igang,jeg har 2 fine huller i mit stueloft som bevis på at tingene ikke altid virker læs throttle reverse den forkerte vej = fuld gas op i loftet smiley

• #8   10. nov 2016 Kan nogen fortælle mig, hvorfor motorerne selv øger i fart ved start? er det for at den skal komme op i en vis højde? Tør slet ikke komme i nærheden af den, giver den bare lidt med throttle, så spinner den bare mere og mere op ad sig selv. til sidst kan jeg høre at motorerne har næsten fuld kraft på, uden at jeg har rørt ved throttle

• #9   11. nov 2016 Har du kalibreret escèr til fjernstyringen ?
    Hvor er du evt fra for måske er der nogen tæt på dig der kan give en hånd,jeg bor selv lidt uden for holstebro og har selv fået tilbudt hjælp fra en simon fra herning da jeg heller ikke er ekspert i det her endnu,og der er garanteret flere der gerne vil hjælpe dig igang hvis det er,tror dog de fleste holder til på fb og det bruger jeg ikke.

Kommentér på:
Indstilling af Quadcopter!

Annonce