{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
964 visninger | Oprettet:

Futaba 146iP PCM {{forumTopicSubject}}

Hejsa..

Min helikopter har nu været ikontakt med Mother-Jord. Det var min CopterX 450 ikke glad for..
Dette var ikke en pilot, men en servo fejl. Aliron servoen flippede, så den var i 100% forward, Uden stick input.. Helien gik MEGET hurtigt ned og kyssede jorden GodNat.. smiley

Dette skal der gøres noget ved så det ikke gentager sig..
Først skal jeg lige have købt nogle nye stumper så det bliver til noget man kan kalde en helikopter igen.

Mit radio anlæg er følgende:
Sender: Futaba 6exh
Modtager: Futaba 146iP PCM
Gyro: Walkera WK-G011
Swash Servo: 'noget noname standard RTF servo'
Hale Servo: Futaba S3154 Digital servo

Mit spørgsmål er så...
Kan min modtager køre med digital servo'er?
Jeg tænker på at købe digital servo'er til swash, og en ny til halen da den døde ved styrtet.

Jeg har kik på disse servo'er:
Swash: Hitec HS-65HB
Hale: ?

Men jeg kan ikke finde ud af om de Hitec servo'er er Digital servo'er.

Kan i hjælpe mig, og komme med input til, hvad jeg skal invistere i af hardware, så jeg ikke kommer ud for sådan en servo flip fejl igen, der vil koste min dyrt i reservedele...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Futaba 146iP PCM
  • #1   30. maj 2008 Ja din modtager kan fint køre med digiservoer, det kan alle modtagere..

På sådan een El helikopter kan du ALDRIG være 100% sikker på du ingen flip får, da den er fyldt med forstyrrelser over det hele..

Der er nogen ting som kan afhjælpe det meget,, det nemmeste er at søge lidt omkring på rc-unionen.dk det har været oppe mange gange..

Karsten

• #2   30. maj 2008 er dit anlæg en 2.4GHz anlæg eller et digitalt anlæg? fordi hvis det ikke er så er en billigere men ligeså god servo som ikke er digital ligeså god.

• #3   30. maj 2008 xD"Lakridsen"xB -

Øhhh en DIgital har flere bedre engenskaber på en alm modtager som een analog servo ikke har..

Mere præcis og meget stærkere holdekraft

Karsten

• #4   30. maj 2008 men en dyr analog servo er bedre end en billig digital servo, altså en dyr analog servo er jo samme pris leje som en skod digital servo altså de der 500 kr.

• #5   30. maj 2008 Hej Per..

Hvis du vælger Hitech hs 65Mg ( istedet for hb ) så holder gearet til en grum behandling hehe.. Har selv hitech hs65mg på min lille rex, og jeg har endnu ikke kunne strippe gearet i dem!

• #6   30. maj 2008 xD"Lakridsen"xB -

Ja det har du ret i.. Jeg tror jeg misforstod dig..

Karsten

• #7   30. maj 2008 - xD"Lakridsen"xB -
    Nej det er ikke 2.4Ghz anlæg.

Karsten K
    Undskyld jeg spørger men.. Kan du måske liste nogle af de forstyrelser der kan være iforbindelse med El helikopter? da jeg ikke kan søge noget frem på rc-unionen.dk
    Hvis det ikke er til for megen ulejlighed så gerne også nogle løsninger.

Håber i kan hjælpe mig, da dette er blevet for dyrt i reservedele.

• #8   30. maj 2008 Du skal bla sørge for at ESC er så langt fra modtager og motor.. Jeg havde min antenne til og stikke frem foran helikopteren i stedet for bagud.. Det hjalp een del..

Jeg har ikke tid til og søge på rcu lige nu.. ser om jeg husker det senere.. jeg ved bare at det har været oppe flere gange..

Karsten

Kommentér på:
Futaba 146iP PCM

Annonce