Kaburator problemmer/ start problemmer {{forumTopicSubject}}
Da jeg var ude at køre med min bil den anden dag, syntes jeg at jeg ville prøve at stille lidt på bilen.
DET SKULLE JEG ALDRIG HAVE GJORDT.
For Jeg kan ikke finde ud af at stille den tilbage til standar, hvor den kørte rigtig godt.
Nede ved kaburatoren er der 2 skruer jeg har stillet på (en guldmetal skrue med en sort hætte, og en sort skruge inde i en blå gummi dims.)
Den skrue med den blå gummi dims, står helt inde, det har jeg gjordt for at den skulle accelrere hurtigere, det funkerede godt nok.
Den anden skrue i det der guldmetal, står helt forkert tror jeg, eller det gør den.
Jeg ved ikke om der er andet jeg kan stille på, men jeg håber i gider og kan hjælpe mig, med at få instillet de 2 skruer, og hvad jeg ellers kan gøre.
PS: jeg købte min bil brugt, så der hørte ikke den der dvd med, hvor det ellers sikkert havde været på...
håber virkelig i kan hjælpe mig..
mar 2007
Følger: 1 RC-enheder: 2 Emner: 13 Svar: 117
Nå men den sorte skrue inde i en blå gummi dims er nok low speed needle, og den skal nok ikke stå helt inde, så er der nemlig lukket for benzinen! Tror standard er 3omg ud, men det er forskelligt fra motor til motor. Prøv at søg på google efter en manual til din motor. Den guldmetal skrue med en sort hætte er nok high speed needle og her er standard også 3omg ud, men også forskelligt fra motor til motor!
feb 2004
Følger: 39 Følgere: 55 RC-enheder: 18 Emner: 18 Svar: 320
http://www.traxxas.com/support/index.php?action=artikel&cat=88&id=450
maj 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 19 Svar: 41
Af samme grund
maj 2007
Følger: 26 Følgere: 25 RC-enheder: 9 Emner: 22 Svar: 98
maj 2007
Følger: 26 Følgere: 25 RC-enheder: 9 Emner: 22 Svar: 98
Nu er problemmet bare at når jeg køre, lyder den godt og køre også godt.
Men hvis så jeg slipper gassen rundt i et sving, gider den ikke rigtig tage gas igen, ligesom om den dør lidt, men det er kun i ca. 2 sek. så begynder den enten at køre videre nårmalt, ellers går den ud.
Hvad kan det være tegn på, forlidt benzin eller luft ?? jeg hved det ikke håber i kan hjælpe igen..
mar 2007
Følger: 1 RC-enheder: 2 Emner: 13 Svar: 117
Men som grundregel skal du se røg fra udstødningen næsten hele tiden. Ellers er blandingen for tynd, og high speed needle (hsn) skrues ud. Skru kun 1/8 del omgang ad gangen og kør så igen.
Low speed needle (lsn) kan checkes sådan: Klem om slangen til karburatoren.
Hvis bilen går ud med det samme er blandingen for mager, og lsn skal skrues lidt ud.
Hvis motoren gasser meget op og først går ud nogle sekunder efter, er blandingen for fed.
Den er optimal, når den lige gasser lidt op og så går ud.
maj 2007
Følger: 1 Svar: 1
Kaburator problemmer/ start problemmer