1.029 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

svær at starte min nitro rc. svær at starte min nitro rc.

hej Rcg.
jeg har lige været ude at køre med min nitro rc.
Da jeg havde kørt den første tank færdig og bilen gik ud så hentede jeg noget mere nitro, og fyldte så tanken op igen.
Efter jeg havde gjort det pumpede jeg nitroen rundt og begyndte at hive (med glødestarter og alt det der gjort) men da jeg hev blev jeg meget overrasket, det var som at hive i den uden at der var gløderør i altså meget nem at hive ud.
Men jeg blev så ved med at hive med gas osv. og for satan det var hårdt at blive ved med at hive.
men fik den så startet men tænkte nok at der er noget galt da den normalt starter i 1. eller andet hug.
Håber i kan hjælpe mig.
Mvh Kris M.


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Fjerne murbrokker og træ 500 kr.
  • Samle to Ikea Metod skabe og hænge op over køleskabet 1.000 kr.
  • Kloak i badeværelse er tilstoppet der skal bruges en maskine for at kunne åbne det på da det er s afløb uden vandlås 625 kr.
  • Assemble Ikea cupboard 600 kr.
  • Nedrivning af fliser på badeværelse 1.000 kr.
  • Fjerne byggeaffald 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  svær at starte min nitro rc.
  • #1   8. jun 2007 Er der ingen der kan hjælpe?!

  • #2   8. jun 2007 regner du med at folk sidder og venter herinde på at du poster så de kan hjælpe dig inden for 16 min?

    hvis du ikke har lagt mærke til det så er det ved at være sommer og vejret er godt så folk er nok ude og lege..


    men skift gløderør, tjek om der er strøm på glødestarten og tjek om den står for tynd på toppen


  • #3   8. jun 2007 okay. tak for hjælpen og undskyld at jeg stressede jer.

  • #4   8. jun 2007 hvordan kan jeg egentlig tjekke om der er strøm på min glødestarter?

  • #5   8. jun 2007 ved at tage gløde røret op og så hold det på glødestarteren ?

  • #6   8. jun 2007 skal gløderøret så gløde?
    og hvis det gør hvordan får jeg det udigen uden at jeg brænder mig eller beskadiger gløderøret?


  • #7   8. jun 2007 det med gløde rørret har jo ikkk noget med komp at gøre...

    det kan måske skyldes at din foring er dårlig..

    eller at din motor for for lidt brændstof eller at den er for varm..



  • #8   8. jun 2007 okay men det med for varm kan den ikke have været fordi jeg kunne holde min hånd påå uden at sige av og bare blive ved med at holde den på. hvor henne sidder forringen?

  • #9   8. jun 2007 Kris M - Husk altid at lade din motor køle ned til omkring de 40 50 grader efter hver tank, gør jeg ihvertfald altid med min nye LRP..

    Har også oplevet, at hvis en motor er varm, og man trækker i starteren så er den meget nem at trække i, ligesom der ikke er nogen kompresion.. dette er helt normalt pga udvidede genstande i motoren pga varme.

    Da den blev meget stram at trækek har du været lige ved at drukne den, når du oplevet dette, tag gløderøret ud, hold en finger for udstødningen, og træk så 10 til 20 gange i trækstarteren, (eller indtil det ikke sprøjter så meget op mere) sæt derefter gløderørert fast igen, IKKE spænde det alt for meget.. men kun lidt.. prøv nu at starte den som du plejer, når du har startet den, spænd så dit gløderør fast, lad motoren varme op til de 50 grader, og begynd at kør.. smiley det er det jeg plejer at gøre smiley


  • #10   8. jun 2007 foringen er din sylinder den sidder lige under dit top stykke... men har du ikk nogen temp måler?

    i så fald ville jeg lade den står 4-5 min før jeg ville prøve at starte igen... og en god ide er jo at sørge for at tanke den... så får du ikk det problem mer smiley men husk at du hellere må gi den lidt for meget nitro end at lade den blive meget varm.


