{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
704 visninger | Oprettet:

Nils G
Nils G
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Pistolanlæg til el-motorcykel {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg har en el-motorcykel som jeg har brugt sammen med mine Spektrum og Radiomaster sendere og det fungerer fint.
Nu fik jeg så den ide jeg vil bruge den sammen med min Spektrum DX4C pistolsender. Da den jo ikke kan bakke, så bruger jeg en ESC som ikke har reverse (en gammel Schulze Slim-18be ESC). Det fungerer fint med en normal sender, hvor gas-pinden er helt nede når den står stille. Men med pistosenderen, så er udgangspunktet jo at gassen normalt står i midterposition. Problemet er at jeg ikke kan få ESC'en til at acceptere denne midterposition som udgangspunkt. Er der en løsning på dette? jeg har prøvet forskellige indstillinger for "travel" og "sub-trim". Med venlig hilsen Nils

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pistolanlæg til el-motorcykel
  • #1   12. mar 2021 Du burde kunne lade sender stå i neutral.

En mulighed burde være at du stiller på EPA på gas/brems kanalen.
    Ellers skift til en esc der faktisk kan bakke men hvor du kan slå bak funktionen fra.
    Som de ESC'er man bruger til konkurrence. Så tænker jeg at du ikke vil have nogle problemer.

• #2   12. mar 2021 jeg brugt også en pistol til min mc, men der lavede jeg en indstilling i esc så den kun kunne bremse og ikke bakke

• Nils G
    Nils G Tilmeldt:
    mar 2021

#3   12. mar 2021 Hej. Tak for jeres input og hurtige svar.
    Danny V: Jeg synes også man burde kunne få det til at virke med senderen i neutral. Når du skriver EPA, er det så det der hedder "Travel" i min sender? Jeg har prøvet med reverse til 0% og forward til 150% (max), men det er ikke nok. Kan man få ESC med reverse, hvor man kan slå denne funktion fra? Så vidt jeg ved ikke nogen af dem jeg har. Der er ikke meget plads, så den skal være meget lille - den jeg har nu er ca 25 x 15 x 5mm.
    Kuno: Denne ESC har jo ikke reverse (den er nok mest til fly), men jeg har prøvet at følge indstillingen hvor man ikke bruger bremse funktionen, og det har ikke hjulpet.
    Med venlig hilsen
    Nils

• #4   12. mar 2021 fly har ikke en bremse de kører 0-100 %

• Nils G
    Nils G Tilmeldt:
    mar 2021

#5   13. mar 2021 Hej Kuno. Der er masser af ESC'er til fly som har bremse - det kan være meget praktisk at bremse propellen. En Propel der kører rundt giver større luftmodstand end en propel der står stille.

Kommentér på:
Pistolanlæg til el-motorcykel

Annonce