24. jan 2005 Følger: 115 Følgere: 67 RC-enheder: 32 Annoncer: 3 Emner: 40 Svar: 793
19 Turns, smed lige en vikling 19 Turns, smed lige en vikling
Var lige ude og kører nogle stænger af her i Odense til aften, og det kørte ellers så godt. Anden sidste batteri, var begyndt og dø lidt ud, da der ik var mere strøm tilbage, og jeg går ned fra tårnet og tager fat i bilen, og så klikker den så underligt. AF med karossen og tjek det, der var intet i mit Spurgear, og hele drivlinen gik fint. Af med motor og endbell og så fandt jeg fejlen Sådan noget møg, viklingen sad helt væk fra de andre
http://www.rcgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=2725
Sådan kan det gå, fik smidt et 17 turns i, og det kørte også fint, men kan mærke jeg ska geare den ned. Så kan mit projekt til torsdag aften være og lige få skilt motoren af, smurt lejer, drejet commutator, renset kulgange og smidt et par nye kul i, og så er den flyvende
God jul
mar 2007
Følger: 20 Følgere: 17 RC-enheder: 10 Emner: 19 Svar: 680
Men ja, har aldrig forstået hvad det var med gjorde med en afdrejer, men ja, da du sagde kommutator, så ringede klokkerne!
Bare så jeg har forstået det rigtig, så når man afdrejer en motor, så er det bare kommutatoren, der pudses / slibes perfekt rund igen ikke?
Så giver det nemlig MEGET mere mening. tak
jan 2005
Følger: 115 Følgere: 67 RC-enheder: 32 Annoncer: 3 Emner: 40 Svar: 793
mar 2007
Følger: 20 Følgere: 17 RC-enheder: 10 Emner: 19 Svar: 680
Men afdrejning er jo "kun" nødvendigt i de ekstremt højtydende motorer.
Alm tunmotorer skal jo ikke yde nær så meget. men hvis de skal yde optimalt, bør man jo afdreje dem jævnligt.
19 Turns, smed lige en vikling