732 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Johan R
Johan R
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7

Kyosho Lazer problemer Kyosho Lazer problemer

Hej RC-folk,

Jeg er TOTAL nybegynder på området, men er på det seneste blevet lidt bit af RC og i mandags købte jeg min første bil, en el dreven Lazer ZX5 RTR. Jeg har vel kørt den en 5-6 opladninger og nu trækker den bare slet ikke lige så godt længere. Både langsommere acc og topfart. Jeg har købt suspect 4000mAh batterier som er fuldt opladede, så det kan nok udelukkes.
Det er ligesom at den har mistet moment og holder jeg bare med 2 fingre let foran bilen står den bare stille, men selve motor og kardansystemet kører fint rundt. Bilen er desuden begyndt med en megt højere "el-lyd" altså hyletone. Det er da ikke allerede G20 motoren der er ved at stå af?

Mange tak på forhånd

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Moving out cleaning 800 kr.
  • Break a lock of storage as I have lost the key for it. 350 kr.
  • Hanging curtains 800 kr.
  • Vi har køb en Elektrisk bil til vores barn- bilen hedder Toyota FJ Cruiser til 3 år og vi vil gerne have den komplet samlet til idag 350 kr.
  • Etablere udendørs stikkontakt 1.500 kr.
  • Samle børnemøbler 550 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kyosho Lazer problemer
  • #1   4. jun 2008 tror det er din ESC der skal instilles

• #2   4. jun 2008 RTR motorer er det svære ikke så gode, da den måde kullene sidder på i forhold til en "rigitg" motor er opbygget på, betyder at sand og småsten let ødelægger motoren,
    Prøv at klodse bilen op og få den til at køre mens du sprøjter noget sprit eller motor rens ind i motorens bagstykke, så får du renset kommutatoren og kullene i motoren og den vil gå bedre, men sikkert kun lidt bedre. og ikke i lang tid.
    overvej en element 19T hvis din ESC kan trække det for den er der virkelig skud i på en buggy, eller et godt Brushless system, det vil du blive glad for i længden.

• Johan R
    Johan R Tilmeldt:
    jun 2008

#3   5. jun 2008 Mange tak for svarene! ESC er fartregulator ikke? MIt spørgsmål er jo så bare om nogen ved om den kan trække en element 19 motor. På hjemmesiden står der bare at det er en kraftig KA-15 der kan klare motorer ned til 15T.

• #4   5. jun 2008 1: Du skal rense din motor en gang imellem.
    Ofte med trykluft, og en gang imellem med rensebenzin.

2: det er nok dine differ der glider, eller er ødelagt, men for mentligt skal de bare efterspændes i tilspændingen.

• #5   5. jun 2008 Element 19 er en 19T og hvis ESC kan klare ned til 15T er der inegn fare!
    Dog skal du holde øje med varmen du ved....

• Johan R
    Johan R Tilmeldt:
    jun 2008

#6   5. jun 2008 Tusind tak for jeres hjælp gutter!

Har godt nok renset motor en gang allerede med trykluft, men tror bare jeg bestiller ny motor og ser nærmere på det differentiale. Men synes så godt nok også at det er utroligt at en bil kan være i så dårlig stand efter 4 dage!

• #7   5. jun 2008 Kommer jo an på hvordan den er behandlet. i bund og grund er det en EL-BUGGY og de bruges ofte på Baner med hårdt stamped LER eller tæppebelagte baner, og hvis man så river den rundt på en vej vil du slide den mere.

• #8   5. jun 2008 Hvis du har kørt hvor det er støvet så er der ikke noget at sige til hvis den trænger til rensning.

Og hvis diffeerne lige skal spændes til i kuglerne, det er meget normalt.

• #9   5. jun 2008 Men hvis det er dine differ der glider skal man jo ikke bebrejde motoren noget.

• Tommy F
    Tommy F Tilmeldt:
    maj 2008

Følger: 1 Svar: 5
    #10   5. jun 2008 ellers tjek din slipper kobling den siger en meget høj hylelyd når den ikke har fat,
    eller kan det være din motor som er trykket for hårdt op mod dit spurgear det giver også en hylelyd

• Johan R
    Johan R Tilmeldt:
    jun 2008

#11   5. jun 2008 Nå så fandt jeg fejlen. VIdste sig bare at være fjederen på kardanakslen der var gået løs så der ikke var tryk på det store "svinghjul" og den kun trak lidt på baghjulene. Men så spændte jeg den op og nu er den som ny igen. Ja lidt pinlig fejl, men man lærer jo af det smiley

• Johan R
    Johan R Tilmeldt:
    jun 2008

#12   5. jun 2008 vidste = viste

• #13   5. jun 2008 Havde du ikke skrevet at kardan drejede rundt?

• #14   5. jun 2008 Uha! Det var da godt! Sidder selv og nok skal købe sådan en og blev helt bange da jeg lige så emnet hehe smiley

• Johan R
    Johan R Tilmeldt:
    jun 2008

#15   5. jun 2008 Jo det gjorde det også, men slet ikke i den fart det skulle og så bemærkede jeg at fjederen var meget løs. Men du var stadig inde på noget af det rigtige Flemming smiley

Jeg er ikke født med 10 tommelfingre, men roder mest med alm biler og så er det her jo noget helt andet end man er vant til smiley
    Men tak for hjælpen igen

• #16   5. jun 2008 Hva den kører ellers godt ?
    Kunne meget godt tænke mig en så vil lige vide om den er pengene vær smiley

• #17   5. jun 2008 Ja ok.

Kardan er den der går på langs i en 4wd.
    For havde du skrevet at den ikke kørte og motor og spurgear kørte lystigt, så havde jeg også gættet på slipper koblingen.

Men godt at du dyret igang igen.

• Johan R
    Johan R Tilmeldt:
    jun 2008

#18   5. jun 2008 Flemming: Ja er en glad mand igen nu smiley

Benjamin: Ja udover denne lille ting har der ikke været noget at klage over. Jeg var ret overrasket over, hvor kvik den var, men har så heller ikke så meget at sammenligne med, eftersom jeg er ny. Kvaliteten af delene virker rigtig gode og alt i alt kan jeg da kun anbefale den. Den har også holdt fint til et par små "sammenstød" med hårdere objekter smiley

• #19   5. jun 2008 Skal vi ikke se den her inde?

• Johan R
    Johan R Tilmeldt:
    jun 2008

#20   6. jun 2008 Jo det må jeg hellere se at få gjort. Er også blevet så bidt af det så det nok alligevel ikke bliver min eneste bil smiley

• #21   6. jun 2008 Okay. Det lyder godt tak !

Kommentér på:
Kyosho Lazer problemer

Annonce