869 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 3 Svar

19 Turns, smed lige en vikling 19 Turns, smed lige en vikling

Var lige ude og kører nogle stænger af her i Odense til aften, og det kørte ellers så godt. Anden sidste batteri, var begyndt og dø lidt ud, da der ik var mere strøm tilbage, og jeg går ned fra tårnet og tager fat i bilen, og så klikker den så underligt. AF med karossen og tjek det, der var intet i mit Spurgear, og hele drivlinen gik fint. Af med motor og endbell og så fandt jeg fejlen smiley Sådan noget møg, viklingen sad helt væk fra de andre

http://www.rcgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=2725

Sådan kan det gå, fik smidt et 17 turns i, og det kørte også fint, men kan mærke jeg ska geare den ned. Så kan mit projekt til torsdag aften være og lige få skilt motoren af, smurt lejer, drejet commutator, renset kulgange og smidt et par nye kul i, og så er den flyvende smiley

God jul

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Kitchen clogged 750 kr.
  • Flyt tørretumbler 450 kr.
  • Reparation af kabelfejl på robotplæneklipper 1.300 kr.
  • Furniture Assembly 2.200 kr.
  • Hente to døre i bauhaus Roskilde Montere døre og dørhåndtag i Jyllinge 2.100 kr.
  • rep. af hul i vandrør 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  19 Turns, smed lige en vikling
  • #1   26. dec 2007 Hey sorry for OffTopic

Men ja, har aldrig forstået hvad det var med gjorde med en afdrejer, men ja, da du sagde kommutator, så ringede klokkerne!

Bare så jeg har forstået det rigtig, så når man afdrejer en motor, så er det bare kommutatoren, der pudses / slibes perfekt rund igen ikke?

Så giver det nemlig MEGET mere mening. tak

• #2   26. dec 2007 Hehe, når man afdrejer, så blir ankeret spændt op i en lille bænk, drejebænk, og der blir taget 0.01 mm af ankeret cirka, alt efter hvor slidt det er. Commutatoren er delt op i 3 stykker, der er 3 riller der afskiller den, når den er ved og være slidt, så blir der fra hver rille trukket et "sort" spor hen mod den anden rille, og når de spor er ved og gå sammen så plejer man og dreje af, så er det tiden. Man kan også gøre det før, for ik og miste effekt. Så tager man og fjerne materiale indtil det er blankt igen, og når det er det, så kører man lige henover ankeret 1-2 gange mere, for og være sikker på det er rettet af. Så funker det hele igen, og så lige rense kulgangene i motoren, så kulene kører frit

• #3   26. dec 2007 jamen så har jeg vidst forstået det rigtigt, og er jo rimelig klart af kommutatoren er delt op i flere, ellers ville strømmen ikke bliver vendt i ankeret, og dermed ville det stå stille.
    Men afdrejning er jo "kun" nødvendigt i de ekstremt højtydende motorer.
    Alm tunmotorer skal jo ikke yde nær så meget. men hvis de skal yde optimalt, bør man jo afdreje dem jævnligt.

Kommentér på:
19 Turns, smed lige en vikling

Annonce