1.505 visninger
|
Oprettet:
Fra Kul motor til Brushless motor. {{forumTopicSubject}}
Jeg er kommet lidt i tvivl, så håber i kan hjælpe.
Hvis man opgraderer fra kul motor til brushless motor, skal man så ændre gearingen eller bruge den man har som udgangspunkt. Escén bliver også ændret, når jeg for brushless monteret i den.
Tilmeldt:
feb 2006
Følger: 13 Følgere: 186 RC-enheder: 42 Emner: 93 Svar: 3.945
okt 2018
Følger: 1 Følgere: 14 Emner: 16 Svar: 113
apr 2016
Følger: 13 Følgere: 19 RC-enheder: 4 Emner: 20 Svar: 792
okt 2018
Følger: 1 Følgere: 14 Emner: 16 Svar: 113
apr 2016
Følger: 13 Følgere: 19 RC-enheder: 4 Emner: 20 Svar: 792
2530 KV vil sige 2530 omdrejninger per volt, ubelastet. DVS 2500omdr gange 8 volt ca, det er lig 20.000 omdrejninger per minut ved fuld skrald. Hvis man kan finde det samme tal fra den gamle motor, kan man sammenligne. Uanset hvad, får du mere power, og mere batterieffektivitet med brushless.
Ang. drivlinens styrke på en Firestorm, så ved jeg ikke om der er forskel på brushed og brushless modeller. Jeg ville nok bare sætte motoren på, og så skifte f.eks drivaksler, differentialer og andre tandhjul ud HVIS de gik i stykker. Men måske er der nogen Firestorm-ejere der ved mere?
Tilmeldt:
feb 2006
Følger: 13 Følgere: 186 RC-enheder: 42 Emner: 93 Svar: 3.945
2350 KV er et meget lille KV antal for en typisk motor til en Firestorm med videre.
Køber man en ny brushless firestorm er den med en 4000 KV motor, og Velineon systemet fra Traxxas der sættes i deres VXL Rustler, Bandit osv. er 3500 KV.
Uden kende den motor du nu har i din bil vil jeg næsten væde med at den kører hurtigere end det 2350 KV du nævner.
Et godt råd er, lad være med give for meget for et brugt motorsæt uden kende standen. Det kan meget hurtigt blive en dyr ærgelse... Har selv prøvet med et Traxxas Velineon sæt købt herinde. Det kørte som smurt dagen før jeg fik det, så må være blevet slidt og vandskadet i posten.
okt 2018
Følger: 1 Følgere: 14 Emner: 16 Svar: 113
okt 2007
Følger: 17 Følgere: 21 RC-enheder: 4 Emner: 25 Svar: 1.881
Og når så man har skiftet motor holder man øje med temperaturen på motor og ESC ved de første kørsler.
Bliver det ikke varmt kan man prøve at geare op, for mere topfart (men mindre acceleration). Typisk er accelerationen ikke noget problem - kan den trække på baghjul er alt jo i orden.
Husk at bruge LiPO batteri til brushless, ellers er det batteriet der stopper festen alt for hurtigt.
okt 2018
Følger: 1 Følgere: 14 Emner: 16 Svar: 113
okt 2018
Følger: 1 Følgere: 14 Emner: 16 Svar: 113
Jeg har dog været uopmærksom og kan ik sige hvorfor, men min gamle motor er akslen 3mm og min "nye" er den 5mm. Umiddelbart hvis jeg skal kører her og nu, finde et hos Morfars og den er et 23 tands. Nu ved jeg ik om der er plads til det da ik har købt det og lige vil hører jer, men er det ik i overkanten og 4 tænder op så gearingen hedder 23/87 eftersom den hed 19/87 i den gamle kulmotor.
okt 2007
Følger: 17 Følgere: 21 RC-enheder: 4 Emner: 25 Svar: 1.881
Husk at pitch på pinion og spur gear skal skal være det samme.
(Afstand mellem og dybde af tænder på tandhjulet)
okt 2018
Følger: 1 Følgere: 14 Emner: 16 Svar: 113
Kan jeg montere den gamle kulmotor til escén Lansu 4090d som fulgte med, eller skal jeg afmontere den igen og sætte den gamle esc. ( Hpi SC-15 ) som var på med kulmotoren ??.
På Lansuén er der rød - gul og blå ledning til motoren, men kan nøjes med kun og bruge rød og blå ledning ??.
Tilmeldt:
feb 2006
Følger: 13 Følgere: 186 RC-enheder: 42 Emner: 93 Svar: 3.945
Du skal have den gamle ESC i igen Lansu 4090d kan ikke køre med en kul motor.
Håber Lansu sættet var billigt for det er ikke mange ører værd i mit hoved.
okt 2018
Følger: 1 Følgere: 14 Emner: 16 Svar: 113
Fra Kul motor til Brushless motor.