1.195 visninger
|
Oprettet:
Turnigy Trackstar 120A ESC {{forumTopicSubject}}
Hej RC'ere
Jeg har erhvervet mig en ombygget HPI Trophy Truggy. Heri sidder et Turnigy Trackstar kombosæt med en 120A ESC - er der nogen der har erfaring med programmering af ESC'en? P.t. leverer den temmeligt meget power, ved blot en lille berøring af fjernstyringen - her ville det være rart med en lidt mere moderat start og f.eks. også en mulighed for at køre lidt mere kontrolleret.. mon det er muligt?
Er der nogen der evt. sælger en "Program box" til dette sæt?
Hilsen Michael
dec 2005
Følger: 47 Følgere: 126 RC-enheder: 10 Emner: 127 Svar: 5.157
https://hobbyking.com/en_us/turnigy-trackstar-waterproof-1-8-brushless-power-system-2100kv-120a.html?queryID=&objectID=47145&indexName=hbk_live_magento_en_us_products
Så kan du bruge denne program boks
https://hobbyking.com/en_us/turnigy-trackstar-turbo-and-waterproof-esc-programming-box.html
Det er pt udsolgt alle steder desværre.
Jeg har selv et motorsæt magen til blot hvor motoren er 2300kV og jeg har også program boksen til det.
Nu er det dog ret længe siden jeg har rodet med det sidste, men jeg mener du kan drosle ned hvor mange % gas der maksimalt kan sendes ud af ESC til motor. Feks 75% eller 50%.
Håber du kan få fingre i sådan en program boks.
Der er et på eBay i England her til 88 Kr plus fragt hvis de vil sende til DK. Det skal du nok lige forhøre dig om FØR du køber.
https://www.ebay.com/itm/Turnigy-Trackstar-Program-Box-80A-130A/202899075842?hash=item2f3dba3302:g:V3gAAOSwtCNeO~90
Hvilken sender/modtager sæt har du til bilen?
jan 2020
Følger: 7 Følgere: 12 Emner: 4 Svar: 15
Jep det er det sæt du angiver.
Har godt læst om program boxen og agter at få fat i den.
Ville jo gerne kunne give fuld gas, men bare ikke "lige i starten..."...
Mener remote er den her - https://hobbyking.com/en_us/hobbykingr-tmhk-gt2b-3ch-2-4ghz-transmitter-and-receiver-w-rechargable-li-ion-battery-1.html
Det er vist en billig en, men synes egentlig den er rigtig fin (har dog heller ikke så mange andre referencer...)
Følger: 13 Følgere: 186 RC-enheder: 42 Emner: 93 Svar: 3.944
Det er ikke ret mange muligheder dette program kort giver, og der er ikke ret meget at hente i i det man kan indstille, faktisk er indstillingerne yderst begrænset.
Jeg fik den aldrig til at køre ordentligt, den havde den der hidsige og lettere ukontrollable gas respons + den meget gerne ville blive meget meget varm. Når du sætter det i en tung truggy vil jeg nøjsomt holde øje med motor og esc. tempratur.
For at styre gas responsen var det måske i stedet en ide at opgradere din fjern styring til en der kan den slags. På lidt "finere" sendere kan man programmere kurven over gassen. Det bruger jeg selv på en del af mine biler.
jan 2020
dec 2005
Følger: 47 Følgere: 126 RC-enheder: 10 Emner: 127 Svar: 5.157
Det er en fin sender og absolut brugbar.
Men som Jan skriver en sender som har flere funktioner kunne være en god investering.
På nogle af de sendere som er mere avanceret der har man flere muligheder for ting man kan indstille og på den måde kan man også drosle ned på motor.
Der findes noget som hedder End Point Adjustment (EPA) dette har din sender ikke, jeg har læst manualen igennem.
Så ja det bedste for dig er enten at få fingerne i en program boks, der vil også være andre parameter inde i ESC du måske vil justere på.
Eller som før nævnt en bedre sender i stil med den Jan har.
Jeg har lige haft sat min program boks til for at se hvilke indstillinger omkring motor justering der er at rode med og du er heldig.
Det er indstilling til både fremad rettet kørsel og baglæns rettet kørsel.
Du kan justere begge indstillinger i 10% intervaller.
Så der er bare med at finde en RC pusher som har boksen på lager.
Jeg kan se at den sælger i England har solgt program boksen, har du været heldig at snuppe den?
jan 2020
Tak for jeres hurtige svar - mega fedt!
Hilsen Michael
Turnigy Trackstar 120A ESC