{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
657 visninger | Oprettet:

går ud når jeg bremser {{forumTopicSubject}}

hej som overskriften lyder så har jeg en nitro crusher fra tamiya og mens jeg har kørt den til har den kørt og bremset som den skulle. Men nu er den begyndt på at gå ud når jeg bremser nogen der ved hvad det kan skyldes. Jeg kører med samme indstillinger som hele tiden.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  går ud når jeg bremser
  • #1   25. jun 2007 tomgangs skruen, den skal skrues lidt ind

• #2   25. jun 2007 Du har fået indstillet din tomgang via din gasservo.

Når du så bremser går servo'en jo så den anden vej, og giver gassen under det punkt der får den ttil at gå ud.

Det der så skal til, er at din tomgangs-skrue skal forhindre den i at ryge så langt ned når du bremser.

Så som nævnt skal du skrue din tomgang lidt ind.
    Vær forsigtig. hvis du skruer for meget går den amok når du starter den.

Et tip kunne være at justere det når den er tændt.

• #3   25. jun 2007 ok tak. Jeg har prøvet at indstille tomgang skruen og det hjælper ikke det helt store. Det er lige som om at skruen ikke kan holde gasspjælet tilbage for ja den går helt ind og lukker så der ikke kommer noget nitro og luft blanding frem til cylinderen. For jeg har ikke lavet nogen fysiske ændringer på servoerne kun det jeg kan på senderen.

• #4   25. jun 2007 jeg vil skyde på at det står ca 3 mm åbent. Men jeg har lige været ude og prøve at indstille den igen. Og nu har jeg endelig fået den til at stå åben for før ville den ikke. Der lukkede den helt af når jeg bremsede men stod 1 mm åben når jeg bare slap gassen. Men jeg er ny i det her og er i fuld gang med at lærer. Men nu står den åben som den skal og lukker ikke af når jeg bremser. Så mange tak for alt jeres hjælp. Det har hjulpet rigtig meget.
    Men en anden ting hvor længe holder et gløderør ca ? For mit er brændt af efter ca 5 tankfulde.

• #5   25. jun 2007 det er forskelligt.

• #6   25. jun 2007 jeg ved ikke om den virker lige nu for jeg får først nye gløderør imorgen og så fin instiller jeg den.
    Ang blandingen så kører jeg med 16% på en 2.5 cc motor som jeg har fået anbefalet, så det skulle være ok. Men som sagt jeg er nybegynder i nitro biler he he.

• #8   26. jun 2007 Bo : koblingen burde ikke være færdig da jeg lige har købt den og kørt 5 tankfulde på den, men jeg har fundet ud af fejlen, men ellers tak for tippet.

• #9   26. jun 2007 Okey mange tak, ja for jeg tænkte på om den gør det ved hver 5 tank fuld man køre, så jeg bestilte bare en røvfuld gløderør hjem he he.

• #10   26. jun 2007 Et gløderør kan holde en time, eller 2 år.... Man skal ALTID have nogle ekstra! Meget vigtig!

• #11   26. jun 2007 Karburatoren skal være helt lukket når den er i neutral, og når du bremser .. Hvis den går ud, så er det bare tomgangsskruen.. Hvis du prøver at starte din motor, og hjulene kører rundt, så er det koblingen som er gået .. Det kan også være et leje, men tjek koblingen hvis det sker ..

Kommentér på:
går ud når jeg bremser

Annonce