1.319 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Bil svær at starte. Bil svær at starte.

Hej. er der nogle der måske har et lille fif, eller anden hjælp til en bil der er meget svær at starte. Har tjekket gløderør, gløderørsstarter, batt. i bil og sender, og har både prøvet at tjekke om der er for meget nitro i motoren og om der er for lidt.
Håber i kan hjælpe. På forhånd Tak!


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Samling af MARTINSEN GAS GRILL model 160 002 476 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bil svær at starte.
  • #1   11. jul 2008 Og det er en nitro 1:16 bil

  • #2   11. jul 2008 kan det ikke være fordi der ikke er nok friktion på den

  • #3   11. jul 2008 måske...kan du forklare hvad det er..ved det nemlig ikk


  • #4   11. jul 2008 det er sådan at hvis der IKKE er ret meget friktion på stemplet når den kører op og ned i cyllen så kører den ikke så nemt rundt i krumtappen og så skal den arbejde mere for at får det til at kører ved ikke om en nitro motor er ligesom benzin motor men det er friktion og sådan er det ihverdtfald med benzin motore

  • #5   11. jul 2008 tror du mener kompression, og jo mere der er jo bedre er det, (selvf kan det blive for meget.)

    men er det en ny motor eller er den kørt til?

    hvis den er ny vil den være meget hård at trække rundt fordi den har meget høj kompression.


  • #6   11. jul 2008 René W

    kompresion og friktion er faktisk det samme bare to forskellige ord men kan det ikke ogs være fordi han har for lidt kompretion på det ved jeg nemlig en der havde og han havde svært ved at starte den


  • #7   11. jul 2008 Aleander, skrev jeg jo også det var. og jo hvis den slet ikke har noget kompression, så kan det også være derfor, men så plejer man at kunne starte den, men den går bare ud, næsten med det samme igen,

  • #8   11. jul 2008 Friktion og kompression er langt fra det samme,
    friktion er et udsagn for modstanden af 2 emner der knides mod hinanden.
    Og kompression er modstanden ved når noget presses sammen.

    Så hvis der er relativ meget friktion i en motor, hvilket man kun kan kontrollere uden kompression så er plejlleje eller stempel/cylinder formentlig ødeløgt.


  • #9   11. jul 2008 Men "Acme NB16 TILSALG ."

    Prøv at tørne motoren rundt altså dreje den rundt med håndkraft, så skal du kunne mærke når stemplet går mod top at den bliver hård at dreje og når du så når forbi top skal den ligesom sige "flop!" hvis den ikke gør det så er der ingen kompression.


  • #10   11. jul 2008 det er vel både friktion og kompression så? for det er jo konisk, så det skraber mod hinanden i starten, og kompressionen kommer også ca samme tid!?

    og plejlleje er nemt at mærke, det giver ikke modstand hele tiden, det er ligesom nogle små "nok" når du drejer den


  • #11   11. jul 2008 Ja selvfølgelig er der en smule friktion, ved faktisk ikke om der er stempel ringe i sådan en nitro motor, men hvis ikke ja så er tolerancen så lille at der vil være lidt friktion.
    Men derfor må den ikke være særlig stor, for så flår den sku cylindren,
    Når motoren er varm skal stemplet gå så let så hvis det var en flymotor skulle bare du puster på propellen får at få den til at dreje.
    Og et plejleje må ikke kører i små "nok" det skal kører som en fløjels handske over en barnerøv!

    "Nicolai=D K"
    Er den hård at dreje?


  • #12   11. jul 2008 Skriver også netop bare hvordan et smadret leje virker.

    og jo en ny nitromotor skal gå stramt og kile sig fast i starten, det er netop derfor tilkøring på en nitromotor er så vigtig for at den ikke bare mister al kompression med det samme, Og et stempel i sådan en motor har ikke en stempelring, Dog sidder der en ring i, men det er ikke en stempelring som vi kender det fra andre benzin motore.

    det med propellen, går den ikke på en kobling eller går det direkte på krumtappen?


  • #13   12. jul 2008 Nicolai, det lyder som om det virker rigtigt nok på din. når den når over det sted hvor den danner kompression og kommer ned under der hvor stempel og cylinder kiler sig fast, så går den meget nemt, det er helt normalt.

  • #14   13. jul 2008 hey..tak allesammen. der er kompression i...har haft det problem før...den har kørt ca. en liter, og er ikke finindstillet. den an desværre stadig ikke starte


  • #15   13. jul 2008 hvis der er glød, og der er luft, og der er kompression, og motoren står på standardindstillinger, så skal den starte. det gælder faktisk alle motore.

  • #16   13. jul 2008 ved ikke lige hvad din grundinstilling er på din bil, men evt. kontakt det sted du har købt den for at høre det, eller tjek din manual hvis du har sådan en.

  • #17   17. jul 2008 så prøv 2 omgange ud på bundskruen, og 3 ud på topskruen, men husk lige at få skrevet ned hvad den står på nu.

  • #18   17. jul 2008 når du skruer skruerne ind, så tæller du omgange på hvor mange du skruer ind, og så skriv det ned, derefter skruer du 2 omgange ud på bundkskruen og 3 ud på topskruen.

    Når det er gjort tager du din Fuldt opladte glødestarter, tager det gløderør du har i og sætter i med en tang, så skulle tråden gerne blive rødglødende hurgtigt (pas på du ikke brænder dig) hvis den gør det, så skru gløderøret i igen,

    Tag så og hæld nitro i tanken, (helt op) sæt en finger for udstødningen og træk 6-7 gange indtil du kan se brændstoffet løber til kaburatoren.

    sæt glødetænder på røret, og træk i snoren, den skulle gerne springe igang nu. hvis ikke, så prøv at give den en lille smule gas, ikke over ½ gas og sørg for at den står frit med hjulene så den ikke kører fra dig.


  • #19   17. jul 2008 okay, så sætter du den på boksen og starter den uden glødetænder i, hold den nede i ca. 5 sek, sæt så en finger for udstødningen (stadig uden glødetænder) og start den i ca. 5 sek. bagefter sætter du glødetænder på og starter den op. resten er magen til før.

Kommentér på:
Bil svær at starte.

Annonce