{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
867 visninger | Oprettet:

Nybegynder spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen. Jeg er interesseret i at komme i gang med at køre med noget RC bil men det er svært at finde ud af hvad der er godt at købe.

Jeg har kigget meget på de her traxxas bandit vxl tsm (de dyre af dem) og lidt lignende traxxas modeller.
Det er vigtigt for mig det er noget man kan købe en masse dele til så den kan optimeres eller evt laves lidt om. Også skal det være til kørsel på lidt af hvert, men det skal helst ikke være en af de helt store modeller.
Er der andre mærker jeg bør kigge på når jeg alligevel kigger på traxxas?

God weekend smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nybegynder spørgsmål
  • #1   1. aug 2020 jeg elsker traxxas...
    legetøj til overpris, men også virkelig robuste og hurtige biler!
    personligt synes jeg traxxas er det billigste mærke for at være godt kørende. du kan finde en brugt slash 4x4 vxl med alt til for 1500kr og den kører bare!
    så traxxas er et go herfra. har selv en bandit vxl med tsm. kører fint. vil dog anbefale slash til dig smiley evt 2wd


  • #2   1. aug 2020 Tak for svar :)Hvad er der godt ved Slash modellen, er det den som har flest muligheder for at bygge om osv?

  • #3   1. aug 2020 altså slash kan være alt fra en drift bil, drag, off road, short course, jump og rigtig mange andre ting. du kan få et lcg kit som gør den lav, den kan være høj. du kan endda lave den om til onroad, buggy, truck og meget mere. den er desuden robust og billig i dele!

  • #4   1. aug 2020 Mega fedt! 2wd modellen er det til hvis man vil drifte? Eller er der andre fordele i det?

  • #5   1. aug 2020 der er altid fordele og ulemper. slash er ikke en god drift bil. men den kan bruges og sikkert smides pænt sidelæns -det kan min ihvertfald.
    jeg synes bare at 2wd er bedre til drag hvis man ombygger den. den er desuden billig i alt. 4wd er meget mere stabil, let at køre, hurtig acceleration og måske bedre all around. men det er meget en smagssag. Der er næsten 3x vedligeholdelse på 4x4, men det er det værd! har selv begge.
    start med en 2wd hvis du spørger mig. så lærer du også bilen at kende meget mere! det er svært i starten grundet oversteer. men det lærer du med tiden!


  • #6   1. aug 2020 Tilslutter mig TraxxasNation, eller køb en Rustler. Den og Slash ligner meget hinanden. Du kan ofte finde en brugt Slash eller Rustler på DBA eller herinde. Der var en Rustler 2wd brushless (ikke original motor) på DBA til omkring 1500 en var jeg tæt på at købe (endte med en Monster Jam 2wd i stedet) måske er den der stadig

  • #7   1. aug 2020 #5 Hvad består den vedligeholdelse af på sådan en Slash 4wd mod en 2wd? Jeg tænker bare at jeg ikke er så interesseret i drift - nok nærmere interesseret i at køre sådan som du beskriver en 4x4 gør smiley

  • #8   1. aug 2020 #6 har rustler lige så mange muligheder for ombygninger som en Slash?

  • #9   1. aug 2020 en rustler har ikke nær så mange muligheder. og dog er der stadig en del.. rustler og bandit er ret ens.
    der er rengøring og service i fx diff mm, der sidder sten i kardan som kan skære den over tid. i en 2wd er der kun 1 diff og et meget simpelt system og rengøring. 4x4 har også en mere kompliceret slipper clutch og svær adgang til det


  • #10   2. aug 2020 4x4 slår en 2wd i de fleste situationer og er meget nemmere at køre. Men en 2wd er mere udfordrende.

    Jeg har en 4x4 Slash og den er god på bane, hop og den slags. Men kører jeg bare rundt på en grus plads er den ikke nær så sjov, den er "for nem" at styre. Så er min 2wd sjovere for den skal man kæmpe med for at holde styr på. Men på bane kan 2wd slet ikke følge med.

    Men vedligeholdelse og reservedele er nemmere og billigere på 2wd simpelthen fordi den er meget simplere bygget. Det er en af årsagerne til jeg har 2wd, det holder drift omkostninger nede


  • #11   2. aug 2020 som #10 siger
    2wd er meget simpelt bygget


  • #12   2. aug 2020 Der er jo meget andet end Traxxas
    Losi, Tamiya, HPI, Vattera, Arma, Schumacher, Graupner og mange andre
    Alle god kvalitet


  • #13   2. aug 2020 det er ret umuligt at få de fleste mærker til traxxas brugtpris -det er ihvertfald min erfaring. man ser ikke meget Tamiya, losi mm brugt uden at det er deres high-end biler til høj pris.
    jeg har formået at få en traxxas bil(1/16 revo) op på 100kmt for 500kr. det vil jeg gerne se med losi Tamiya mm smiley
    derfor anbefaler jeg traxxas


  • #14   2. aug 2020 Jeg er også kommet i tanke om et andet spørgsmål. Vil Slash modellen være for lille til at kunne køre på græs? Eller skal man så op i noget større?

  • #15   2. aug 2020 det er min gamle slash i græs smiley
    (billed i næste besked)


  • #16   2. aug 2020 .

    profilbillede
  • #17   2. aug 2020 det her er rally udgaven. den har en low center of gravity chassis som er meget lavt. en høj center of gravity er meget bedre til græs.

