{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.027 visninger | Oprettet:

ESC probs, ingen bak, speed profi 40R {{forumTopicSubject}}

Efter et mindre uheld, vil min HBX bonzer ikke bakke. den kører fint fremad. Når jeg bakker på controlleren, sker der intet. Den lyser altid grønt ved bak, og nogle gange rødt. Jeg kan ikke finde nogen reset knap eller noget på SEC'en.

er der nogle der kan hjælpe ?

ESC: speed profi 40R: http://www.graupner.de/fileadmin/downloadcenter/anleitungen/7196.pdf

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ESC probs, ingen bak, speed profi 40R
  • #1   14. maj 2007 hej mads.

esc'en har 'auto-setup', så der er heller ikke nogen reset knap.

jeg har byttet rundt på kanal 1 og 2, så drejer den med throttlen. og kører fremad med hjulet på controlleren, men stadig ingen bak.

det er lige som om at den ene kanal kun virker den ene vej.. ??

eh, ja der er vel forsinket bak på esc'en. men det virker slet ikke. den er helt ny og kostede 400 kr.

kan det være sket under uheldet ? jeg forstår det ikke. er det mon esc'en eller radiomodtageren, der ikke virker. ? jeg tror det er modtageren ?

• #2   14. maj 2007 nej intet regnvejr. Jeg har kun kørt ind i en kantsten, så der røg e kofanger.

jeg har prøvet min gamle esc, som virker fint. ergo så er det nok denne hersens nye esc, der nægter at bakke. den lyser som den skal, men der sker intet.

• #3   14. maj 2007 Jeg har OGSÅ byttet rundt på motorledninger, så motoren kører den anden vej. så kan bilen bakke men selvf. ikke køre fremad. så motor er også ok. defekt esc, i guess.

Jeg har en grand prix stock motor , som er ret vild! det var sådan set det der var åtsag til 'trafikuheldet'. men det virker fint sammen - lige bortset fra at den ikke vil bakke nu. jeg tør ikke bruge den originale esc til gp stock motoren, så jeg er gået lidt i stå.

Jeg synes bare det er mystisk at esc'en bare sådan uden vuidere går i stykker/ikke vil bakke osv.

måske er det fordi den er for billig eller ikke god nok ?

Jeg vil nu se om jeg kan få byttet den. Den er kun 4 dage gammel.

• #4   14. maj 2007 Ja, som du har nævnt et par gange eller mere hidtil (indtil videre), så er der en setup-guide i manualen. Eftersom jeg gav linket til manualen, tror du så ikke jeg har læst det.. Alt virker som det skal UNDTAGEN bakfunktion. Den røde og grønne lamp lyser som de skal.

Jeg ved ikke om den kunne bakke, men den skulle kunne. det er da klart, det kunne den originale esc også, men indtil videre er det kun den ene vej. (den skal kunne frem,tilbage, og bremse.)

Det var esc'en jeg ville have byttet, ikke kofangeren. mener du at fordi den farede ind i kantstenen da jeg tændte, så 'er det min fejl' ? Ja tak jeg fik skiftet en kofanger der. Men kan esc'en ikke holde til 'en kofanger knækker' ?

"DET ER BARE MIG DER HAR FUCKED UP?"

Hov, hov

Efter sigende, er det højst usandsynligt at den kun vil køre den ene vej, men det er altså det den gør,så det vil jeg få undersøgt. Garantien ryger vel, hvis jeg skiller den ad selv.

Er det mon bedre at få en 55R model esc ? jeg har købt esc sammen gp stock motor, som skulle virke sammen.

Er der ikke nogle der har oplevet en esc der lyser fint men ikke kører ?

• #5   14. maj 2007 Ehe, ok jeg er kølig igen.

Godt nok er det min første esc jeg køber men jeg har sat den ordentligt til. Ja jeg ved godt at den bakker lidt senere. Det er vel det samme som på den originale esc.

Ork jo jeg er en knag med elektronik smiley (hmm..) men jeg vil ikke skille en 4 dage gl. esc ad, hvis det er en defekt esc jeg har fået, eller jeg ikke kan få den til at bakke og bremse.

Jeg har også en hbx buggy, den har jeg kørt en del med.

Desværre er der ikke rigtig noget information eller forum på graupners hjemmeside.

Kommentér på:
ESC probs, ingen bak, speed profi 40R

Annonce