Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle lounge sæt 270 kr.
  • Montere et skab 500 kr.
  • Handyman til små opgave 500 kr.
  • Ophægning af 11 billeder 1.250 kr.
  • Deep Cleaning of Two Bathrooms (Including Mold & Limescale Removal) 1.500 kr.
  • Ophængning af to lamper 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  4wd vs. 2wd..
  • #1   4. feb 2008 lytter lige med

• #2   4. feb 2008 kunne forestille mig at det er fordi der er mindre effekt tab ved kun at trække baghjulene. der er jo mindre modstand for motoren når den ikke ska trække forreste dif. og hjul med.

• A. M
    A. M Tilmeldt:
    jan 2008

Følger: 1 Emner: 13 Svar: 70
    #3   4. feb 2008 Så dvs. at hvis jeg piller min aksel til forhjulene af, er der mere træk kræft til baghjulene, og den vil fungere som en baghjuls trukket bil? er det noget der ødelægger bilen?

• A. M
    A. M Tilmeldt:
    jan 2008

#4   4. feb 2008 Hvor meget optræk vil den miste?

• A. M
    A. M Tilmeldt:
    jan 2008

#5   4. feb 2008 vil det være muligt, at den ka gå på baghjul, eller ska der en anden gearing til der?

• #6   4. feb 2008 Så prøv dog istedet for at spørge ?? og skriv selv i indlægget med procenter !

• A. M
    A. M Tilmeldt:
    jan 2008

#7   4. feb 2008 RENE H, Jeg spørger jo nok, fordi jeg ikk gider skille hele bilen ad, hvis det ikk hjælper noget..

• A. M
    A. M Tilmeldt:
    jan 2008

#8   4. feb 2008 Beholder jo self akslen bagved.. men det ku godt være den ville løfte sig, hvis den kun trak på baghjulene ;D

• #9   4. feb 2008 Hvad er det egentlig for en buggy der er tale om??
    Og Christian S har ret. Du skal kunne låse det længde gående differentiale for at kunne det til at fungere??

Cheers
    Mattias

• A. M
    A. M Tilmeldt:
    jan 2008

#10   4. feb 2008 Vi snakker om en Kyosho Inferno 7.5 SP3 .. Men vil jo ikke fjerne begge aksler.. men kun den foran, så den kun trækker på baghjulene.. men har det nogen effekt? eller er det bedst at trække på alle 4 hjul?

• A. M
    A. M Tilmeldt:
    jan 2008

#11   4. feb 2008 Det forstår jeg bare ikk? dvs, at bilen simpelthen kan regne ud, af jeg fjerner den ene aksel?

• A. M
    A. M Tilmeldt:
    jan 2008

#12   4. feb 2008 Har os lige et andet spørgsmål.. ved i om der findes en Tun udstødning til den bil? ;D

• #13   4. feb 2008 A.M - bilen "regner" det ikke ud, det er jo ganske logisk =

Når du fjerner frontakslerne vil der være mindst modstand på fronten, og alle kræfterne vil derfor bliver ført til frontdiffet via midterkardanen.

Derfor skal du låse frontdiffet for at kunne få baghjulstræk.

• #14   4. feb 2008 Hvis du fjerner akslen til det forreste differentiale vil din bil få et bedre optræk, (hvis hjulene kan stå fast) det giver sig selv da motoren så kun skal bruge sin kraft på at svinge ét sæt hjul rundt. og derved kan gøre det hurtigere, men for at det skal blive rigtig godt skal du låse dit differentiale. Og så vil den muligvis også lette lidt

• #15   4. feb 2008 Ja Peter, eller smadre alt der har med trækket af gøre på bilen...

• #16   4. feb 2008 nej.. jeg tror det er fordi at en FG er så stor og tung plus at en benzinmotor af den størrelse er ligeglad og trækker til et eller anden brister. A.M´s Kyosho Inferno er ikk så stor og vejer ikk så meget så den skal nok holde til det

• A. M
    A. M Tilmeldt:
    jan 2008

#17   4. feb 2008 Men hvordan "Låser" man sit diff?

• #18   4. feb 2008 har hørt man kan komme vat i men det skulle vidst ikke være godt

• #19   4. feb 2008 Peter - en FG's trækaksler er dimensioneret til en FG's kræfter, det samme er en hvilken som helst anden bil.

Lige så snart du gør så alle kræfterne bliver overført til baghjulene, når de kun er lavet til at klare ca. 50% af kræfterne tror jeg både differentiale og trækaksler bliver slidt mere end nødvendigt.

Men du kan jo altid prøve A.M - så må vi jo se..

• #20   4. feb 2008 det har jeg gjort ved min bil jeg blokerede mitter diff på den men det hjelper ligså meget at gøre bilen ren og lige smøre lejerne !!

• #21   4. feb 2008 en FG´s akster er dimensioneret til hlulenes størrelse.. og når du siger at bagtøjet kun er lavet til at "klare" 50% af trækket tager du fejl.. for ligemeget hvad, så vil belastningen ALTID ligge på baghjulene og der med også på akslerne og differentialeet..

• A. M
    A. M Tilmeldt:
    jan 2008

#22   4. feb 2008 Mikkel.. hvordan har du blockeret diT?

• #23   4. feb 2008 Peter - akslerne er ikke dimensioneret til hjulenes størrelse, men til hvor mange kræfter de skal kunne klare.

Det med 50% var kun for at tage et rundt tal, nogle differ er sat op til at trække 80% på forhjule og 20% på baghjulene, og en masse andre forskellige setups. Dog er der aldrig 100% belastning på hverken forhjul eller baghjul på en 4wd bil, da den jo trækker på de hjul der er mindst modstand på!

• #24   4. feb 2008 jo aksel størrelse og hjuldiameter hænger nemlig så meget sammen de overhoved kan. Du kan saktens have en 5HK motor og akksler der er tynde som tændstikker, HVIS dine hjul bare ikk er støre end kapslen på en sodavand.. Men hvis dine hjul er store som på en FG og akslerne er tynde som en mellem skruetrækker, SÅ dør de..

• A. M
    A. M Tilmeldt:
    jan 2008

#25   4. feb 2008 er ikk så meget inde i nitrobiler, og deres funktion ;D jeg køre den bare.. men fandt ud af, at den ikk kan trække kun på baghjulene.. så sætter begge aksler på igen (:

• #26   4. feb 2008 Peter A - det har jo NETOP også noget at gøre med de kræfter de skal kunne klare.

A.M - det har været differentialet der har overført kræfterne til forhjulet, netop som vi har sagt smiley

• A. M
    A. M Tilmeldt:
    jan 2008

#27   4. feb 2008 det forstår jeg bare ikk, hvordan det gør? hvorfor trækker baghjulene ikke, hvis forhjulene ikk sidder til=

• #28   4. feb 2008 A.M fordi et differentiale altid over føre kraften tin den side der er nemmest at trække rundt.. inden i et differentiale sidder der to kronhjul (tandhjul)og tre mindre tandhjul som så uafhængigt af hindanden kan dreje rundt
    På denne side er det illusteret hvordan det virker www.roboternetz.de/wissen/images/b/bb/T623706A.gif

• #29   4. feb 2008 Der står meget kort om det her med nogle tegninger:

http://da.wikipedia.org/wiki/Differentiale

Cheers
    Mattias

• #30   22. feb 2008 jeg vil tro den kører hurtigere da jeg har prøvet at holde på det ene hjul mens jeg kørte og det blev pustet mere op xD

Kommentér på:
4wd vs. 2wd..

Annonce