1.154 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Kan det virkelig passe??? Kan det virkelig passe???

Hej gutter

Jeg har bygget en 1/8 nitro om til el (se fotoalbum) Et projekt som jeg har hygget mig meget med. Bilen kører rigtig godt, men her kommer mit spørgsmål......
Jeg har to forskellige motor. (Se billeder)
Den lille motor er hurtigere end den store på 3 cell!!!!!!!!!!!
Kan det virkelig passe???
Den lille bliver dog hurtig varm, hvor den store slet ikke bliver varm.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montere et skab 500 kr.
  • Handyman til små opgave 500 kr.
  • Ophægning af 11 billeder 1.250 kr.
  • Deep Cleaning of Two Bathrooms (Including Mold & Limescale Removal) 1.500 kr.
  • Ophængning af to lamper 700 kr.
  • Få fjernet TV bord 250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan det virkelig passe???
  • #1   26. sep 2017 Stor er nødvendigvis ikke hurtig. Den store har sikkert meget lavere KV (2-3000 KV?) så den har mere trækkraft og mindre topfart end den lille (3-7000 KV?). Sammenlign det med en vægtløfter og en 100 meter-sprinter i atletik ... måske ikke det bedste eksempel men med lidt fantasi er pointen der.

• #2   26. sep 2017 Hejsa
    Den motor med højest KV værdi vil være hurtigst. Derfor er den lille motor nok hurtigere. Men til gengæld er den presset, da den er for lille til vægten på en 1/8 bil.
    Mvh Martin

• #3   26. sep 2017 Tak for svar.....

Kan ESC ændre på hastigheden?? Forstået på den måde, at hvis jeg skifter til en anden ESC, som kan klare 4-6 cell, vil den lille motor så ikke brænde af??

Vil der være mærkbar forskel i hastighed ved at skifte fra et 3 cell til 4 cell??

• #4   26. sep 2017 Hej
    esc kan ikke ændre på hastigheden, med mindre den kan tage flere celler. KV er en angivelse for rotation per volt. Altså vil mere spænding (volt) give flere omdrejninger og mere fart. Dog skal motoren kunne klare den øgede spænding. Jeg tror ikke den lille motor kan klare mere end 3 celler dog.
    Mvh Martin

• #5   26. sep 2017 Til den store motor skal du have en esc der kan trække 6s så skal den nok løbe stærkt 3's på den store motor er slet ikke i nærheden af hvad den kan klare eller yde smiley PS den lille motor klare kun 3celler alt over der brænder den af

• #6   26. sep 2017 Hvis jeg var dig ville jeg glemme alt om at køre med den lille til en 1/8. Det lyder allerede som om den er under pres hvis den bliver varm hurtigt. Hvis den store ikke er under pres nu ville jeg lege med gearing (pinion eller/og spur gear størrelse) eller flere volt som du skriver.

• #7   26. sep 2017 Mange tak.
    Tror jeg sætter en ESC på, som kan klare op til 6 cell, og så øge antal cell og gearing, og ja, den lille motor er så absolut under stort pres.... smiley

• #8   26. sep 2017 Hvis du går ud fra den store motor er på ca 2000KV, er du ikke helt ved siden af. DVS 2000omdr. per volt. Så lan du regne omdrejningerne ud på 3S=11V, på 4S=15V, på 5S som er blevet mere udbredt, og på 6S.

Det er selvfølgelig ubelastede omdrejninger, men det giver et meget godt indtryk af fart og potentiale.

• #9   26. sep 2017 Den lille motor er sikkert på 3300-3900kv og den store 2000-2500kv så det er derfor den er hurtigere smiley der skal bare smækkes 6s i røven af den store så skal den nok flytte sig smiley

• #10   26. sep 2017 Når vi snakker varm? Hvor varm er det så, den skal ikke blive over 100 grader. Men under er fint

• #11   26. sep 2017 Ved ikke præcis hvor varm, men efter få minutters kørsel, kan jeg ikke røre ved den. Tør ikke gætte på en temp, hvis jeg bare fortsætter for fuld power....

• #12   26. sep 2017 Min touring car motor bliver også RET varm og da jeg endelig fik målt den. Så var den 65-ish grader varm! Altså ikke i nærheden af og være i det røde felt, men den var bestemt behagelig røre!

• #13   26. sep 2017 Siger de kloge ikke at magneterne begynder at svækkes allerede ved 60 grader?

• #15   28. sep 2017 Med en infrarød måle "pistol" kan du måle ind i gennem de huller der ofte er på motoren.

Det har jeg selv gjort

• #16   28. sep 2017 Michael var der så temperaturforskel på kobber og magneter?

• #17   28. sep 2017 Der var minimal forskel fra ydersiden til inden i. vi snakker et par grader. Men sådan en måling er selvfølgelig taget med usikkerhed, og du kan ikke måle langt ind i motoren. MEN der var forskel men det var kun 4-5 grader

Kommentér på:
Kan det virkelig passe???

Annonce