  • #11   8. jun 2007 ja.. men heller ikke for meget nitro, for så bliver den også for varm smiley

  • #12   8. jun 2007 jeps. smiley men mann kan se på røgen hvis den får for meget.. og så kan den næsten heller ikkk køre smiley

  • #13   8. jun 2007 okay tusind tak for svarene smiley hvordan kan jeg se på røgen om den får for meget nitro?

  • #14   8. jun 2007 Hvis du kan se røgen komme ud af udstødningen når du giver gas, så får den ihvertfald ikke for lidt.. samtidig med at du kan se at den spytter nitro på jorden hvis den står i tomgang, så får den heller ikke for lidt..

    Men altså, brug altid en IR tempgun, og lad aldrig motoren komme over 120 grader og under 90..




  • #15   8. jun 2007 Du kan evt. læse de guides her:



  • #16   8. jun 2007 Indstilling af Nitromotor. Af Rudi Christensen

    Der har været skrevet meget frem og tilbage om dette. Der har været mange spørgsmål og der har ikke mindst, været mange forskellige meninger, om hvordan en motor skal stilles ind. Jeg har før skrevet en guide omkring tilkørsel af motoren. Nu er det måske på tide, at skrive lidt om, hvordan man får motoren indstillet optimalt. Jeg går primært i detaljer omkring bundskruen, da det nok er den folk er mest "på-herrens-mark" med. Dernæst bliver der forklaret en smule om topskruen og så lidt om de forskellige vejrtyper og hvorfor de kræver en extra justering.

    Denne guide kan bruges til alle slags motorer, da de alle bliver fodret af en karburator og derfor er grundlaget for tuning den samme.

    1. Start med at varme motoren op. Dette gøres bedst ved at give lidt gas op til omkring 50-60% ved jævne mellemrum. Alt efter motorstørrelse, type og ikke mindst den justering den i forvejen har, kan det tage alt fra 30-60 sekunder.

    2. Bring motoren i tomgang. Hvis dette ikke kan lade sig gøre, så justér tomgangsskruen (med uret) indtil den har en stabil tomgang.

    3. Efter den har stået i tomgang i ca. 10 sekunder, klemmer du med tommel og pegefinger på brændstofslangen. Det er så nu den vigtige observation kommer.

    3.1 Omdrejningerne ændrer sig ikke og den dør bare med det samme - Bundskruen er justeret til en alt for mager blanding. Giv den en kvart omgang ud (mod uret).

    3.2 Omdrejningerne stiger ret meget og der går over 5 sekunder før den dør - Bundskruen er justeret til en alt for fed blanding. Giv den en kvart omgang ind (med uret).

    3.3 Omdrejningerne stiger kun lidt og den dør ret hurtigt. Bundskruen er justeret korrekt.

    Hvis man landede på 3.1 el. 3.2, så følges retningslinjerne endnu en gang, indtil den har den perfekte blanding på bundskruen. Tomgangen kan også have ændret sig, hvis du foretager store ændringer på bundskruen. En fingerregel siger at når bundskruen skrues ud, så skrues tomgangsskruen ind. Derfor kan det være muligt at du, efter endt justering af bundskruen, lige skal finpudse tomgangsskruen. Men gør det endelig ikke, mens du justerer bundskruen. Hvis din motor ikke kræver de helt store justeringer (en kvart omgang er for meget - så jeg lander mellem 3.1 og 3.2 konstant), så justér mindre hver gang.


    Topskruen (highspeed needle) skal justeres så motoren aldrig kommer over 135-140 grader. Mager blanding = høj temperatur, Fed blanding = mindre høj temperatur. Den optimale temperatur er meget forskellig fra producent til producent, men jeg vil anbefale at den ligger mellem 110 og 130 grader. Der er egentlig ingen rigtig guide til at justere topskruen, så kør med bilen, som du vil bruge den, aflæs temperaturen (helst med en infrarød måer) og justér derefter. Høj temperatur afhjælpes ved at skrue skruen ud (mod uret) og en lav temperatur afhjælpes ved at skrue skruen ind (med uret).