  • #18   3. aug 2020 Tak for hjælpen smiley har du eller i nogen gode links hvor i køber RC biler og dele på i udlandet eller Danmark?

  • #19   3. aug 2020 jeg køber for det meste brugt. det kan ikke betale sig at købe nyt i dk. jeg kan desuden godt lide at give dem et nyt liv. jeg køber for det meste på dba, her på siden og fb Marketplace

  • #20   3. aug 2020 En anden fordel ved Traxxas er reservedelene, faktisk er det hovedårsagen til at jeg foretrækker Traxxas. Et eksempel:

    Ball-end på styrestangen (en metal stang med et plastik øje i hver ende) på min Arrma Vortekts (sammenlignelig med Traxxas Rustler 2wd VXL) brækkede da den stødte frontant ind i min Slash (Slash fik ingen skade). Arrma er reservelsmæssigt et af de bedre mærker, men alligevel kan man ikke købe et nyt plastik øje eller en ny komplet stang. I stedet må man købe et sæt med 20 dele til 110kr der indeholder 1 stk øje og 19 andre dele jeg ikke har brug for. Øjet er et weak point så det brækker sikkert igen.

    Heldigvis passer samme reservedel fra en Slash perfekt på Vorteks (de er endda kraftigere i 4mm stål i stedet for den originale Arrma 3mm), så jeg købte i stedet 2stk styrestænger komplet til 49kr. Knækker øjet igen kan jeg købe en pakke med 5 øjer for 35kr.

    Så med andre ord så koster er nyt øje 110kr for Arrma men kun 7kr for Traxxas.

    Så dette er hovedårsagen til at jeg foretrækker Traxxas, de er måske ikke de billigste at anskaffe men er billigere og nemme at reparere og mange opgraderings muligheder.


  • #21   3. aug 2020 Det lyder rigtigt godt tak. Det er også det som tiltalte mig ved traxxas, det virker meget overskueligt som nybegynder, når alle har dele til dem samt nettet er fyldt med guides osv med traxxas biler.

  • #22   3. aug 2020 Og forresten, er der en af jer to der kan svare mig på det her: hvis jeg køber en brugt Slash 2wd eller 4wd- kan jeg så opgradere den med dele så den kan alt en sprit ny Slash kan? Jeg tænker på alt det her tsm og tqi eller hvad det hedder smiley

  • #23   3. aug 2020 du finder bare en brugt slash med tsm modtager i smiley
    personligt har jeg avc(et system fra et mærke der hedder spektrum) som er en del bedre, men også meget dyrere.


  • #24   3. aug 2020 Kan den tsm modtager købes efter og monteres, hvis den ikke har det? smiley
    Det AVC system du har, passer det på traxxas?


  • #25   3. aug 2020 altså hvis du har en sender der hedder "tqi" så kan tsm tilkøbes. avc passer på alle biler hvis den har en "modtager" som passer dertil.

  • #26   3. aug 2020 Fedt. Tak for hjælpen!

  • #27   3. aug 2020 Hvis du køber brugt Slash så læg mærke til at den findes med to forskellige chassis LCG "low center of gravity" og den høje som vist hedder HCG. Jeg har den lave LCG og swaybars hvis jeg hæver bilen til maks højde med fjedrene så kan den vælte i sving, så HCG må vælte forholdsvis nemt. Er min lav er det sjældent der vælter i sving.

    Slash findes i mange varianter, med meget stor prisforskelle. Check f.eks. Morfars.dk de har de fleste varianter så du har en idé om hvad en brugt er værd.


  • #28   3. aug 2020 har aldrig væltet med hcg chassis. men hcg er klart federe til hop og wheelies

  • #29   3. aug 2020 Claus J er det fordelen ved rustler Vs Slash at rustleren er breddere mellem hjulene og derfor har sværere ved at vælte?
    Jeg må indrømme det er de helt dyre Slash/bandit/rustler inde på morfars osv jeg har kigget på. Men kan det betale sig at købe dem, eller finde dem brugt, fremfor at købe alle de her "upgrades" selv? smiley


  • #30   3. aug 2020 jeg køber brugt og skifter dele. jeg skal alligevel skifte de samme dele på en ny bil.
    og køb ikke ved morfars smiley de holder slet ikke på deres aftaler mht reklamation mm.


  • #31   3. aug 2020 Traxxasnation det er også det jeg tænker. Når jeg først er kommet i gang, vil jeg sikkert alligevel købe en masse dele smiley

  • #32   3. aug 2020 haha korrekt. bare pas på ikke at købe en bil som er blevet gennemtæsket

  • #33   3. aug 2020 Med Slash vs Rustler mener jeg Short Course Truck vs Truggy. Dimensions og vægtmæssigt er truggy mere stabil, lettere og mindre vindmodstand så den vil være bedre i de fleste situationer og bliver ikke så beskidt inden i. Men jeg syntes SCT ser meget federe ud så derfor købte jeg Slash

  • #34   10. aug 2020 Jeg har lige oprettet en annonce. Har du set den? Det kunne evt være noget for dig?

  • #35   10. aug 2020 de Anderson biler er mega fede! har selv en

  • #36   10. aug 2020 De laver også en fed crosser

  • #37   10. aug 2020 Med Gyro i baghjulet
    Næsten umulig at vælte med


  • #38   10. aug 2020 damn

Kommentér på:
Nybegynder spørgsmål

Annonce