548 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Go .28 motor bliver for varm!! Go .28 motor bliver for varm!!

Hej.
Her somsagt en go .28 3 porte, med trækstart (ny model).

Er lige blivet indkørt (10 tanke) og har ca kørt 3 tanke efter.
Jeg køre med smart temp failsafe. Som under indkøringen var sat på 105 grader og efter 130 grader. Men når vi skal ræsse så bliver den utrolig hurtig for varm. Den kører med en lidt for frd blanding, så den ikke går op i de høje omdr.
Vil høre om der er andre med samme problem. Og hvad i evt. har gjort for af afhjælpe problemet..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af opvaskemaskine 700 kr.
  • slå græsset - Akut 700 kr.
  • udskift af jord med muld i bede 3.000 kr.
  • Grillreperation 400 kr.
  • Fill gas boiler/gasfyr with water - showing low water pressure 999 kr.
  • Elektriker 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Go .28 motor bliver for varm!!
  • #1   4. sep 2008 ups glæmte at skrive at jeg køre med 25% nitro og med 5-6 gløde rør GRP..

• #2   4. sep 2008 husk at tjekke du ikke har en utæthed et sted, har selv oplevet det samme, og ellers hjælper det at skrue bundskruen lidt ud, og så skrue topskruen lidt ind igen efter du har tjekket temp.

• #3   4. sep 2008 Oplevet under indkøringen at der var en utæthed ved ende pladen. Så det fik jeg tætnet med RB´s flydene pakning+kabuen. Så der er ikke nogle utætheder. Det med justerings skruerne har jeg også prøvet.. desvære hjalp det heller ikke :(..

• #4   4. sep 2008 men det er den eneste måde at få den ned i temp, altså ved at stille på skruerne, så du har nok ikke prøvet helt nok.

• #5   4. sep 2008 jeg ha´vde det samme problem med min t-maxx efter tilkøringen så jeg prøvede at rense karburatoren for gammelt nitro der er blevet cilikone(staves??) agtigt det hjalp en del men ikke nok så skiftede jeg til et rossi r8 gløderør det hjalp enormt så nu kører den perfekt.
    håber du kunne brue det.;)

• #6   4. sep 2008 Hvilket gløderør kører du med nu?. evt prøv et lidt koldere

• #7   4. sep 2008 Jeg fandt en revne i den gummi membran der sider på kabu gas spjæld. Kan jo være det!..
    Og har sat en anden på.

Jeg køre med mellem kold og kold. 5-6 gløde rør...

Motoren er ny. så jer tvivler på der sider gammelt nitro i kabuen..

• #8   4. sep 2008 det gjorde der i min efter 2 tanke da jeg havde kørt den ind

• #9   4. sep 2008 har du et link til den motor

• #10   4. sep 2008 Prøv med et andet gløderør end GRP, da GRP gløderørene faktisk kun er lavet til deres egne motore.

• #11   4. sep 2008 Jeg vil prøve. Men jeg ka satme ikke se at det sku ku gi en forskel!?!
    Men man ved jo aldrig

• #12   4. sep 2008 Ok det er sku ´da vær at prøve smiley

• #13   4. sep 2008 GRP - det høre til i skralde spanden.

Sæt RB eller GO gløderør i.
    Hvis du bruger GO gløderør skal der kun en skive under røret.
    Bruger du RB gløderør skal der en ekstre en på.

Husk man skal have en ekstre top skive under forbranings kammeret og motor huset.

Køre du med 13T klokke? Skift til mindst 14T koblings klokke.

Når du har gjort det. Så er dit problem løst, hvor det kun handler om at juster motoren rigtigt.

• Henrik J
    Henrik J Tilmeldt:
    nov 2007

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 6
    #14   14. sep 2008 Min lokale hobby pusher havde anbefalet mig at køre 20% jet fuel nitro og et GO 5 gløderør. Men med den kombination brændte den et gløderør for hver tank jeg kørte. Men nu har jeg sat en ekstra top pakning i (9kr fra rcmodels.dk) og køre med RB 5 gløderør og RB Nitro 25% og den spinder som en drøm og trækker betydeligt bedre end tidligere.

Kommentér på:
Go .28 motor bliver for varm!!

Annonce