2.827 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Ombygning af nitro til el Ombygning af nitro til el

Hej
jeg har set, at der er nogen, som har bygget en nitro om til el....

Nogen der ved om man kan bygge en 1:8 buggy rex-x nitro om til el??

Findes der ombygningskit eller er folk bare selv meget opfindsom??

Håber der er nogen der kan give mig et brugbart svar....

Mark

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedrivning af væg 4.000 kr.
  • Ingen lyd på TV 500 kr.
  • Genbrugspladsen/ slå græs og fjerne ukrudt 1.650 kr.
  • Placering af opvaskemaskine inklusiv sokkel 1.250 kr.
  • Installation af opvaskemaskine 850 kr.
  • Samling af skoskab 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ombygning af nitro til el
  • #3   21. apr 2017 Hvis du skal ud at købe et fuldt conversion kit så er den endelige pris ofte i et leje hvor det ikke kan betale sig - medmindre det lige skal være den bil du skal have. Hvis du er handy og kan lave nogen af delene selv/med hjælp, har reservedele liggende eller kan finde det brugt, kan det gøres økonomisk. Og så er der måske enkelte modeller hvor økonomien er gunstig, men det er ikke en walk in the park hvis man har ti tommelfingre!

• #4   21. apr 2017 Er det i princippet ikke bare et motor mount der skal til???

• #6   21. apr 2017 Find en med en 3D printer til esc og batteri holder

Universal motormount kan findes flere steder...

• #7   21. apr 2017 Denne kørte nu ok, og var meget let at lave om til el. smiley

http://www.rcgalleri.dk/galleri/8627-truck_zircon_r_i_p

• #8   21. apr 2017 Jamen Danner, jeg tror præcis du beviser min pointe. Jeg har læst din beskrivelse af bilen (sejt og smart i øvrigt!), og kan med det samme se at jeg får koldsved ved tanken om flere af de ting du "bare lige" sætter sammen. Sådan er det at have et begrænset teknisk intellekt. Til dem der ikke er bange for at pille, ja så er en konversion da bare at gå i gang!

• #9   21. apr 2017 Det er nu ok let og lave det selv hvis man har lidt fingersnilde ned til skrothandleren og stik ham lidt til kaffekassen,finde først en alu eller metalplade i ca 4-5 mm se evt om han kan bøje den for dig hjem og skær den til lav hul i midten til motorshaft mål fra midt af shaft og ud til skruehul,bor derefter et hul og gør det 1gang til modsat og derefter slib det hul så du får lavet et spor på ca 2cm lidt lige som en halvmåne, så har du dit motormount derefter skal du blot bore huller og lave gevind vupti smiley
    Batterikasse kan købes alle steder og Esc kan man montere på selve chassi .
    Hop ud i det man kan højst lære noget af det smiley

• #10   22. apr 2017 Jeg har bestemt mig for at kaste mig ud i opgaven. Tror ikke det er så svært. Har en god kammerat, som er super dygtig til at dreje og arbejde i metal og andre former for gods som jeg kan bruge til opgaven.... Mange tak for alle de yderste brugbare og seriøse svar. smiley

• #11   22. apr 2017 Trods mine kommentarer synes jeg det lyder fedt. Lav gerne en post eller et album og fortæl om processen smiley

• #12   22. apr 2017 Nu skal jeg bare finde den rigtige nitro at bygge om... Lige nu er valget en rex-x, da de er forholdsvis billige...

Andre forslag??

• #13   23. apr 2017 HPI Savage. Tre grunde: du er ikke den første (så der findes videoer, beskrivelser etc), der er mange i omløb, og de er ofte billige. Jeg har købt to som rollere for 400kr/stk.

• #14   23. apr 2017 HPI Savage er også en fed bil, men jeg vil ha en buggy...... smiley

• #16   26. apr 2017 Der er lige kommet en Serpent nitro roller på DBA. Måske en anelse pebret pris, men det er da et udgangspunkt, og en kvalitetsbuggy så vidt jeg ved. Tjek det hvis du vil

• #17   27. apr 2017 Har indkøbt en rex-x, køreklar, i stort set helt ny stand, samt en GV P240 i rigtig god stand. (Fulgte med smiley )

Tror jeg køber en rex-x mere. Har et godt tilbud på hånden....

Nu skal jeg bare i gang med ombygningen. smiley

Regner med at jeg laver et album når jeg går i gang... smiley

• #18   2. maj 2017 Album oprettet...... smiley

Kommentér på:
Ombygning af nitro til el

Annonce