Vedligeholdelse efter kørsel (nitro) {{forumTopicSubject}}
Hvad skal jeg helt præcis gøre med bilen når jeg har været ude at køre med den?
Generel rensning af bilen (jeg har købt noget HPI NitroCleaner)
2-3 dryp Afterrun olie dryppes ned i motoren - hvordan drejer man motoren rundt så det bliver fordelt? Er det bare at køre en hurtig gang med rotostarteren med gløderøret pillet ud?
Så er der smørring. Hvad skal jeg helt præcis smøre og er det med WD40 eller noget tykt fedt eller hvad skal bruges til dette og er det efter hver gang?
Rensning af luftfilter - skal det gøres hver gang fordi man har været ude at køre i en halv time eller er det bare når det er beskidt? Skal det pilles helt af og skilles ad ved rensning eller hvordan foregår det (Savage X)? Hvor meget olie skal jeg dryppe på det bagefter?
Er der andet som skal gøres efter kørsel?
jul 2004
Følger: 92 Følgere: 91 RC-enheder: 3 Emner: 49 Svar: 2.577
Du skal også tjekke om differ osv. er i orden, og om de mangler olie eller fedt (ikke hver gang, kommer an på hvor seriøst du kører).
Luftfilteret er en god ide at rense hver gang man har kørt, men kommer meget an på hvor man har kørt. Men når det er lidt beskidt, eller der er støv i det, skal det renses. Tag skummene af og ned i noget sæbevand. Bag efter drypper du et par dråber på det inderste filter, og gnider olien ud i hele filteret. Det yderste filter kører folk med hvor det ofte er tørt, nogle ligger dog lidt olie på indersiden af det yderste.
maj 2006
Følger: 1 Følgere: 6 Emner: 41 Svar: 105
Dvs. der skal ikke olie uden på det yderste luftfilterfilter?
Skal man pille hele luftfilteret af eller kan man nøjes med at trække selve filterelementet af?
Vedr. at dreje motoren på svinghjulet så ved jeg ikke hvor det sidder, da jeg er helt nybegynder?
Skal man bruge olie eller fedt?
jul 2004
Følger: 92 Følgere: 91 RC-enheder: 3 Emner: 49 Svar: 2.577
Ingen olie på det yderste filter (Mindes at der er 2 stage på en Savage X?, altså 2 lag.)
Bare du har elementerne af, ved ikke om du bare kan trække dem af, eller om der sidder en skrue i enden.
Svinghjulet er det hjul lige bag koblingen, i en Savage 25, er det svært at komme til, ved ikke med en X'er, Ellers kan du køre rundt med Roto start som du selv skrev.
apr 2006
Følger: 122 Følgere: 128 RC-enheder: 18 Emner: 103 Svar: 4.207
Til dette kan jeg klart anbefalde model technics. Nu ved jeg ikke hvor du bor. Men med dette nitro slipper du for at bruge after run olie.
Om hvor meget luftfilter olie du skal bruge. Det finder du nemt ud af første gang du smøre det ind i filteret.
Vedligeholdelse efter kørsel (nitro)