{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
657 visninger | Oprettet:

Min savage bremser ikke? {{forumTopicSubject}}

Hey folkens..

Jeg er helt ny på dette forum og helt ny på nitro biler. Jeg købte mig en meget lidt brugt Savage atv igår.
Da den kun havde kørt 2 tanke med den, skal den køres mere til. Så jeg køber noget nitro og går hjem og begynder at køre stille og roligt rundt. Men kan tilsyneladende ikke bremse den.

Jeg læste mig til at jeg skulle justere på en skrue parralelt med servoen til styringen af gas. Jeg fik justeret på den, men når jeg så tændte og skulle bremse den, så rykker servoen slet ikke modsatte vej end den gør når jeg gasser op.
Er der nogle der kan hjælpe?

Håber i forstår mit nybegynder sprog

Christian.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min savage bremser ikke?
  • #1   10. mar 2007 Jeg kan sagtens bremse den på den måde. Men har fundet ud af på min controller der sidder jo knapper man kan justere sine servoer på, de sidder til venstre for styre hjulet. Hvis jeg sætter den modsat af hvad den var på, så er det omvendt.

Altså så når jeg normalt skulle bremse så accalerer den. Så servoen fungere omvendt. Men hvis jeg sætter den tilbage til som den stod da jeg købte den ag den tidligere ejer, så kan jeg se på servoen at den kun accalerer men hvis jeg trykker fingeren fram for at bremse sker der ikke andet end at servoen står stille?

Håber i kan hjælpe. Og så og forstå mig smiley

Christian.

• #2   10. mar 2007 værd opmærksom på din trim funktion på senderen, den kan være skruet så meget op at servoen ikke reagere ret meget når du bremser

• #3   10. mar 2007 Det hele gælder jo om at få den der "arm" som går fra et eller andet sted nede ved bremserne, til at rykke så meget tilbage så muligt...du skal bare lege lidt med det : )

• #4   10. mar 2007 lyder som om du skal pille den arm der af servoen og så setter du senderen på noget så servoen dreger ca ligemeget vær vej og så lad den gå i 0 og monter armen igen uden at flytte på noget så tror jeg det virker

• #5   10. mar 2007 Dan h: Hvilken en af trim funktionerne er det? Må lige prøve jeres råd.
    Takker.

Christian.

• #6   10. mar 2007 Christian, det kommer lidt an på hvilken sender du har, hvis det er HPI´s egen pistol styring sidder der 2 små drejeknapper foran styrehjulet, det er trim knapperne, en til styring og en til gas, imellem dem sidder der en max udslag (lille), typisk går den på styring, og skruer man den i bund skal en savage have MASSER af plads til at dreje på.
    //Dan

• #7   10. mar 2007 Det er en HPI pistol jeg har. Skal lige kigge på den senere.

• #8   9. aug 2007 Jeg har haft PRÆCIS samme problem!

1. Enten kan det være du har spildt olie på din bremse så den ikke bremser ordenligt(kan være du har smurt spur gearet oven over så det dryppede ned på bremsen.
    2. Jeg har købt skive bremse, MEGET BEDRE! Og jeg siger bare der er ikke så meget nytte i at gøre det der på fjernbetjeningen det er meget besværligt.
    3. gør sådan så din servo arm stå helt lodret sådan | ind i mod din arm ned til gas og bremse. Det var det jeg havde. Vis det så ikke fungere så køb skive bremse det er MEGET bedre:D

Oliver E

Kommentér på:
Min savage bremser ikke?

Annonce