    De forskellige vejrtyper og "efter justéring" pga. dette.

    Fugtigt vejr betyder at luften indeholder en større mængde af vandmolekyler. Disse bliver, modsat hvad de fleste tror, suget med ind i forbrændingskammeret. Det betyder et fald af iltmolekyler og derfor bør blandingen justeres lidt til den mager side.

    Tørt vejr er så omvendt og derfor farligt, hvis man går direkte fra en meget fugtig dag, til sahara omgivelser. Her skal du fede motoren til, så de mange iltmolekyler, der nu er til stede, også bliver brugt fornuftigt, nemlig ved at tilsætte mere brændstof til forbrændingen.

    Høje og lave temperaturer har også meget at sige, omkring justering af karburatoren. Mange tror, desværre, at når det er varmt, så skal den fedes til, for at sænke temperaturen og når det er koldt, så kan man sagten mager den til, for at hæve temperaturen. Dette er noget sludder og lad mig forklare hvorfor.
    Kold vejr indeholder flere iltmolekyler i et givent rum end varmt vejr. Når der er flere iltmolekyler skal motoren have mere brændstof for ikke at være alt for mager. Så derfor husk - varmt vejr = mager indstilling og koldt vejr = fed indstilling.


  • #17   8. jun 2007 Til alle der ikke har startet en nitro motor før:

    Hsn (highspeed neadel, hoved dysse den store juster skruge på caburatoren. den bruges til at juster blandings forholdet over 1/3 gas ca)
    Lsn(low speed neadel,den skruge der sidder i enden af gasspjældet. bund skrugen. Bruges til at justere blandings forholdet under 1/3 gas ca.)
    Tomgangs skruge( bruges til at justere gasspjælds åbning/omdrejninger i tomgang)


    : Sørg for at der er strøm på alting bilen, din glødestrøm, og venetuelt start box og sender, før du går i gang.

    1: Fyld bilens tank op(med den forskrevne nitro%brændstof fabrikanten forskriver ).

    2: Hold for udstødningen og træk/start bilen et par sek, til at du kan se at brændstoffet er nået over til carburatoren.

    3. Sæt glødenøglen på og start igen , nu skulle bilen helst starte med det samme.

    3.1Den starter ikke. chek at der er åbening på dit gas spjæld åbnenig til ca 1.5 til2.5mm , chek gløde rør og hvis alt virker drej en halv omgang med uret på HSN ( high speed neadel.) drej yderlig en halv omgang hvis den ikke starter. fortsæt i med uret i kvarte omgenge ind til at bilen starter.

    3.2 den starter men tager vildt mange omdrejninger. stop motoren og chek åbning på gas spjæld og juster gab hvis det ikke er korrekt .hvis korrekt drej en halv omgang ud på HSN og prøv ige hvis den ikke starter igen, drej hsn in ca en skruge trækkers bredte til at den starter .

    3.3 motoren starter men kører mange omdrejninger stabilt. juster gaspjældsåbningen til at omdrejningerne daler, og at koblingen ikke længer tager fat.

    Motor til kørsel
    4: Motoren er startet og kører i tomgang. drej hsn ud til at motoren er lige ved at gå ud og begynder at pludre. den skal ryge og der skal sprøjte små dråber brændstof ud af udstødningen. lad bilen stå 10-15 sekunder og varme lidt op. chek temperaturen på motoren, den skal helst op på mellem 80 og 100 grader.

