TT01 som banebil... ?? TT01 som banebil... ??
Jeg har et par punkter jeg ønsker svar på:
1. Jeg venter på min nye brugte TT01 - den er med standard motor, går jeg ud fra ?? Men jeg har bestilt en brugt "GP ICT Stock" hvor meget ændre det forskellen på accellerationen og topfart kontra standard motoren ??
2. Hvad kan I anbefale mig at ændre udover motor, hvis jeg gerne vil have en hurtig god accelleration og god topfart ?? Skal jeg have andre batterier, anden pinion til motor eller anden spurgear ??? kan jeg få nogle fif til nogle sammensætninger af Motor + pinion + spurgear + evt. batteritype ??? (Skal bruges til baneløb og lidt konkurrence på bane - Onroad, både udendørs på asfalt og indendørs på tæppe/filt)
3. Jeg kan forstå på Mads at han ikke mener en TT01 kan gøre sig som banebil, den skal opgraderes MEGET før den kan følge med. Hvad er det som skal opgraderes... ? Er det alu-dele istedet for plastic, eller er det carbon bund, eller er det ESC og motor der skal skiftes, kan det præciseres lidt mere konkret hvad der bør laves ved TT01 før det bliver en rigtig god banebil ??
Jeg ønsker blot nogle tommelfingerregler eller lignende, som vi alle forstår ?? håber I forstår
sep 2004
Følger: 115 Følgere: 113 RC-enheder: 20 Emner: 12 Svar: 1.353
2. bedre fartregulator - bedre batterier. Agter du at køre løb er der dog begrænsninger for hvilke batterityper du må køre med.
3. en TT-01 bliver aldrig en "god banebil". Tamiya har med TT-01E forsøgt at rette op på nogle af de fejl der har været i TT-01 siden starten. Men det bliver det stadig ikke en konkurrencebil af.
Hvis du vil køre decideret konkurrenceløb vil en TT-01 aldrig være en "god" bil at gøre det med, uanset hvor meget du opgraderer den.
Tilbage til opgraderinger: du KAN godt opgradere en TT-01 ti lat blive en væsentligt bedre "racerbil". Men du skal ikke gå ud og købe dig fattig i alu lige med det første.
Det vigtigste er at få bilen til at køre bedre. ved at sætte oneway dif på foran kan du dreje skarpere - og så skal du have et kugledifferentiale bagtil, som du kan justere på - fremfor standard tandhjuls-differentiale. Du skal have kuglelejerne skiftet ud. Jeg har smidt nogle i teflon på min tt-01 - men keramiske er bedre. Derudover skal du skifte affjedringen ud med nogle justerbare oliestøddæmpere - fx fra TRF (som mine) og jeg vil sige justerbare øvre bærearme er et must (de kan fås fra tt-01D).
Min TT-01 har jeg ligeledes sat carbonundervogn på - som gjorde bilen meget mere fleksibel, og altså giver noget bedre vejgreb - samme tid med at det gjorde bilen lettere.
Og så kan du så begynde at kigge på om aludele kan gøre din bil bedre. Kardanakslen skal skiftes ud med en - jeg ville vælge den i grafit, som morfar har som er enormt stærk men ikke tungere end standarden.
Som du nok kan høre skal der altså en DEL til at gøre en TT-01 bare en smule "race-værdig"
Men du kan sagtens bruge bilen til race udenfor konkurrence som den står, og der er motoren du har valgt rigtig god - men vi kommer ikke udenom at fx oliedæmpere og grafitkardan vil gøre en kæmpe forskel på din bils køreevne.
sep 2004
Følger: 115 Følgere: 113 RC-enheder: 20 Emner: 12 Svar: 1.353
feb 2005
Følger: 10 Følgere: 9 RC-enheder: 1 Emner: 71 Svar: 781
- Men du kan sagtens få meget bedre og dyrere ladere.
jul 2008
Følger: 5 Følgere: 4 RC-enheder: 3 Emner: 3 Svar: 13
Jeg håber næsten ikke jeg bliver for bidt af det, for så kan jeg godt høre jeg skal have fat i noget TRF 416 eller hvá ?? *ggg* og så må sønnen (7 år) overtage min TT01 hehe.
Jeg har lidt at arbejde videre med, og se i pengepungen, hvad jeg kan opgradere bilen med
jul 2008
Følger: 5 Følgere: 4 RC-enheder: 3 Emner: 3 Svar: 13
ÉT spørgsmål...
Hvad er forskellen på "oneway diff. foran" og "fast foraksel (Spool)" ???
sep 2006
Følger: 17 Følgere: 16 RC-enheder: 6 Emner: 17 Svar: 271
okt 2007
Følger: 20 Følgere: 20 RC-enheder: 2 Emner: 167 Svar: 1.534
okt 2007
Følger: 20 Følgere: 20 RC-enheder: 2 Emner: 167 Svar: 1.534
jul 2008
Følger: 5 Følgere: 4 RC-enheder: 3 Emner: 3 Svar: 13
sep 2004
Følger: 115 Følgere: 113 RC-enheder: 20 Emner: 12 Svar: 1.353
Så kan oneway også bruges til drift. man bibeholder 4-hjulstrækket og kan bruge bremsen som en "håndbremse" og lave nogle ret imponerende retningsskift. Jeg testede det på banen til F&F i fredericia hvor vi stod et par og driftede, og det gjorde en kæmpe forskel på en lille driftbane.
Jeg skal lige tilføje at det var en oneway-kardan jeg brugte, som jeg går ud fra er NÆSTEN så effektfuld som hvis det var et oneway dif. Kardanen har dog en del mere roterende vægt end et onewaydifferentiale når man bremser, så det kan naturligvis også være en faktor.
feb 2005
Følger: 41 Følgere: 40 RC-enheder: 7 Emner: 198 Svar: 3.130
jul 2008
Følger: 5 Følgere: 4 RC-enheder: 3 Emner: 3 Svar: 13
TT01 som banebil... ??