769 visninger
|
Oprettet:
Flemming J - fj-hobby
Tilmeldt:
8. feb 2005 Følger: 41 Følgere: 40 RC-enheder: 7 Emner: 198 Svar: 3.131
Tilmeldt:
8. feb 2005 Følger: 41 Følgere: 40 RC-enheder: 7 Emner: 198 Svar: 3.131
Inferno GT vs. Hong-Nor Ultra GTP {{forumTopicSubject}}
Hej folks.
Er der nogen der har sammenlignet de 2, og hvilken kan så bedst anbefales?
Og hvorfor?
Er der eventuelt nogen der har lidt opsætnings triks, eks. hvor meget spær der skal i differne for at få bedst kontrol, Camper vinkler og Toe In/out osv.
feb 2005
Følger: 41 Følgere: 40 RC-enheder: 7 Emner: 198 Svar: 3.131
Jeg synes ikke lige der er ret meget af det info jeg leder efter der.
apr 2006
Følger: 122 Følgere: 128 RC-enheder: 18 Emner: 103 Svar: 4.207
camper - 1 negativ grad
toen out foran på 1 grad
2½-3½ grad bag på.
60 eller 600 olie foran
40 eller 400 olie bagpå
Husk at de forskellige mærker af olie har deres egne kurver for hvor meget det svinger i tykkelsen.
feb 2005
Følger: 41 Følgere: 40 RC-enheder: 7 Emner: 198 Svar: 3.131
Er vi enige om at jo højere tal jo tykkere er DIFF olien?
Jeg vil gerne have godt spær på det midterste, jeg kan bedst køre mine biler helt uden midter diff.
feb 2005
Følger: 41 Følgere: 40 RC-enheder: 7 Emner: 198 Svar: 3.131
Jeg kom til at læse lidt på det du skrev, og studser lidt over at du mener der skal være toeout på den, jeg havde forventet toein især på baghjulene?
apr 2006
Følger: 122 Følgere: 128 RC-enheder: 18 Emner: 103 Svar: 4.207
Ja jo højer tal, hvor mere spær.
Men spærre du midter diffet. Så ville den også gå bagover.
Toen ind bagpå - Ja
Der bruger man forskellige klodser/bagstykker som er angivet i grader.
Hvor mere toen ind (højer grader) hvor mere retnings stabil bliver den.
Men hvor mere toen ind bagpå. Så fjerner man noget af styringen.
(dette er hvad jeg lige husker om toen ind bag på. Normalt køre man bare konstant med 2½)
feb 2005
Følger: 41 Følgere: 40 RC-enheder: 7 Emner: 198 Svar: 3.131
jan 2006
Følger: 55 Følgere: 51 Emner: 15 Svar: 414
jul 2006
Følger: 10 Følgere: 9 RC-enheder: 5 Emner: 54 Svar: 356
vi har et par kørere ovre på banen der køre med de forskellige 1:8 ere
og de siger at inferno GT har nogle svage led der skal opgraderes
så jeg ville anbefale HN ultra GTP'eren
med hensyn til opsætning så er det jo meget efter hvordan man kører...
så lav en lidt tilfældig opsætning eller rør ikke opsætningen og så arbejd dig derfra. ( normalt siger man 1 negativ camper på alle hjulene, toe in bag på og toe out foran)
du skal ikke købe skumdæk for de ryger så hurtigt og har hvist ikke meget mere greb, i stedet skal du køre på nogle GRP gummidæk.
håber det kan bruges
mvh.
Lasse
feb 2005
Følger: 41 Følgere: 40 RC-enheder: 7 Emner: 198 Svar: 3.131
Jeg har lavet ligeløb eller en smule toein på forhjulene, da jeg er vandt til at vi skal køre med toein på baghjulene og ligeløb på forhjulene.
Hvad med spær? og frihøjde?
Jeg kan bedst lide at der er rimeligt meget spær, det køre jeg bedst med, især i midter diffet, min tidligere Rex-X fandt jeg først ud af at styre ordentligt da jeg skiftede midterdiffet ud med 2-speed.
Jeg har lige fået mig en kopi bil, og vil gerne have den til at gå rimeligt godt, og så vil jeg sammenligne den med de 2 andre, og eventuelt købe en af de 2.
jul 2006
Følger: 10 Følgere: 9 RC-enheder: 5 Emner: 54 Svar: 356
feb 2005
Følger: 41 Følgere: 40 RC-enheder: 7 Emner: 198 Svar: 3.131
feb 2005
Følger: 41 Følgere: 40 RC-enheder: 7 Emner: 198 Svar: 3.131
Bare mig der kludrede lidt rundt i hukommelsen.
apr 2006
Følger: 122 Følgere: 128 RC-enheder: 18 Emner: 103 Svar: 4.207
jul 2006
Følger: 10 Følgere: 9 RC-enheder: 5 Emner: 54 Svar: 356
og ultra gtp når det er onroad
Inferno GT vs. Hong-Nor Ultra GTP