{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forskel på gas/styre servo?
  • #1   3. apr 2007 Jeg har købt denne Tower Pro (13 kg.) digital metalgear til 145 kr. (link fjernet)

Den bruger jeg til gas/bremse servo og den virker skam fint, selvom mange nok vil studse over den billige pris.

Vil sådan en med fordel kunne bruges til styreservo istedet for HPI SF-2?

Nogen som kan fortælle mig hvad forskellen er på en digital servo og så mine normale HPI SF-1 og SF-2?

• #2   4. apr 2007 Men er den Tower Pro (13 kg.) digital metalgear til 145 kr. også egnet til styretøj?

• #3   4. apr 2007 Nå, nu har jeg søgt på Google og kan intet finde om hvad forskellen er på analog og digital servo?

• #4   4. apr 2007 En Digital Servo er oftest mere precis, da servoposition styres digitalt.
    Dette betyder også at en Digi Servo HOLDER positionen bedre end en analog servo.

Digi servoer kan også modtage styrepulser med op til ca. 100hz, hvor Analoge servoer ofte kun kan klare 50hz.
    Dette gør, at kombinerer man en Digi Servo med en modtager der kan sende de hurtigere signaler, så får man en hurtigere reaktion.
    Nomadio Sensor og Nomadio React kan begge sende servo signaler med 100hz til Digi Servoer.(Men kan OGSÅ sættes op til Analog servoer)
    Spektrum DX2/DX3 kører kun 50hz til servoerne.
    Futaba HRS kører 75hz og KRÆVER Digi Servoer.

TowerPro Digi Servoen er kendt for at være meget kraftig, men have problemer med Overskydning.(Overshoot)
    dvs. at når man beder servoen gå fra position 10 grader til position 30 grader, så skal den lige en tur forbi, og ender måske på 35-40grader, inden den justerer baglæns til 30 grader.
    13kg/cm er nok til styretøjet i de fleste 1/8 biler.

En SUPER Digi Servo er Thunder-Tiger ACE DS1015, denne er både HURTIG(0,108sek/60grader) Kraftig(14,5kg/cm) og præcis.
    DS1015 er set til ca. Kr. 650 hos danske forhandlere på nettet.
    DS1015 er set brugt som gas/bremse til LargeScale biler og som haleservo/gyroservo til Giant Scale Heli'er

Kommentér på:
Forskel på gas/styre servo?

Annonce