{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
667 visninger | Oprettet:

Rasmus A
Rasmus A
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 16

Spg. ang. smørrelse + karosser + lade {{forumTopicSubject}}

Har lige købt mig en HBX'er, model Skyline fra morfars. Fin bil til lidt, sjov. Men jeg vil gerne holde den ordentlig ved lige, så hvad skal den smøres med? Det behøver vel ikke være den halv dyre olie de sælger på morfars.dk ? Tænkte om man ikke kunne bruge noget ikke ledende smørelse?

Og mit andet spg.:
Hvor kan man finde karosser som passer til min HBX'er (1:10)? Leder specielt efter en Opel Calibra karosse eller noget der minder om en varevogn. Den HiAce de har på morfars.dk er ikke lige det jeg leder efter.

Sidste:
Vil gerne lade mine batterier hurtigere op, men tænkte så, bare man finder en lader til den rigtige batteritype (NiMH), så kan man vel godt lade sine batterier op uden de tager skade?
Burde nok selv vide det, da jeg er i lære som elektrikker, men batterier er ikke lige det jeg arbejder mest med smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spg. ang. smørrelse + karosser + lade
  • Rasmus A
    Rasmus A Tilmeldt:
    sep 2006

#1   20. sep 2006 Mine batterier er det 1,8Ah std. som fulgte med, og et ekstra 4,0Ah som jeg købte ekstra. Men den lader som fulgte med er kun på ½A, så det tager en helvedes tid at lade, ret nitten når man gerne vil køre.

• #2   20. sep 2006 Karosser: morfars har DKs største udvalg. Du skal bare finde en med en bredde på 190 mm. Den flotteste model af Calibraen blev produceret i midten af 90'erne af Tamiya. Det er den model der efter min mening ligner en Calibra mest, dog er det DTM versionen. Den er desværre gået ud af produktion for mange år siden, så det bedste sted at finde en vil være her: www.ebay.de
    Et par andre mærker har også forsøgt sig på Calibraen, dog efter min mening uden den store succes.

En batterilader som denne: http://www.morfars.dk/rc/product_info.php?cPath=52_44_128&products_id=1916&osCsid=8e5dee53da3b09e820a23a064f0b5713
    Er fin til prisen, og lader batterierne dobbelt så hurtigt som standart laderen. Er det ikke hurtigt nok, kan du købe pro modellen af den til 249,- den lader batterierne 4 gange så hurtigt. Den er bare ikke på lager i øjeblikket.

• #3   21. sep 2006 Hvad med Toyota Estima det er da ikke varevogn efter min smag.

//Lars N

• Rasmus A
    Rasmus A Tilmeldt:
    sep 2006

#4   21. sep 2006 Kasper T - Takker for svarene. Må prøve på eBay, Opel er jo den eneste vej frem smiley

• #5   21. sep 2006 Køb en ordenlig lader der kan lade med min 10a. altså en prof lader, da de er de eneste der får puttet strømmen hurtigt nok ind i batterierne. en prof lader koster fra 600 og op efter.

• Rasmus A
    Rasmus A Tilmeldt:
    sep 2006

#6   21. sep 2006 Ja, det har jeg også tænkt. Det er jo ret så belastende at stå og vente på at batterierne bliver færdige med at lade, hvis man nu skal køre en del. Nogen der har et link til en god lader?

Kan man ikke bare købe en strømforsyning, som den man havde i fysik tlibage i folkeskolen? De kan jo levere helt op til 10A. Det er vel bare et spørgsmål om at indstille den rigtig.

• #7   21. sep 2006 Rasmus A --> Så lidt. Har selv handlet Opel over ebay.de Hvis brugeren bare har gode kommentarer og modtager Paypal, er det et fint sted at handle. Nogle kører Opel, andre kommer senere;)

• Rasmus A
    Rasmus A Tilmeldt:
    sep 2006

#8   21. sep 2006 Kapser - Nu snakker jeg om REAL LIFE Opel! smiley
    Hvis alt gå vel har jeg en Opel Calibra engang i weekenden, så det kunne jo være lidt sjovt at have en ægte Calibra, stylet og så have en RC magen til smiley

• #9   21. sep 2006 Det spiller næsten ingen rolle. Står der Opel på, skal det nok være godt:) Real-life må lige vente ½ år endnu, og det bliver nok ikke lige Calibra, men Opel bliver det. Kunne være cool nok at have en mini kopi af sin 1:1 bil.

Kommentér på:
Spg. ang. smørrelse + karosser + lade

Annonce