    4.1: motoren står og pludre og er kun 70 grader. drej hsn sen skruge trækkers bredte med uret. vent 20 sek og mål igen ingen ændring drej den , uderlige en skrugetrækkers bredte med uret, gentag ind til at temp er oppe over 80 og under 100. det er vigtigt at motoren kommer op på en ordenlig arbejds temperatue så tingene bliver slidt til og til passet hinanden.

    5: motoren har nu kørt en tank i tomgang. nu skal du ud og kører lidt nu. juster din sender så du max kan give 25 % gas (25% gaspjælds åbning ) fyld bilen og start motoren igen kør 1tank med varieret gas mellem tomgang og 25% gas, når tanken er tom fyld igen og gentag turen. husk at chekke temperaturen på motoren jævnligt er den for høj drejer du justere du hsn moduret indtil at temp er mellem 80-100 grader er den for lav justere du hsm med uret til tempern er korrekt.

    6:Motoren har nu kørt 3 tanke og det er tid til at åbne gaspjældet til ca 50% men ikke over. kør 2 tanke med denne indstilling på caburatoren, husk at chekke temperaturen og justere moduret hvis den er for høj og med uret hvis den er for kold. temp skal være mellem 80-100 ca

    7: motoren har nu kørt 5 tanke. det er tid til at juster gaspjæld til 75 % kør 2tanke med vareieret omdrejninger og husk at chekke temperatur.

    8: motoren 7 tanke og du kan nu åbne gaspjældet 100% fyldtanken og og kør en tur hvor du variere omdrejningerne og ikke lader mortoren sejtrække for meget juster temperaturen på hsn til at være mellem 90-110 grader nu.

    9: motoren er nu kørt til og nu kan du kører med den med fuld gas.

    reagere gassen ikke hurtigt nok i bunden ( motoren pludre og tager ikke gassen hurtigt nok) skal du dreje din LSN en med uret indtil at du kan køre at tomgangs omdrejningerne begynder at stige. kør en tur og chek om den reagere på gassen, juster din tomgang til normalt niveau. drej en kvart omgang med uret på lsn. tomgangen stiger igen . juster tomgang ned til normal og chek igen. hvis bilen er holdt op med at pludre nu er lsn ca justeret korrekt . kør med bilen og huske at chekke temperaturen jævnligt. den må nu gerne ligge mellem 90-120 grader .

    10: HAVE FUN...husk temperaturen..

    Håber i kan bruge det, hvis der er nogen der vil have er dybereog mer teknisk og teoretisk udredning så siger i bare til. Er uddannet på nitro benzin, jet og el motore..
    jeg har over 17 års erfaring med justering af motor så er den nogen problemer siger i bare til, og jeg vil prøve at hjælpe..


    mvh

    Kant76


  • #18   8. jun 2007 Det er lige noget copy past fra nogle guides jeg bruger smiley

    Men husk, lige meget hvad guides siger, så følg altid først og fremmest din manual, og lad aldrig temperaturen komme over den grænse som der står i manualen..


  • #19   8. jun 2007 okay tak peter men jo den spyttede lidt da jeg endelig fik den startet idag men ellers ikke. med der kommer en ordentlig røg sky fra den ..

  • #20   8. jun 2007 hedder ikke peter.. men Per.. men okay smiley

    Ja altså kunne være du skulle stille din HSN lidt ned hvir du har har svær ved at starte den.. eller også hvir din fjernbetjening er god, så kan du også stille en death throttle trim på den smiley


  • #21   9. jun 2007 okay tak Per R. men den spyttede kun lige da jeg fik den startet her idag da den var svær at starte ellers ikke men der kommer en ordentlig røg sky fra den når jeg giver den gas.

  • #22   9. jun 2007 hvad er death throttle trim?

  • #23   9. jun 2007 noget på fjernstyiringen hvor man kan stille hvor meget gas spjeldet skal væren åben, kan gøre det nemmere at starte bilen.. bruger det selv på min smiley

  • #24   9. jun 2007 okay smiley

Kommentér på:
svær at starte min nitro rc.

Annonce