Arrma ESC blx 185 blinker grøn to gange {{forumTopicSubject}}
Hej. Jeg har købt en ældre rc med en Arrma blx 185 esc. Ældre version 390291.
Den er gået i stå et sted i opsætningen og reagerer ikke, når jeg forsøger at nulstille. Fejlen er til dels periodisk, men kommer næsten hele tiden og den kan ikke køre.
Virker som fejlen som ofte beskrives med 4 grønne blink på nyere esc. Den fejl betyder, at self diagnostics fejler.
Nyere versioner har ikke en fejlkode med to grønne blink ifølge de manualer jeg kan finde online.
Mit spørgsmål:
Kender nogen denne gamle version? Måske har I en manual? (jeg kan ikke finde noget online).
Er der nogen, der kender fejlkode to grønne blink fra Arrma esc?
Jeg skal IKKE bruge forklaring på 4 blink.
Nb! Den er sat til to batterier. Jeg forsøgte på må og få at måle mig frem til et problem. Jeg målte også på spænign, da ét 2S Lipo var tilkoblet, og samlet spænding viste 14v ved det andet batteri stik.
Kun ét batteri tilsluttet på ca 8v.
Er det ikke helt skørt, eller skyldes det fx kapacitor i ESC?
På forhånd tak.
dec 2005
Følger: 47 Følgere: 126 RC-enheder: 10 Emner: 127 Svar: 5.157
jan 2021
Følger: 10 RC-enheder: 1 Emner: 1 Svar: 10
Nb! Jeg kan ikke måle forhøjet spænding længere, så glem den sidste del. Det må være en fejl 40.
jan 2021
dec 2005
https://www.arrma-rc.com/pdf/manuals/ARB200020936.pdf
Ellers er der en video her du kan kigge på.
https://www.youtube.com/watch?v=tRbIyBQxQZM&t=64s
jan 2021
Jeg er ikke i mål endnu. Her er hvad jeg har gjort ift. settings:
1: Når jeg skal justere throttle-trim, så kan jeg godt komme ind i menu'en. Altså: ESC anerkender settings ved at afvente mine tryk på senderen og bekræftelse via ESC'ens settings knap for både 'idle', fuld speed og fuld bak.
Jeg afslutter ved at slukke ESC for at gemme indstilling.
2: Når jeg så tænder igen, så går den med det samme tilbage til at blinke grønt to gange i en uendelig cyklus. Hvis motoren er tilsluttet, så bipper den i takt med blink og motoren giver et spjæt i takt også.
3: Når først ESC er begyndt at blinke to gange er den umulig at få ud af det. Heller ikke ved at tænde med 'settings' knappen holdt inde.
Den skal være slukket med afkoblet batteri i en time eller deromkring, inden jeg igen kan gøre samme forsøg som ovenfor.
4: Jeg har forsøgt at afkoble servo - kunne ikke se nogen forskel. Jeg har tændt ESC med frakoblet receiver, men den blinker stadig to gange grønt.
5: Blæseren på ESC er stoppet med at virke. Det har ingen effekt at frakoble den.
Følger: 13 Følgere: 186 RC-enheder: 42 Emner: 93 Svar: 3.944
Du skal i hvert fald ikke lade dig narre af hvad du måler.
Da batterier sidder i serie kan det ikke virke kun med et batteri tilsluttet, med mindre at du sætter et stik i med en "lus" / "loop forbindelse".
Som allerede foreslået prøv en setup hvor du kalibrerer gas, brems og neutral.
Inden du gør det vær sikker på at din throttle trim er i 0, samt der ikke er slået eksotiske funktioner til i din sender som ABS.
Når en esc. fejler selvtest er det oftes fordi den så ikke finder "dens" nul punkter.
Lykkedes det ikke så prøv den med servo ud som foreslået, en defekt eller delvist defekt servo kan stå og trække så meget strøm på udgangen i esc. at det kan drille.
ESC'er dør ikke, de bliver slået ihjel.
nov 2019
Følger: 25 Følgere: 166 RC-enheder: 10 Emner: 45 Svar: 828
Den blæser, har du testet om den virker
De er ikk så gode deres lodning på blæseren så de falder af, har jeg haft 2 der gjorde
dec 2005
Skulle dette være tilfældet så kan du med god grund kigge på noget Hobbywing.
De er nemme at programmere og det er jo trods alt et stort plus.
jan 2021
Jeg har ikke helt opgivet endnu.
Da det er en e-revo og jeg også primært har Traxxas i mine øvrige biler - så tror jeg det bliver en TRX, hvis jeg må skifte..
nov 2019
Og billigere
jan 2021
Jeg genstartede og gik med det samme ind i throttle trim menuen.
Jeg kunne gennemføre indstinning med bekræftelse fra ESC på både idle, speed og bak.
Jeg slukkede for at gemme ny settings.
Da jeg tændte fik jeg igen samme fejl: to grønne blink med 'spjæt' og beep i uendeligt loop.
Den er nok bare skadet....
nov 2019
jan 2021
Bilen har kørt med det, så det er desværre ikke bare det.
nov 2019
Har selv haft nogle billige batterier der fuckede op i bilen med samme ecs og motor
Den esc skal ha så meget sovs
jan 2021
nov 2019
Hvad batterier har du i den
Men lyder lidt som du har købt noget der ikk spiller
nov 2019
https://youtu.be/CQMnAehu4cU
nov 2019
https://youtu.be/tRbIyBQxQZM
jan 2021
Og nu bliver det måske lidt pinligt, men jeg skiftede batterier til to friske 3S.
Og så kunne jeg komme igennem alle menuer. Og derefter kunne motoren køre helt op til fuld gas.
Jeg kan ikke komme ud at køre med bilen med hjul på i dag, men jeg er sikker på at den virker nu.
Tak for hjælpen - jeg var så sikker på mine 2s batterier, at jeg næsten gav op uden at prøve andet...
nov 2019
dec 2005
Så er det bare ud og lufte dyret når der er tid.
Følger: 13 Følgere: 186 RC-enheder: 42 Emner: 93 Svar: 3.944
Skønt du er flyvende, og endnu bedre at du kom med en opdatering i stedet for bare at slette emnet igen,
jan 2021
Det andet var fuldt ladet på 8,3 volt.
Det var originalt traxxas batterier - dvs de ikke har balance stik. Ellers ville jeg have opdaget det via lipo buzzer.
Traxxas batterier skal lades med Traxxas lader. Der er kun nogle dioder og ikke noget display.
Så jeg troede laderen havde ladet batteriet helt op. Men faktisk havde den afvist det ene batteri pga lav volt.
Anyways, så var det jo ikke lipo cut off fejlbeskeder, som ESC viste. For cut off er rød og dette var grønt.
Så det var bare en mærkelig fejl..
Og derudover har Arrma beskrevet hvad 1, 3, 4 og 5 grønne blink betyder, jf skemaet tidligere i denne tråd. Men lige netop 2 grønne blink står der ingen steder noget om...
jan 2021
dec 2005
SÅ skal du ud og ræse/fræse, kort sagt gøre asfalten/grusvejene eller de grønne områder usikre med pedalen i BUND....
Arrma ESC blx 185 blinker grøn to gange