{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
818 visninger | Oprettet:

FARTREGULATOR FOR VARM {{forumTopicSubject}}

hey folkens... jeg har monteret en orion revolution i min rustler xl-5, men nu er der dukket et andet problem op og det er at når jeg har kørt med bilen i 10min. så er batteriet og regulator så varm at den stopper med at kører..

Nu vil jeg spørge jer hvad jeg kan gøre for at træke det ud eller få det til at holde helt op...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  FARTREGULATOR FOR VARM
  • #1   14. dec 2007 hvor mange turns er den orion motor på?

  • #2   14. dec 2007 jeg ka se det en 12t motor og det lige i overkanten til en 12t esc da man anbefaler at bruge en motor på max 13t til en 12t esc. den originale motor er også en 12t motor men alligevel ikke så kraftig som din revolution motor.

    du ka prøve med både en blæser på motor og esc.

    mvh hans


  • #3   14. dec 2007 prøv evt at geare den 1-2 tænder ned på pinion

  • #4   14. dec 2007 Det tyder på at det er det jeg skal prøve så, men ellers hvis det ikke er nok så må jeg investere i en anden fart regulator som ikke har problemer med at trække den volsomme motor

  • #5   14. dec 2007 så er det jo ikke sjovt længere.. ;-(
    lige nu flyver den når den rammer en jord vold, og kører monster stærkt


  • #6   14. dec 2007 enten er den gearet for højt eller også kan ESC'en ikke levere A nok..

  • #7   14. dec 2007 Det er heller ikke meningen at man skal køre 10minutter. Regulatorer er lavet til at skulle køre de 5 minutter et heat varer. Hvis du skla køre længere skal du geare meget lavt og så går det sjove jo lidt af det. Men hvis du absolut vil køre de 10minutter skal du i hvertfald have nogle blæsere på, både på motoren og på regulatoren. Desuden skal du nok dreje din motor af rimelig ofte da den jo også er lavet til kørsel i 5 min a gangen, og efter 10 minutter kunne jeg forestille mig at den bliver pænt varm på kommen så jeg vil anbefale dig at køre de 5 min i træk og så stoppe der. Det har dit grej bedre af og du brænder ikke noget af.

  • #8   14. dec 2007 Jeg holder på det Steffen C skriver.

    Den alt dominerende fejl folk laver er at de skifter til vildere motor, men undlader at geare ned.Hvis man så samtidigt køre på græs. så skal det blive meget hurtigt meget varmt. også motoren.


  • #9   14. dec 2007 jeg har også tænkt på at erstatte den nuværende ESC ud med en som bedre kan tåle varmen og mindre "turns" evt. en 8 t'er den vil kunne tåle det bedre, men jeg skal også ha' skiftet de forskellige stik ud da de gamle stik smelter... smiley surt men sådan er det

  • #10   14. dec 2007 (BRIAN)
    Jeg har kun købt den for at lege med den hjemme så det kunne være sjovere hvis den kunne køre lidt længere, men med fuld skrue så holder den bare ikke ret længe, men jeg tror jeg ved hvad der er gået galt... (efter de andre har hjulpet mig en smule;-))


  • #11   14. dec 2007 Har du gearet ned efter at du har sat vildere motor på?
    Man skal ca. gå 1 tand ned på pinion pr. turn man går ned på motoren, lidt tommelfinger regel.


  • #12   14. dec 2007 Ud fra din "guide" at bedømme, så har du ikke gearet den ned, så har du klart en kæmpe fejl der.

  • #13   14. dec 2007 Man kan ikke sige at man skal geare en tand ned hvis man får en motor med 1 turn mindre end den man havde.. Det kommer an på så mange ting. Indendørs har jeg kørt med en 24 pinion på nogle baner og en 30 pinion på andre, med den samme motor. Så det kan man overhovedet ikke kalde for en tommelfingerregl, desuden er der ofte forskel på forholdet imellem moment og omdr. på de forskellige motorer (selvom de har samme antal turns) så på 2 forskellige 19turns motorer kan der godt være 10 tænder på pinionen i forskel, så der er ikke nogle forskrevne tommelfinger regler. Og alle el motorer bliver varme efter 10 minutter, specielt når du kører med modified kul motorer, de er ikke nemme at holde kolde.

  • #14   14. dec 2007 Jeg ville købe Brushless hvis jeg skulle have en motor i den klasse der i min bil, dog skal man jo stadig passe på varmen. En Orion 12x1 Oscar Jansen motor er jo lavet til 1:10 TC biler og de kører jo kun de der 5 min pr. heat. Så derfor er motoren lavet til det og jeg tror ikke den har godt af at blive gearet så lavt at den ikke bliver varm efter 10 minutter, hvis man overhovedet kan det, og hvis man kan bliver den højst sansynigt rimelig kedelig at køre med.

  • #15   14. dec 2007 Det er meget muligt at du på en fladbane med en 19 turn motor kan køre med forskellige gearinger efter forholdene.

    Men nu er det en truck og en person der formentligt bare vil ud og tømme nogle batterier på sjovest mulige måde når han er ude at køre. så jo det kan man godt sige som tommelfinger regel.
    Men man skal så sidestille en 2x19Turn modified motor med en helt stock.

    Eller endnu bedre hvis der er en gearingsguide med som der er til en Associated bil.



    Men humlen i det hele er at en 12 turn motor på stock pinion i en ST ikke dur, det vil trække alt for meget strøm, og smelte alle svage steder. ødelægge motoren osv.


    Og jeg har ikke sagt at motoren ikke bliver varm, men der er forskel på varm, varm og rigtig vabler varm.


  • #16   14. dec 2007 Så jeg vil umiddelbart gå 6-7 måske 8 tænder ned på pinion.

  • #17   14. dec 2007 Altså hvis du kører med standard Xl-5 esc, så kan den IKKE trække 12T og 5000mah Li-po Batteri.. det er helt sikkert

  • #18   14. dec 2007 Sorry, den er jo født med en 12T motor.

    Så ville jeg nok gå 2t med på pinion ved skift til den motor der.


  • #19   16. dec 2007 jeg prøver at skifte den 1T ned så ser vi hvad der sker, jeg har også loddet ledningerne direkte på RSC'en og motoren så der ikke er nogle svage led som smelter og der er erstattet med 6mm2 (pruppe tavle ledninger) de er næsten ikke varme længere det er kun batteriet som er godt lunt men der jo også ren gennemgang i ledningerne nu smiley

  • #20   16. dec 2007 Det havde været smartere med noget mere tyndtrådet.

  • #21   16. dec 2007 hvordan mener du?? tænker du på modstanden i ledningerne

  • #22   16. dec 2007 Nej bare at det er mere flexibelt.
    PVT er noget bedre end PVL eller endnu bedre, noget tyndtrådet silikoneledning.


Kommentér på:
FARTREGULATOR FOR VARM

Annonce