Dårlig bremseevne - Savage X? {{forumTopicSubject}}
Jeg syntes min Savage X bremser meget dårligt.
Min have er måske ca. 30 m. lang og når jeg har kørt de ca. 20 m. er jeg nød til at bremse for at den skal nå at stoppe!
Hvis jeg aktiverer bremser og skubber bilen med en hånd, så er der da lidt modstand, men det er godt nok ikke meget den tager ved.
Bilen er allerede monteret med "Dual Disc Brake Kit" og den lille skrue på siden af bilen hvor man kan justere bremsekraften er sat til max. bremsekraft!
I starten da jeg kørte med bilen og justerede bare lidt mere bremsekraft, ja så blokerede den og bilen snorede rundt, så man var nød til at justere kraften lidt ned igen, men nu er den altså sat til max. bremsekraft og aligevel er den meget dårlig til at bremse. Selv i løst grus kan den ikke engang blokere bremserne og lave bremsespor...
Hvad kan være galt?
maj 2006
Følger: 49 Følgere: 49 RC-enheder: 8 Emner: 46 Svar: 1.078
Det kan være dine bremseklodser der er slidt op.
mvh Rune.
maj 2006
Følger: 1 Følgere: 6 Emner: 41 Svar: 105
apr 2006
Følger: 122 Følgere: 128 RC-enheder: 18 Emner: 103 Svar: 4.207
Den ´finger plastik skrue man juster bremsen på. Tag den af og tag et stykke nitro slange og sæt på først og sæt den så på igen. Og juster den så igen.
Fordi at man ikke har et langt nok stykke til at juster, derfor sætter man et stykke slange i mellem.
maj 2006
Følger: 49 Følgere: 49 RC-enheder: 8 Emner: 46 Svar: 1.078
mvh Rune.
apr 2006
Følger: 122 Følgere: 128 RC-enheder: 18 Emner: 103 Svar: 4.207
(kan godt lyder sur på den måde jeg lige skrevet det. Men det er ment på en pæn og høflig måde for lige at hjælpe deig vider)
Dårlig bremseevne - Savage X?