1.639 visninger
|
Oprettet:
Esc fartregulator {{forumTopicSubject}}
Hej jeg har sådan en traxxas slash stående og nu vil børnene have den ud og køre igen. Fartregulator er brændt af som er en 60 amp.
Er der nogle fordele og nogen problemer i og sætte en større i. Altså en på 80 amp eller flere amp. Kan den bedre klare det
apr 2005
Følger: 93 Følgere: 136 RC-enheder: 32 Emner: 18 Svar: 594
Husk at kalibrere esc med din sender, så kører den klart bedre
Hilsen Thomas
dec 2005
Følger: 47 Følgere: 126 RC-enheder: 10 Emner: 127 Svar: 5.157
Hellere have en esc der kan levere dobbelt så mange ampere end motoren kan suge ud af den. frem for at have en underdimensioneret esc, som brænder af når motoren begynder at trække amperene ud af esc'en.
Så bare klem på og god fornøjelse med projektet. Husk at kalibrere esc'en til sender som Turbo også skriver.
okt 2010
Følger: 6 Følgere: 3 Emner: 13 Svar: 28
apr 2005
Følger: 93 Følgere: 136 RC-enheder: 32 Emner: 18 Svar: 594
Kalibrering gør at esc og sender snakker samme sprog
dec 2005
Er esc ikke kalibreret korrekt til sender input så kan du risikere at fanden tager ved bilen lige pludselig eller at den reagere uregulært og uden du giver nogle kommandoer gennem sender.
Det er også en god ide at kalibrere sin esc hvis man har været nød til at skifte modtager i sin model.
Der er sikkert flere grunde til at kalibrere esc, men har ikke lige flere i tankerne pt.
okt 2010
dec 2005
Som feks. denne:
https://www.banggood.com/Flycolor-A-CW080003-A1A1-80A-Partial-Waterproof-Brushless-ESC-For-110-Buggy-Crawler-RC-Car-p-1292008.html?cur_warehouse=CN
Men hvis du fortrækker at have en I/O knap på en ledning så er der jo disse at overveje:
https://www.banggood.com/Hobbywing-QUICRUN-10BL120-Sensored-120A-2-3S-Lipo-Speed-Brushless-ESC-For-110-112-RC-Car-Parts-p-1272445.html?rmmds=search&cur_warehouse=CN
https://wheelspinmodels.co.uk/i/300294/
Du kan jo kigge lidt på det, bare af ren nysgerrighed. Hvilke esc'er har du selv kig på?
okt 2007
Følger: 17 Følgere: 21 RC-enheder: 4 Emner: 25 Svar: 1.881
Strøm måles i Ampere.
Et batteri leverer strøm.
En ESC regulerer strøm.
En motor bruger strøm.
Den maksimale strøm i systemet bestemmes af hvor meget strøm batteriet kan levere, og hvor meget motoren bruger. Lad os antage at batteriet kan levere mere strøm end motoren kan bruge.
Da du ikke ønsker at motoren kører fuld kraft hele tiden sætter vi en "strøm-ventil"/ESC ind mellem batteri og motor.
Hvis ventilen er for lille futter den af. Men ventilen kan aldrig blive for stor.
Hvis motoren ved fuldt åben ventil bruger f.eks. 50 A og ventilen kan klare 60 A ja så sker der ikke andet end at ventilen har overskud.
Ventilen kan begrænse strømmen - men den bruger ikke strøm selv - det gør motoren.
Så hvis du sætter en 250A ESC i ja så har du bare en ventil der er kæmpestor.
Og den kan regulere mange motorer eller større motorer. Men at du sætter en lille motor på, tjaaa, så udnytter du bare ikke dens potentiale.
Giver det mening??
Kalibrering:
Din ESC styres af et PWM signal - firkant impulser med forskellige længder.
Længden går fra 1000 µstil 2000 µs.
Neutral er 1500 µs.
"Desværre" er det kun cirka værdier - de svinger med sender/modtager udstyret.
Så et radio sæt kan gå fra 1050 µs til 1950µs med neutral på 1500µs, mens et andet kan gå fra 900µs til 2000µs med neutral på 1450µs.
Så hvordan skal din ESC/ventil vide hvornår den står i neutral og hvad min/max værdierne er? Det skal du lære den hver gang du skifter sender/modtager.
Så sætter du ESC'en i kalibreringsmode (læs manualen), og så lærer du den hvad min/max/neutral er. Og så husker den det.
okt 2010
Danny v jeg har kig på noget af lad den første du linker til. Jeg kan ikke lige linke til de da det er på Amazon app Tyskland. Jeg er ikke meget for og skulle betale told og moms plus papir arbejde.
okt 2007
Følger: 17 Følgere: 21 RC-enheder: 4 Emner: 25 Svar: 1.881
https://hobbyking.com/en_us/hobbyking-x-car-80a-brushless-esc-sensored-sensorless.html
Esc fartregulator