478 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
3 Svar
Rør imellem udst. og motor. Revo 3.3 Rør imellem udst. og motor. Revo 3.3
Jeg var ude at køre med min revo i dag, og kunne så lige pludselig se at det bageste af bilen var helt vådt af nitro, jeg kiggede lidt på det, men kunne ikke rigtig finde ud af hvad det var, så jeg kørte bare videre uden at tænke nærmere over det.
så lige pludselig begyndte bilen at larme helt vildt, så jeg slukkede den, jeg fandt så ud at at det rør der er imellem udstødningen og cyllinderen var knækket.
Hvordan kan det lade sig gøre?
jeg har bestilt nyt i dag, samt. en ny modtager, nyt luftfilter og bagbremse. så nu burde den snart være kørende igen.
0 synes godt om
jul 2007
Følger: 37 Følgere: 33 RC-enheder: 1 Emner: 16 Svar: 187
jeg vil tro at det er mannifolden du snakker om . der er ikke nogle sylender på en nitro motor ... der er et motor hus og et kølehode / topstykke ...og det du snakkere om kan kund værer manifolden .. og hvordan det knækker bilen har vel fåget et slag eller også er det dårlig kavilli som ikke kan klarer varmen ?? det er svært at sige hvad der gør at det knækker ...
men ja sæt en ny på . og så skulle du vel værer ude at kører igen ..
men du siger også at den var våd af nitro ??? var det rent eller var brugt . vis det var brugt er det miget nomalt at det sviner . men jeg vil da lige få den lokale rc pusher til at se på den ....
vis jeg var dig ..
jun 2005
Følger: 23 Følgere: 22 RC-enheder: 1 Emner: 124 Svar: 408
okay, troede sådan set at der var en cyllinder på en nitromotor, men så blev jeg da det klogere.
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 10
din manifold eller forrør som det også kaldes er sandsynligvis knækket ved en hård landing på den øverste del af bagenden.
Da udstødningen er monteret med en bøjle på det bagerste bodymount vil udstødningen flytte sig en hel del under sådan en landing og hvis ikke udstødningen sidder helt perfekt i gummistykket der forbinder den til forrøret, så står du med et knækket forrør - det er desværre en lille svaghed ved revoen =/
for at forhindre det sker igen kan du sikre dig at udstødningen sidder optimalt i gummistykket - når du har monteret udsdødningen med gummistykket på forrøret og sat strips omkring, så inden du skruer udstødningen fast i bøjlen på bodymountet, så træk lidt forsigtigt i udstødningen i retning væk fra forrøret og tilpas så bøjlen så den kan skrues fast mens udstødningen er trukket en smule væk fra forrøret.
Nu burde du kunne mærke på udstødningen at den kan give sig lidt frem og tilbage (i gummistykket) uden af den rammer forrøret. På denne måde vil det sandsynligvis være gummistykket der revner i stedet for at forrøret knækker, og det lille gummistykke er trods alt nemmere og billigere at udskifte hvis uheldet er ude
Du kan også prøve dig frem med at lave en ny bøjle til at montere udstødningen med - altså så den fastgøres et andet sted på bilen - så er du helt ude over problemet med at udstødningen flytter sig ved en hård landing som tidligere nævnt.
håber det var til lidt hjælp
Rør imellem udst. og motor. Revo 3.3