1.418 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Servo problem Servo problem

Hey derude, jeg har fået fat i en lille håndfuld Vigor vsd-22smb servoer, men når jeg sætter en af dem til en af mine biler reagere Servoen ikke. Jeg er ikke expert inden for rc (endnu) så håber at der er en der kan hjælpe mig med mit problem. Har læst noget om ekstern bec, men håber i kan hjælpe mig smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 700 kr.
  • Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Servo problem
  • #1   5. dec 2017 Hvordan sidder stikket i modtageren?

• #2   6. dec 2017 I kanal 1. Har prøvet at vende stikket begge veje uden den mindste reagtion.

• #3   6. dec 2017 Hvis ikke de reagere uanset hvordan du vender stikket så må der være noget galt med dem.

Hvilke farver består den tre polet ledning af?

• #4   6. dec 2017 Okay den sorte/brune ledning skal være yderst smiley hvad hvis du sætter den i kanal 2 i stedet og så esc i kanal 1?

• #5   6. dec 2017 Danny V farverne er Sort, Rød og brun.

Smiley Det må jeg prøve. Troede bare at kanal 1 kun var til servo og kanal 2 kun til esc.

profilbillede
  • #6   6. dec 2017 den er da brun, rød orange smiley brun skal være yderst smiley husk når du bytter om på kanalerne så er det den du giver gas på der styre servoen smiley ikke fordi jeg tror det gør der store i dette tilfælde smiley lugter servoen brandt? virker motoren?

• #7   6. dec 2017 Nu ved jeg ikke hvor dreven du er inde for RC, så her får du lige et tip omkring servo stik og de ledninger som er monteret i stikket.

Når vi snakker servo og opkobling til en modtager er det vigtigt at du ved hvordan stikket skal vende.

Der er en simpel og nem huskeregel.
    Uanset hvile farver de tre ledninger har så er der noget som altid går igen og det er.

Den mørke eller - Minus lederen sidder altid yderst.
    Den røde eller + Plus lederen sidder altid i midten.
    Den gule/orange eller hvid som også sidder yderst er signal lederen.

Hvordan stikket skal sidde i modtageren er lidt forskelligt, men det er dog typisk at - Minus polen altså den mørke skal vende ud/være tættest på modtagerens yderste kant.
    Jeg har lavet en grov skitse. håber den giver mening og kan hjælpe lidt.

profilbillede
  • #8   6. dec 2017 Tusind tak for svarene Danny V og Smiley, alle 5 servoer må være døde, de lugter ikke men reagere sket ikke. Så deres skæbne er nok skraldespanden

• #9   6. dec 2017 Alt efter hvem du har købt dem fra så burde du have mulighed for at klage. Ihvertfald hvis ikke sælger har gjort opmærksom på at de kunne være død og du så har taget chancen og derved accepteret den risiko som følger med sådan et køb.

Hvis de er døde, så er der måske nogle ting du kan høste fra dem feks. den tre polet ledning, Dem kan du altid få brug for til noget andet. Som feks. kan du lave forlænger kabler af dem.

Men du er 100% sikker på det ikke er din modtager som kan være stået af?
    Du har vel prøvet at koble andre servoer til modtageren? Det ville være temmelig træls at du har splittet nogle servoer ad som faktisk ikke fejlede noget.

• #10   6. dec 2017 Danny V. Det var 2 kasser elektronik jeg købte på auktion så der er ingen klageret. Det er ikke min modtager da andre servoer virker uden problemer. Ville bare prøve min bil med en kraftigere servo med metal gear, men man kan ikke vinde hver gang, selvom de 2 kasser indeholdte nogle virkeligt lækre ting smiley ja stripper dem nok for gear og ledninger inden de møder deres endelige skæbne smiley

• #11   6. dec 2017 Ja okay så er der ikke alverden at gøre ved det.

Nå men glæd dig over de andre lækre ting du fik i kassen.
    Der er dog en lille ting som du måske kan undersøge.

Der hvor ledningen går ind i servoen, kan du undersøge om der skulle være en kold lodning. Har du nogen i din omgangskreds som er elektronik kyndig? Hvis ja så får ham/hende til at tage et kig og evt. lave nogle målinger på de kredsløb som er i sådan en servo. Det kan jo være det er en lille ting der skal til for at få liv i dem.

• #12   6. dec 2017 Det er vist digitale servoer - er der ikke noget med at det ikke er alle modtagere de virker med..? Hvis nu din er af ældre dato

• #13   6. dec 2017 Det er en Traxxas tqi TSM modtager

• #14   6. dec 2017 Ja så burde der ikke være nogle problemer med servoerne.

• #15   6. dec 2017 Danny V. Så du mener at at modtageren sagtens burde kunne trække dem?

• #16   6. dec 2017 Hvad med spændingen? Nogle servoer er high voltage som det smart hedder og opererer fra måske 7.2 til XX volt

• #17   6. dec 2017

profilbillede
  • #18   7. dec 2017 Ja din modtager bør kunne både "snakke" med dem og trække dem.

Kommentér på:
Servo problem

Annonce