402 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

HBX Bonzer rasler... HBX Bonzer rasler...

Jeg er en - nu - ulykkelig ejer af en HBX Bonzer. Bilen er 2 måneder gammel, og har indtil videre kørt fint. Men her til aften er bilen begyndt at rasle.
Det lyder som når man sætter et stykke pap på sit cykelbaghjuk. Jeg tror ikke jeg har mistet den store motorkraft, men er ikke helt sikker. Har haft motoren ude, og synes godt nok den lyder lidt anstrengt. Prøvede også gearingen nu hvor motoren var ude, jeg synes den lyder sund nok.
Jeg har aldrig haft problemer med rc-biler, da jeg jo er vant til at køre Tamiya, så nu er jeg lidt på herrensmark. Derfor tænkte jeg at nogen af jer HBX-eksperter måske kunne fortælle om hvad det kunne være, og om i har prøvet noget lignende. Hvis i kender fejlen, er det så noget morfar evt. skal dække over garantien?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af opvaskemaskine 700 kr.
  • slå græsset - Akut 700 kr.
  • udskift af jord med muld i bede 3.000 kr.
  • Grillreperation 400 kr.
  • Fill gas boiler/gasfyr with water - showing low water pressure 999 kr.
  • Elektriker 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HBX Bonzer rasler...
  • #1   14. jun 2006 hmm måske er det tandhjulet ved motoren der har rykket sig?

hvis det er tilfældet så er der en ting bag motoren som du kan skrue op.
    så er det bare at tage en skruetrækker en og se om det kan rykkes jeg ar nogle gange prøvet det.
    håber du forstod det.

mvh jacob

• #2   14. jun 2006 Jeg takker for de hurtige svar. Tjekker lige det med motor-tandhjulet først, det er jo lettest:P Men bøjer man ikke "krumtappen", hvis man forsøger at vride motor-tandhjulet til korrekt position, med en skruetrækker? Synes også det ville være lidt for dårligt hvis motoren allerede stod af, har da behandlet den nogenlunde pænt. Men det bliver nok først engang i morgen jeg fårdet tjekket.

• #3   14. jun 2006 Den lyd du beskriver der, lyder mest som om der på en eller anden måde er kommet et lille sandkorn eller lignende ind i dit spurhjul, som er det første store tandhjul efter motortandhjulet, (det lille).. Når netop dette tandhjul "fanger" en sten, vil det ca. lyde som du beskriver der..
    Prøv at skille din gearkasse ad, og tjek spurhjulet i ALLE rillerne for selv det mindste "fremmedlegeme", da der ikke skal meget til for at det larmer helt vildt..

Rens det evt. først i rensebenzin, for så er det nemmere at se eventuelle "fejl" på det..

Det kan igen også være en sten, der sidder inde i dit motorhus.. "Krims-krams" kan komme ind de underligste steder..

Held og lykke med den..

Mvh. Michael

• #4   14. jun 2006 Michael: Tak for hjælpen, jeg tjekker det lige.
    Og hvad kan jeg så lære af alt det her? Jeg skulle have fortsat med Tamiya'erne. Jeg skal da ærligt indrømme jeg godt nu kan se, hvorfor nogle personer ikke er særlig vilde med HBX. Tamiya har jeg ikke én gang haft problemer med. Det ender med de penge man sparer på HBX, alligevel går til reservedele til dem.

• #5   14. jun 2006 Det er det værste ved HBX; kvaliteten svinger ufatteligt meget... Min egen har aldrig haft andre fejl end Fejl 40, mens min sambos har haft en del kvalitetsproblemer...
    Jeg har ikke fortrudt mit køb af HBX, men det er ikke toppen af poppen, og bliver det aldrig...

• #6   15. jun 2006 måske er der sand i men måske er det dit servo tandhjul som der ikke virker

• #7   15. jun 2006 eller en sten inde i din (krop)

• #8   15. jun 2006 @Joachim: Jeg giver dig fuldstændig ret. Ved da heller ikke hvad jeg tænkte på, da jeg investerede i den. Man kan altså virkelig mærke forskel i kvaliteten på HBX Tg-01 og Tamiya TL-01. Naturligvis til Tamiyas fordel. Ikke at jeg har fortrudt mit køb, for den er fin nok til kørsel jeg ikke vil udsætte Tamiyaerne for.

• #9   15. jun 2006 Møgspand!!! Det er dæleme sidste gang jeg køber noget af så dårlig kvalitet. Har bøvlet med den i en del tid nu. Sat motor-tandhjul i korrekt position, renset tandjul. Intet hjælper. Jeg har sporet poblemet til den bagerste "gearkasse", og diffet går fri. Det er de to tandhjul efter motoren der er problemet. Prøver at skille den ad igen en anden dag, og så får den kompressoren. Til alle jer der overvejer at købe HBX: Lad være. Med mindre i har lyst til at bruge en hulens masse tid og penge på vedligeholdelse.

• #10   15. jun 2006 Ali: Jeg behandler mine biler meget pænt, og Bonzeren er ingen undtagelse. Jeg har aldrig belastet gearne med accelerationer i bakgear, eller andre belastninger. Sand har den aldrig været i. Men hvis du kigger lidt længere oppe, vil du se at andre har bemærket kvaliteten svinger. At jeg så har været uheldig og få en af de dårlige, kan jeg da ikke gøre for.

Tamiya 4ever

• #11   15. jun 2006 Det har jeg egentlig også mest lyst til. Men da den virkede var den egentlig meget sjov. Så jeg giver den én sidste chance. Skiller den ad en dag jeg har lidt bedre tid, og så må jeg være lidt mere grundig med kompressoren denne gang. Synes nu altså også motoren lyder lidt underlig, og måske lidt tam. Men jeg håber da det er gearene den er gal med.

• #12   18. jun 2006 Nu har jeg så siddet og bakset med den mens Le-mans har været igang. Jeg har renset den, og prøvet mange forskellige ting. Når motoren er pillet ud, kører gearingen fint, og begge diff's virker. Har haft pillet kardan'en ud, stadig med problem. Så det er den bagerste "gearkasse", og jeg er næsten sikker på det er motortandhjul, og de to næste den er gal med. Motortandhjulet, har jeg tvunget så langt frem som muligt, der er dog en del hakker i. Men jeg kan ikke få lortet helt af, og prøve med et andet. Det virker som om der er en del friktion, og gearene løber - når motoren er i - ikke gnidningsfrit rundt. Jeg skriver nu en mail til morfars, men har I stadig idéer til hvad der kan være galt, så skriv.

• #13   20. jun 2006 jeg ville tage den med op til morfars eller en anden rc butik og spørge efter hjælp...de plejer at kunne hjælpe...specielt morfars er meget flinke og vil gerne hjælpe dig...

Kommentér på:
HBX Bonzer rasler...

Annonce