749 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Større batteri = Mere Power?? Større batteri = Mere Power??

Halløjsa!
Nu vil jeg godt have det afklaret een gang for alle.. :o)
Jeg har en HBX Offroad
med standard batteri (7.2V SC1800mAH).
Hvis jeg smider et andet batteri i (f.eks Hyper Pack 7.2v - 4000mAh), vil dette bare give mig længere køretid - eller vil det osse hjælpe på acceleration og evt. topfart?? Mener dette er et emne jeg har set før herinde, men dér svarer nogen at det giver og andre at det ikke gør - og resten skriver at det kommer an på kvaliteten af batteriet... Håber der er nogen der kan afklare dette for mig :o)

Mvh.
Henrik

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af basketball stander 500 kr.
  • Håndtaget til plæneklipperen er løsnet. Så den kan ikke løftes eller drej 500 kr.
  • IKEA kommode samling 650 kr.
  • Press fittings 18 mm 1 stk. 400 kr.
  • Hjælp med fladt bil-batteri 500 kr.
  • Problemer med køleskab 1.125 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Større batteri = Mere Power??
  • #1   13. jan 2007 Tak for hurtigt svar Suppehue!
    Så starter jeg med et par nye batterier :o)
    Fortsat god weekend herfra.

• #2   13. jan 2007 Det der sker ved at sætte et nyt 4000mAh batteri i. er at 1: det er nyt.
    2: Det mærkes det klart på køretiden
    3: Du kan nok toppe batteriert mere, så den har højere spænding i længere tid i forhold til, derfor "lidt" bedre acceleration og topfart.
    4: batteriet er nok af bedre celler, så det forstærker punkt 2&3

• #3   13. jan 2007 Tak for besvarelsen Flemming.
    Du kunne ikke anbefale mig en effektiv (og billig) lader,vel?

Mvh. Henrik

• #4   13. jan 2007 Hvad vil du helst have, Power eller lang køretid, og lidt længere batteri levetid?

• #5   13. jan 2007 digipeak. den er okay.. bruger den selv. og den kan jeg kun anbefalde. da den har det hele.. eller den har det vigtigste..

• #6   13. jan 2007 Et batteri er typiskt designet til en bestemt maksimum afladning.

Denne afladning kan f.eks. være 10 gange betteriets kapacitet (10C)
    dvs. at et 1800mah batteri vil kunne afgive 18A og et 4000mah batteri vil kunne afgive 40A

Effekten måles i Watt, Watt=Volt*Amp

7,2V*18A=129,6Watt
    7,2V*40A=288 Watt

Med det kraftigere batteri vil du med mange motorer kunne skifte til en tungere gearing, og derved få højere topfart, samtidig med at accellerationen ikke er meget dårligere.

Så hvis motoren har brug for de ekstra A, så vil du få en kraftigere accelleration, samtidig med at du også vil få en længere køretid, da batteriet er større.
    Du KAN dog risikere at accelleration ikke er væsentligt kraftigere, da et 4000mah batteri vejer mere..

• #7   13. jan 2007 Flemming:
    Man vil jo gerne have hele pakken :o) Mere power, lang køretid samt forbedret levetid på dette. Jeg ved at dette kræver mere end bare et batteri, da der er en del ting der spiller ind vedr. tab af effekt. Men nu er den jo "bare" standard. Planerne er at skamtune den, (alt med måde) ingen grund til at have en bil man kan køre et par gange med, hvorefter man skal udskifte halvdelen af bilen fordi det meste elektronik på den hele tiden båler af :o)

Men et 4000mah eller 4200mah batteri, som jeg havde tænkt mig at købe, hvilken lader ville være god at bruge? Både for batteriet og så man ikke behøver at sætte den til opladning dagen før, fordi det tager en krig for laderen at lade batteriet op?

Nu skriver Magnus D at DigiPeak duer for ham,
    andre der har erfaring med denne?

Jesper R:
    Et hurtigt spørgsmål så, nu sidder der en RC-540 22K motor i bilen standard.. Dét at jeg sætter et større batteri i, ændrer jo ikke max antal snoninger motoren kan tage(?) Men et bedre batteri ville så sørge for at bilens motor kommer hurtigere til "max"? Håber mit spørgsmål giver bare lidt mening :o)

Kommentér på:
Større batteri = Mere Power??

Annonce