983 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

traxxas e revo 1/16 traxxas e revo 1/16

hejsa det er længe siden jeg har lavet et opslag herinde, men savner sgu rcgalleri.dk i forhold til Facebook.

men sagen er den at jeg har købt en revo 1/16 med alm kul motor på.

den passer mig fint, da jeg til og starte med skal køre sammen med min datter på 7 år, som har en lidt billigere 1/ 16 model.

jeg tænker jeg vil starte med og skifte batteriet ud med nogen 2s lipo, men hvad skal man vælge? har hørt at traxxas egen lipo ikke er det bedste?

og hvad kan i anbefale a tips og tricks med sårn en bandit?

på forhånd tak

Ivan.


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • drilling 12 holes near ceiling 1.100 kr.
  • Sætte tre rullegardiner op 550 kr.
  • VVS skift af armatur på lille kbh badeværelsw 735 kr.
  • Beskæring af træ 2.699 kr.
  • Hjælp til at skrue gynger fast i træstativ skruer skal medbringes 300 kr.
  • Flytte min seng og samle et skab sammen. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  traxxas e revo 1/16
  • #1   17. aug 2023 traxxas lipo er langt fra de bedste vil nærmer sige de ringste lipo og alt for dyre

  • #2   17. aug 2023 Jeg har selv en 1/16 Slash.

    Da jeg købte den var der mange som lavede batterier som passede til modellen.
    Det er desværre gået den anden vej.
    Orion lavede nogle rigtig gode 2S LiPo pakker i hardcase, dem har jeg selv en flok af.
    Disse laves desværre ikke længere og de er heller ikke til at opdrive.
    Hobbyking lavede også nogle gode som også passede, men de er jo heller ikke til at opdrive længere.

    Jeg har rodet lidt rundt og har fundet disse som skulle passe til modellen, dog kan det være du skal skifte stik på enten ESC eller batteri. Men størrelsen skulle passe uden problemer. Du kan jo kigge på det og se om noget skulle friste.

    https://www.gensace.de/gens-ace-2200mah-7-4v-60c-2s1p-lipo-battery-with-xt60-plug.html

    https://www.modellbau-berlinski.de/rc-electronic-und-batteries/batteries/lipo-and-life/lipo-2s---74v/lipo-battery-2s-74v-2400mah-50c-traxxas-1_16-vxl-revo

    https://www.ampow.com/products/ovonic-50c-7-4v-2200mah-2s1p-xt60-and-trx-lipo-battery?variant=42940961456372
    (Firmaet ligger på Tyrkisk del af Cypern, så der kan være risiko for at det ryger en tur i tolden)



  • #4   17. aug 2023 lur lige denne siden med lipo..
    ja det er kina og alt det der.
    jeg har læst om en del som bruger deres batterier med sucess. j
    jeg har ikke personlige erfaringer med dem.
    husk at sætte lipo cut off hvis du kan på en kul esc.

    https://chinahobbyline.com


  • #5   18. aug 2023 Gensace laver fine batterier, de kan oftes findes på Amazon.de eller direkte på deres side, som der allerede er linket til.

  • #6   18. aug 2023 takker for input.

    men skal lige høre. kan jeg ikke sætte 2 2s lipo i den hvis de bliver sat i parallel med hinanden?


  • #7   18. aug 2023 det kan du godt, det vil give mere køre tid.

  • #8   18. aug 2023 okay. det var også min opfattelse, jeg skriver med en butik der siger det kan man kun med nimh batterier.

  • #9   18. aug 2023 Jeps sat som parallelforbindelse får du masser af køretid. Det kan være du når at blive træt af at køre inden du får kørt batterierne ned til cut-off.
    Har du sikret dig at ESC'en har LiPo cut-off som Kuno spørger om?
    Ellers bør du gøre dig selv en tjeneste og anskaffe nogle LiPo alamer. De hyler og skriger når de rammer cut-off punktet.

    Du får lige et par links du kan kigge på for god orden skyld.

    https://www.dba.dk/lipo-alarm-1-8s-til-lipo/id-1084321390/

    https://holte-modelhobby.dk/shop/36-tilbehoer/70722-lipo-alarm-buzzer-1-8s-lipo-med-volt-indikator/

    https://fjernstyret.dk/diverse-losedele-ting-samt-andre-effekter/lipo-buzzer-lipo-alarm.html

    https://www.rcmodeltruck.dk/vare/lipo-alarm

    https://wuehlbox.com/shop/en/battery/767-lipo-alarm-1-3s.html


  • #10   19. aug 2023 Danny V: Jeg har tjekket, både på nettet, og spurgte der hvor bilen er købt om den kunne køre 2s lipo, og det kan den, ESC kan sættes op med lipo cut off.

    Men med hensyn til at parallel forbinde 2s lipo, synes jeg at uanset hvor jeg læser på nettet, at det kun er NIMH der må parallel forbindes, og at lipo ikke må. smiley smiley


  • #11   20. aug 2023 Det lyder yderst mystisk.

