{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
686 visninger | Oprettet:

Hælp til indstilling af TT MTA-4 {{forumTopicSubject}}

Hej RCG, jeg købte mig for ca 1 uge siden en TT MTA-4 sledge hammer 8,2 ccm, ja det første problem fandt jeg da jeg skulle køre den til, der står intet i manualen om hvordan den skal køres til, så jeg kørte den til efter traxxas' anvisninger om hvordan deres biler skal køres til, dog kørte jeg 2 tanke af hver da motoren er større.
Men så skulle jeg til at indstille motoren, og det har jeg prøvet i 3 dage nu og jeg kan ikke få den til at være god,

1 : jeg kan ikke få den under 125* uden karosse på, og sætter jeg karosse på den så bliver den ca 150* og det skal den bestemt ikke.

2 : når den så bliver for varm begynder den at 4 takte, og står og hugger i tomgang og tager høje omdrejninger uden rigtigt at køre, men hvis jeg så giver lidt gas køre den, og hvis jeg sætter den tilbage til fabriks indstillingerne så lige så snart jeg giver lidt gas dør den.
og så giver jeg den lidt mindre på HSN og så kan jeg få den til at køre pisse godt i tomgang og den køre den også pisse godt indtil jeg lige har taget 2 - 3 hispeed runs så er den for varm og den begynder på at 4takte igen.

Hvis der er nogen der kender den her bil må i meget gerne hjælpe mig, for er ved at få grå hår i hovedet af den allerede smiley

Håber der er nogen der kan hjælpe mig, og hvor varm må en så stor motor blive egentlig ? jeg vil sige max 125* med karosse på.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hælp til indstilling af TT MTA-4
  • #1   11. maj 2008 1. Det står i manualen hvordan du tilkøre motoren.

    2. Hvilken % nitro køre du med? Jeg kunne simpelt hen ikke holde temperaturen nede på mit indkørringsnitro (Med meget olie og knap 16% Nitro) Men da jeg fik den over på 25% var alle problemer væk alm. justering og så spiller det max.


  • #2   11. maj 2008 Flemming : i min manual står der ang. tilkørsel at man skal køre på en stor p-plads 5 tanke, og det er hvad der stå smiley
    Jamen jeg køre på 25% sidewinder nitro som, jeg har aldrig haft problemer med det på de andre biler jeg har haft.


  • #3   11. maj 2008 Jeg ved ikke om det har noget at sige, men jeg køre med et ekstra koldt gløderør også smiley

  • #4   11. maj 2008 Hej Michael..

    Du køre på sidewinder 25% ikke ?

    gør jeg nemlig også, og min bil bliver 115-120 grader varm uden karros og 125-135 med karros efter hvor meget vind den får smiley

    Altså når den bliver 150 grader varm, siger det jo sig selv den får alt for lidt nitro, folk der bare ved bare en lille smugle om indstilling ville straks skrue den ud på high end.. så den fik noget mere og leve af.

    Tror bare du skal farve dit går så det ikke er gråt mere, og starte på en frisk smiley



  • #5   11. maj 2008 Jamen problemet er at den er kun ca 1/8 del fra fabriksindstillingerne nu, og giver jeg den mere at leve af så, enten køre den virkelig dårligt eller også dør den lige så snart jeg giver den gas.

  • #6   11. maj 2008 Så er det jo fordi du skal skrue low end, lidt ind og high end lidt ud, den får åbent nok i bunden, siden den dør når du gasser op, men den bliver for varm fordi den får for lidt på på toppen, hvis du forstår

  • #7   11. maj 2008 Jamen det ved jeg godt, jeg har indstillet RIGTIG mange biler for andre, hvor at de har kørt perfekt bagefter og temperaturen har været som den skal, men denne bil her driller mig virkelig, jeg har næsten prøvet alt syntes jeg, og at give den mere på toppen og mindre i bunden, for den skal jo have mere nitro til at køle og mindre luft, men hvis jeg så begynder at skrue LSN ind så begynder den først at 4 takte for alvor.

  • #8   11. maj 2008 Det lyder skummelt, havde også lidt problemer med at indstille min 100%

    men ligegyldigt hvor dårligt den køre, så skal den jo have mere nitro når den bliver for varm..

    Du må prøve at lege lidt mere med det, det er jo også svært for mig at indstille over nettet jo smiley


  • #9   11. maj 2008 Ja det er rigtigt nok, men jeg må bare gå ned og prøve igen idag på p-pladsen, for det irritere mig så meget at jeg kan få andres biler til at køre som de skal, og så kan jeg ikke få min egen til det.

  • #10   11. maj 2008 Ja vil jeg give dig ret i andres bilen kan være ligemeget, ens egen kommer først hehe smiley

    Men ellers må du også prøve dig lidt frem med nogle gløderør


  • #11   12. maj 2008 Så fik jeg sgu indstillet den ordenligt idag, jeg tog Peters råd med at prøve med nogen forskellige gløderør, og fandt ud af at et A3 rør gjorde at jeg fik den ned på 104* uden karosse, og ca 125* med karosse på, så nu er jeg en meget glad "dreng" smiley

  • #12   12. maj 2008 OK.

    Jeg kæmper lidt med min også, det er dog ikke temperaturen, men den bruger meget brændstof og køre ikke rent, jeg fik i dag baghjul af min egen MTA4 med LRP motor som jeg lige havde solgt, så den ny ejer var en glad mand. (det er han ikke længere for det er lykkedes ham at smadre den til pulver sammen med hans kammerater her i aften)

    Men jeg kørte med A5 og skiftede til #8 det hjalp men ikke nok, så jeg vil da prøve med en A3 næste gang den skal ud og have en tur.


  • #13   14. maj 2008 Hold da op sådan et A3 rør gjorde lykke for min motor også.

    Nu rykker den som den skal.


  • #14   14. maj 2008 Ja det hjælper sindsyg meget, hvorfor ved jeg ikke, for efter hvad jeg har fået at vide, så skulle et A3 rør være et varmt rør, og så mener jeg at den skulle blive varmere, men det kan godt være at jeg har fået noget galt i halsen he he smiley

  • #15   14. maj 2008 nej det blivet motoren ikke varmere af.
    der står i manualen at det mest passende rør er #8 med det funker altså med en A3´er på en dansk forsommer.


  • #16   14. maj 2008 Ja det virker så godt så min bil har tabt ca 25* med karossen på, jeg syntes det er lidt sygt at et gløderør har så meget at sige smiley

  • #17   14. maj 2008 Den bestemmer tændingstidspunktet.
    Det er lige som at stille tænding frem og tilbage på en benzinbil.


Kommentér på:
Hælp til indstilling af TT MTA-4

Annonce