{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål ang. luftfilterolie
  • #1   5. dec 2007 Nej

Hvis du nu havde oprettet din bil kunne man svare med sikkerhed, hvis du havde billeder der var tydelig nok.

Men hvis det er typen hvor du har en kerne og en tynd uden på. så er det kun den i kernen der skal have olie.

Så tager den yderste det grove skidt uden at det klister til luftfiltret, og den inderste tager det meget fine støv der er sluppet igennem den yderste, og fanger det i olien.

Husk at rense dem jævnligt og giv ny olie når de er tørre.

• #2   5. dec 2007 Peter.
    Hele ideén med 2 lag, er nettop at man har en tør yderst hvor skidtet ikke stopper til pga. at alt bliver hængene i olien.

Og hvis du nu havde prøvet at købe et ark med filtre ville du opdage at de er standset ud af det samme skumgummiestykke. Så der er ikke forskel på tætheden i filtrene.

• #3   5. dec 2007 ja,jeg kan nu kun give flemming ret, det yderst er et tør filder og der skal under ingen omstændiger have oli, for det først vil det forringe luft i at trænge ind og for det andet vil det være spildt af oli,så jonas du må selvfølglig gør som du har løst til ,bare du ikke komme oli på det yderst filder,er næste også sikke på det stå i den mauel der fulgte med dit filder.

• #4   6. dec 2007 Hvis man spørger til de seriøse forhandlere.
    Så vil man også få atvide at det er sådan det skal bruges.

Hvis man læser i manualen til en Savage X, så fremgår det ikke 100%, men umiddelbart så viser de også kun at det er den inderste der skal have olie Side 20

Men det fremgår åbenbart meget vag i mange manualer.
    Hvis jeg tjekker til MTA4 og MGT der er det endnu mere utydeligt hvilken del af filtret der skal have olien.

• #5   6. dec 2007 (link fjernet)
    Jeg fandt lige den tekst her.

Kommentér på:
Spørgsmål ang. luftfilterolie

Annonce