917 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Rookie - 1. Bil - små spørgsmål Rookie - 1. Bil - små spørgsmål

Hej Alle

Har Idag købt min første bil (brugt)
Kender derfor ikke så meget til det, men det tænker jeg kommer.

Jeg har nogle opstarts spørgsmål:
1. Er det rigtigt at servoerne skal lades op via JST stik? Synes det der ligner en oplader ser lidt mystisk ud og den er også brændt sammen.
1.a hvor købes sådan en lader?
2. Hvor købet I diverse udstyr? Der findes ikke så mange butikker på Fyn (Odense og Vestfyn)

Mvh
Anders

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.
  • Løs vandhand skal fastgøres 499 kr.
  • Rep af vaskemaskine 600 kr.
  • Skridsikker måtte 800 kr.
  • Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rookie - 1. Bil - små spørgsmål
  • #1   20. aug 2022 Rc kongen i Søndersø ved Odense er tæt på.
    De har de flest dele til hobbyen, og tænker også at du kan få professionel rådgivning af personalet på dine spørgsmål.... smiley
    Dog er hans åbningstider kun tirsdag og torsdag fra kl 14 -21 samt lørdag mellem kl 10-13.

• #2   21. aug 2022 der er osse hs racing i Vejle, men det er en fysisk butik der har åben lørdag fra 9.00 til 15.00

Rc kongen er os en rigtig god butik

• #3   21. aug 2022 Servoerne skal ikke lades op smiley
    De batterier der er på billedet er alm alkaline batterier. Dem må du ikke lade på. Dem skifter man bare smiley

• #4   21. aug 2022 Servoer skal ikke lades op!!!
    Kan anbefale RCKongen som ligger på Fyn.
    Hvad er det for en bil du har der?
    Ud fra det lilla på billedet og gearkassen, ligner det en Atomic Warhead...?

• #5   21. aug 2022 Yes, som de andre skriver så lader man ikke sine servoer op.

Der bruger man enten en holder til batterier hvor man skifter batterierne som sidder i den magen til den du har.
    Du kan også vælge at købe nogle genopladelige NiMh batterier som du kan bruge i holderen.
    Ellers kan du vælge at købe en NiMh batteripakke med 5 celler som f.eks. denne her https://rckongen.dk/products/hpi-160153-plazma-6-0v-1600mah-nimh-modtagerbatteri?
    Eller hvis du vil have noget som er lige en tand bedre kan du overveje om du vil investere i en 2S LiFe pakke, men så skal du være opmærksom på at der skal du også have en lader som kan lade denne type batterier.
    Fordelen eller en af dem, med en LiFe pakke er at den ikke ligger og aflader sig selv som NiMh batterier gør, en LiFe pakke kan ligge i årevis uden at miste ret meget til slet ingen strøm.
    Et eksempel på det er, at jeg har for nyligt fandt en sender frem jeg ikke har haft tændt i 7-8 år. I den har jeg en 2S LiFe pakke og jeg regnede faktisk med den skulle have en opladning, men dette var ikke nødvendigt. Da jeg tændte for senderen der viste den at LiFe pakken var fuldt opladt lige som da jeg lagde den væk for nogle år siden.

Det er sådan en LiFe pakke her -> https://hobbyking.com/en_us/turnigy-nano-tech-1700mah-2s1p-20-40c-lifepo4-receiver-pack.html?queryID=4882a748084c8928a032dc69f11cbdb8&objectID=47438&indexName=hbk_live_products_analytics
    Jeg ved godt den "kun" er på 1700 mAh men det burde nu også være rigeligt til nogle gode timers kørsel. Den NiMh pakke jeg linker til hos RC Kongen er trods alt på 1600mAh. Så det er jo lige en snas mindre end LiFe pakken.
    Mange vælger jo bare at bruge nogle gode AA NiMh batterier hvis de bruger deres bil ofte.
    Der er fordele og ulemper ved alle typer batterier.
    Vi kan jo lige kigge på nogle af dem.

NiMh:
    Fordel: Kræver ikke en vildt speciel lader.
    Ulempe: Tager lang tid at lade op.
    Ulempe: Ligger og aflader sig selv.

LiFe:
    Fordel: Kan lades op relativt hurtigt.
    Fordel: Ligger ikke og aflader sig selv.
    Ulempe: Kræver en digital/computerlader.

Så tag du fat på RC Kongen og få en snak med dem, de skal nok kunne give dig alt den hjælp og vejledning du ønsker.

Kommentér på:
Rookie - 1. Bil - små spørgsmål

Annonce