{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
685 visninger | Oprettet:

TA-05 har mistet fart... {{forumTopicSubject}}

Min Tamiya TA-05 kører ikke nær så hurtigt som den gjorde i starten. Jeg har ikke lavet nogen ændringer ved den, udover at jeg har installeret stabilisatorer.

Jeg har undersøgt differentialerne, spur -og piniongear, men det lader ikke til at der er noget galt. Batteriet er ladet helt op og det virker ikke som om at der er noget galt med forbindelserne mellem motor og batteri eller hvor ledningerne er fastgjort til motoren.

Jeg har ikke skiftet kul på bilen siden jeg fik motoren for en ca. 3 ugers tid siden. Kan det være kullene som skal skiftes eller har det intet med hastigheden at gøre ??

Hvad kan problemet være ??

// Jakob

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  TA-05 har mistet fart...
  • #1   12. maj 2007 det kan sagtens være motoren der trænger til en lille renovation.

hvis det er en standard tamiya moto,r så prøv at rense kullene i et glas vand, sæt motor til et batteri bare dyp motoren i vandet i ca 10 sekunder, lad den køre lidt bagefter så den er tør,så er den som ny igen.

nymark

• #3   13. maj 2007 Kan også være det bare er kullene der ikke er så gode mere.

• #4   13. maj 2007 Det er ikke en standard Tamiya motor, men en Reedy KEIL-DTM V2 (17x2) motor. Den er købt hos Morfars.dk.

Vil først prøve at skifte kullene og derefter rense motoren med lidt vand....

// Jakob

• #5   14. maj 2007 Find en der har en afdrejer, og få ham til at give commutatoren en tur - ellers vil du ikke få ret meget ud af at skifte kul.

Når motoren er vedligeholdt, er det en god ide at køre motoren til ved lave omdrejninger i 15-30 minutter. Det gøres ved at sætte motoren til en eller to celler, så den ikke kører med fuld skrue. Hvis du har mulighed for at køle motoren mens den kører til vil det være optimalt!

VH Poul Steen

Kommentér på:
TA-05 har mistet fart...

Annonce