lipo vs nimh 1/10 turing lipo vs nimh 1/10 turing
har haft en længere diskution med kristian l omkring hvad der er bedst.
diskutionen går ud på at kristian absolut vilkører med lipo i bilen, og det skal lige siges at det ikke er hard case pakkede lipo men ubeskyttede celler han bruger.
til med er det 3 cellede pakker dvs 11.1 v vi 2 andre kører med 7.2 v pakker. det som det hele går ud på i min verden er at bilerne skal være så ens som muligt dvs samme spænding på batterier, og samme vægt samme størrelse motor og samme slags dæk.
lipo er ny teknologi og batterierne levere mere end minh gør, problemet med dem er bare at man knapt nok kan nå at lade dem op inden for den noprmale time men har mellemheat, men men men lipo kræver balancer og over vågning af cellerne og men skal være meget mere efter dem og passe på at man ikke skader dem med forkertladning, mod nimh der er liget til at aflade og lade op igen.
så mit svar til kristian er at jeg først skifter den dag de er tilladte og udviklet nok til at man kan droppe alt det balancer pis og bare smide dem direkte til laderen.
før kan jeg ikke se iden med at køre med lipo
en anden tinger hvordan ser de forskellige dasu klubber på at der er nogle der kører med ubeskyttede lipo? jeg tænker på worst case at det brænder bil og tæppe af pag af et punkteret lipo?
hvad er jeres syns punkt
apr 2004
Følger: 54 Følgere: 76 RC-enheder: 105 Emner: 78 Svar: 1.604
Den balancer jeg bruger sidder bare mellem laderen og batteriet, og kan evt. sættes fast til laderen med nogt velcro, så er det jo stadig bare at sætte batteriet til laderen.
Jeg har ikke brugt meget tid på at overvåge mine lipoer, når de lader, og har heller aldrig haft problemer.
Jeg har i hvert fald købt mine sidste nimh.
nov 2005
Følger: 102 Følgere: 110 RC-enheder: 27 Emner: 177 Svar: 1.187
kvaliteten af de forskellige lipo er også en issiu da der er alt for mange billige celler på markedet der ikke kan levere varen som e lover.
som en kammerat lige har sagt til mig så leger lige celler bedst
ang a 123 celler så er de stadig så meget prototype celler at der nok går år før vi ser færdige pakker. men sikre ser det ud til at de er, problemet med dem er stadig at defalder alt for meget i spænding under belastning til at de for alvor kan bruges endnu, men om 2-3 år er de helt sikkert noget at se på men det vil kun fremtiden vise
apr 2004
Følger: 54 Følgere: 76 RC-enheder: 105 Emner: 78 Svar: 1.604
Personligt er mine biler jo offroad og bliver kun brugt til bashing. Så ja tak lipo til mig.
Kunne dog godt tænke mig at deltage i et løb for unlimited monstertruck. Så vidt jeg ved kunne man også deltage i DDE i år med lipoer.
nov 2005
Følger: 102 Følgere: 110 RC-enheder: 27 Emner: 177 Svar: 1.187
nov 2005
Følger: 168 Følgere: 170 RC-enheder: 27 Emner: 95 Svar: 3.766
har tænkt det samme som jesper k med en unlimited klasse hvor man måtte smide hvad man ville i. så var det ens for alle af muligheder der var.
lipo vs nimh 1/10 turing