Gearskifte på MTA4 Gearskifte på MTA4
Hej.
Jeg har en MTA4, som jeg har haft siden februar måned i år, men desværre her jeg ikke rigtig haft så meget tid til at køre med den. Så jeg er stadig ny i "branchen".
Men jeg har et problem.. Jeg kan ikke få den til at skirfte gear fra 1. til 2.
Jeg troede det var justerings-skruen i gearet, som var faldet ud, da jeg ikke rigtig kunne finde den når jeg åbnede "proppen" ned itl gearet, så man kan justere gear-skiftet.
Men i går fik jeg taget mig sammen til at få skildt gearet af. Men til min store overraskelse, sad skruen hvor den skulle.
Og der var ikke noget unormalt at se på tandhjul osv. (I hvert fald ikke hvad jeg kunne se..)
Men alle tandhjul så fine ud inde i gear-kassen.
Jeg var ude at prøve at køre med den idag. Men den vil stadig ikke skifte gear. Jeg prøvede at justere lidt på skruen i gearet. Men det hjalp ikke. Jeg har også justeret lidt på LSN, så den går optimalt. Og temperaturen på motoren ligger på omkring 112 grader når jeg har kørt et stykke tid. Så HSN må jo også stå rigtig..
Men er der nogen der har en idé om hvad der kan være galt????
Så vil jeg MEGET gerne høre fra jer. For det er jo ikke meget ved at køre med en bil, som kun kan køre i 1. gear..
På forhånd tak
Mvh. Morten.
jan 2007
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 28
Men noget af det der undrer mig lidt, er at motoren tager fint omdrejninger helt fra bund, og op til maks omdrejninger (fuld gas).. Men den skifter ikke overhovedet..
Og hvis det var gearet, som var justeret forkert, så skulle den vil bare skifte gear for tidligt, eller for sent.. Men den skifter slet ikke..
Og der er et problem som ligepludselig opstod en dag. Den skiftede fint gear i starten da jeg fik den, og inden problemet opstod, havde jeg ikke justeret på skruen..
Men ellers nogle gode idé'er til hvad der kan være galt??
jan 2007
Den har jo skiftet fint, men så lige pludselig fra den ene dag til den anden, ville den ikke længere..
Men jeg kan jo prøve.. Syntes bare det lyder underligt..
jan 2007
Men hvad er spurgearet?
Og hvordan strammer jeg det?
jan 2007
Den har jeg haft strammet op. Også mere end den var da jeg købte bilen. For her efter jeg har haft det skildt ad for at komme ind til gearkassen, så kunne den "stejle" på græsplænen, og det kunne den ikke da jeg købte den. Så det må jo være fordi den er blevet strammere...
Men jeg var lige ude og justere skruen i gearet noget længere ud. Men det hjalp heller ikke... Men da jeg skildte spurgearet af i går, kunne jeg se, at den sorte skive, som sidder på begge sider af det store tandhjul lige bag brændstof tanken. Der sidder ligesom 2 små rørsplitter, som holder de 2 blanke skiver, som sidder mellem tandhjulet, og den sorte skive. Og på den ene af de sorte skiver, var denne rørsplit helt slidt ned...
Kan det have noget at sige??
Jeg ved ikke om man kan uploade billeder herinde, for så har jeg nogle billeder af det, hvis det er svært at forstå hvad jeg mener.
jan 2007
Gearskifte på MTA4