    Jeg har også rodet rundt på nettet for at finde steder hvor der står sort på hvidt at man ikke må koble 2x2S i parallelforbindelse til Traxxas XL2.5 ESC'en og jeg har ikke kunne finde nogen steder hvor der direkte står at man ikke må gøre dette.
    Heller ikke på nogle af de dokumenter som Traxxas har på ESC'en.

    Det eneste jeg har kunne finde at man ikke må er at bruge en serieforbindelse med XL-2.5 ESC'en
    Det står ret tydeligt lige her.
    https://traxxas.com/support/Dual-Batteries-116-Models

    Der står meget tydeligt dette:
    "If your model is equipped with an XL-2.5 Speed Control and Titan 550 or 380 motor, DO NOT use dual batteries with the #3063X Series Connector. Dual Batteries may be used ONLY with the #3064X Parallel Connector."

    Der står altså ikke noget om at man ikke må bruge 2x2S LiPo i parallelforbindelse kun at man under ingen omstændigheder må bruge en serieforbindelse til denne ESC. Til gengæld står der dette:
    "All Traxxas 1/16 models can be operated with dual batteries and the #3064X Parallel Connector."
    Men hvis du vil være 100% sikker før du gør noget, så tag fat i Traxxas direkte og hør dem ad, hvis nogen kan give klar besked så burde det jo være dem.
    Support@Traxxas.com
    Send dem en mail og hør ad, så gør du i hvert fald ikke noget forkert.

    Vi andre kan jo godt vejlede dig med vores egne erfaringer, det er dog ikke nogen garanti for at det vi gør er lige efter bogen og så længe man ikke kan finde et sted hvor der direkte står sort på hvidt at man ikke må bruge 2x2S i parallelforbindelse med XL-2.5 ESC'en så er det mest logiske at det kan der ikke ske noget ved så længe at LiPo cut-off funktionen er aktiveret.

    Jeg håber det giver lidt mening.


  • #12   20. aug 2023 man må ikke køre 4 celler på dem men 3 celler kan de godt tåle, ihvertfald på brussless motor. men skal vist nok skifte pinion

  • #13   20. aug 2023 Altså sådan helt fysik i 7. klasse.
    En parallel forbindelse fordobler kapaciteten på batterierne og beholder spændingen, en serie forbindelse deler kapaciteten og fordobler spændingen. Så to parallelle 2S batterier er stadig 2S, to serie forbundet 2S vil svare til 4S.
    En esc kan ikke se om den har et batteri eller to parallel forbundet batterier. Den får stadig samme spænding. Så længe batterierne er i ca. samme stand og med samme antal mah, så er det bare at køre løs. Bruges der en buzzer på begge batterier, så kan det endda være med forskellig kapacitet. Den vil jo hyle når spænding er lav på et af batterierne.
    Når det så er sagt, så er en esc med cutoff at foretrække, en buzzer har det med at sætte igang før at spændingen er lav, så får man gerne hyl dyt og båt under acceleration.

    Overvej et brushless sæt, det er mere effektivt / hurtigere osv. Titan motorer har det med at fise en masse effekt af i varme.
    Så kan du også gå direkte 3S og få mere ud af det.
    Så længe man ikke kører topfart, så er der en del mere effekt at tage af på et 3S kontra et 2S.


  • #14   20. aug 2023 Det er korrekt Kuno, men nu har det hele tiden været spørgsmålet omkring parallelforbindelse og ikke serielforbindelse.
    Du har ret i at VXL3m ESC'en kan tage op til 3S LiPo så fremt man skifter til et andet pinion som du selv nævner. Alt dette står i manualen til VXL modellerne.
    XL-2.5 ESC'en kan ikke tåle mere end 2S LiPo altså maksimalt 8,4V.

    100% enig der Jan.


  • #15   20. aug 2023 kan se vi er hvis enig om det grundlæggende i det her,
    jeg er også indforstået med at det skal være paralle og ikke serie forbindelse.

    Planen er da også at når titan motoren står af, vil der blive købt noget brushless og smidt i den, kan se at Dansk-rc har et sæt til 300 kr, og det er da til overkomme.

    hvad jeg har set af videoer på youtube, ser bilen da også noget ustyrlig ud på 3s, så tænker at 2s vil være fin til mig smiley smiley


  • #16   21. aug 2023 Nu ved jeg godt at e-Revoen og Slashen ikke er helt den samme bil, det er dog samme platform og med 2x2S LiPo sat i parallelforbindelse giver rigtig godt med køretid og fint med fart med et børsteløs motorsystem.

    Jeg har dog valgt at bytte den originale VXL3m ESC ud med en Tekin RS Pro Gen1 jeg havde liggende.
    Af den simple grund at jeg ikke kunne få den originale ESC til at opføre sig som jeg gerne ville have den til mht. gas, brems og bak. VXL motoren er faktisk fin nok og den har fint med kræfter også.
    Ved lejlighed kan det dog være at Tekin ESC'en skiftes ud med en Hobbywing QuicRun 120A ESC, Hobbywing er bare super nem at programmere/indstille.

    Nu tænker jeg at e-Revoen er en smule tungere end Slashen, men jeg ved det ikke med sikkerhed da jeg kun har en Slash.


Kommentér på:
traxxas e revo 1/16

Annonce