ang indstillingen af tomgangen. ang indstillingen af tomgangen.
Jeg har en Kyosho Pure Ten 3 og har lidt problemer med min tomgang. Det skal siges at bilen ikke er mere end 3 uger gammel. Jeg har fulgt manualen og kørt drive in m.m.
Der er en lille skrue til at justere luftmængden i tomgang. Kan det evt have noget med den at gøre. Da jeg fik bilen syntes jeg den kørte hurtigere end den gør nu. Jeg har dog også været uheldig med løse skruer. Først alle skruer til motoren og så huset for træksnoren.
Det er en GX15 motor. Den kører godt (ikke vildt stærkt) i tophastighed og lyder også ren, men i tomgang ( når jeg bremser) er den ustabil, som om den ikke får nok. Jeg har prøvet at justere brændstoftilførelsen, men så begynder motoren at stalle i top.
Hvad gør jeg.
feb 2004
Følger: 9 Følgere: 8 RC-enheder: 3 Svar: 38
Ellers kan du se om du har servoindstillingerne indstillet rigtigt. JEg har snart set mange steder (og stillet mange motorer) at det hele ser fint ud, men ved bremsning så lukker karburatoren lidt mere i end ved neutral (svært at forklare). Men det er nemt at kikke. Giv gas - slip gas - gentag nogle gange (igen med slukket motor, men tændt radio+bil). Karburatoren skal åbne og lukke til de samme steder hver gang. Dernæst ser du efter om der ved bremsning sker en yderliger lukning af karburator. Hvis der gør det (har prøvet det selv) så skal servoerne indstilled. Husk altid at "nulstille" din pistolsender ved afmontering af servohornene.
Hyge.
ang indstillingen af tomgangen.