596 visninger
|
Oprettet:
Spørgsmål ang. luftfilterolie {{forumTopicSubject}}
Jeg har lige fået noget luftfiler olie.
der sidder to skumgimmer puder der renser luften skal der luftfilter olie på begge to skumgummipuder?
Hilsen Jonas
feb 2005
Følger: 41 Følgere: 40 RC-enheder: 7 Emner: 198 Svar: 3.131
Hvis du nu havde oprettet din bil kunne man svare med sikkerhed, hvis du havde billeder der var tydelig nok.
Men hvis det er typen hvor du har en kerne og en tynd uden på. så er det kun den i kernen der skal have olie.
Så tager den yderste det grove skidt uden at det klister til luftfiltret, og den inderste tager det meget fine støv der er sluppet igennem den yderste, og fanger det i olien.
Husk at rense dem jævnligt og giv ny olie når de er tørre.
feb 2005
Hele ideén med 2 lag, er nettop at man har en tør yderst hvor skidtet ikke stopper til pga. at alt bliver hængene i olien.
Og hvis du nu havde prøvet at købe et ark med filtre ville du opdage at de er standset ud af det samme skumgummiestykke. Så der er ikke forskel på tætheden i filtrene.
okt 2005
Følger: 51 Følgere: 48 RC-enheder: 8 Emner: 27 Svar: 219
feb 2005
Så vil man også få atvide at det er sådan det skal bruges.
Hvis man læser i manualen til en Savage X, så fremgår det ikke 100%, men umiddelbart så viser de også kun at det er den inderste der skal have olie Side 20
Men det fremgår åbenbart meget vag i mange manualer.
Hvis jeg tjekker til MTA4 og MGT der er det endnu mere utydeligt hvilken del af filtret der skal have olien.
feb 2005
Jeg fandt lige den tekst her.
Spørgsmål ang. luftfilterolie