780 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

lipo vs nimh 1/10 turing lipo vs nimh 1/10 turing

har haft en længere diskution med kristian l omkring hvad der er bedst.

diskutionen går ud på at kristian absolut vilkører med lipo i bilen, og det skal lige siges at det ikke er hard case pakkede lipo men ubeskyttede celler han bruger.

til med er det 3 cellede pakker dvs 11.1 v vi 2 andre kører med 7.2 v pakker. det som det hele går ud på i min verden er at bilerne skal være så ens som muligt dvs samme spænding på batterier, og samme vægt samme størrelse motor og samme slags dæk.

lipo er ny teknologi og batterierne levere mere end minh gør, problemet med dem er bare at man knapt nok kan nå at lade dem op inden for den noprmale time men har mellemheat, men men men lipo kræver balancer og over vågning af cellerne og men skal være meget mere efter dem og passe på at man ikke skader dem med forkertladning, mod nimh der er liget til at aflade og lade op igen.

så mit svar til kristian er at jeg først skifter den dag de er tilladte og udviklet nok til at man kan droppe alt det balancer pis og bare smide dem direkte til laderen.

før kan jeg ikke se iden med at køre med lipo

en anden tinger hvordan ser de forskellige dasu klubber på at der er nogle der kører med ubeskyttede lipo? jeg tænker på worst case at det brænder bil og tæppe af pag af et punkteret lipo?

hvad er jeres syns punkt

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af opvaskemaskine 700 kr.
  • slå græsset - Akut 700 kr.
  • udskift af jord med muld i bede 3.000 kr.
  • Grillreperation 400 kr.
  • Fill gas boiler/gasfyr with water - showing low water pressure 999 kr.
  • Elektriker 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  lipo vs nimh 1/10 turing
  • #1   6. sep 2008 Jeg må sige jeg er enig med Kristian. Lipoe er vejen frem, og alt det med at det er farligt, giver jeg ikke så meget for. Man skal bare behandle dem med omtanke.

Den balancer jeg bruger sidder bare mellem laderen og batteriet, og kan evt. sættes fast til laderen med nogt velcro, så er det jo stadig bare at sætte batteriet til laderen.

Jeg har ikke brugt meget tid på at overvåge mine lipoer, når de lader, og har heller aldrig haft problemer.

Jeg har i hvert fald købt mine sidste nimh.

• #2   6. sep 2008 2 c lipo kan jeg godt gå med til i en 1/10 turing car, men der skal så ekstra straf vægt i bilen da der er højere spænding. men som hans b siger kører man i klub kan man lige så godt ind ordne sig.

kvaliteten af de forskellige lipo er også en issiu da der er alt for mange billige celler på markedet der ikke kan levere varen som e lover.

som en kammerat lige har sagt til mig så leger lige celler bedst smiley

ang a 123 celler så er de stadig så meget prototype celler at der nok går år før vi ser færdige pakker. men sikre ser det ud til at de er, problemet med dem er stadig at defalder alt for meget i spænding under belastning til at de for alvor kan bruges endnu, men om 2-3 år er de helt sikkert noget at se på men det vil kun fremtiden vise

• #3   6. sep 2008 Med alt den nye brushless og lipo teknologi, kunne man jo oprette en "unlimited class" hvor folk så kan fylde deres biler med hvad de vil.

Personligt er mine biler jo offroad og bliver kun brugt til bashing. Så ja tak lipo til mig.

Kunne dog godt tænke mig at deltage i et løb for unlimited monstertruck. Så vidt jeg ved kunne man også deltage i DDE i år med lipoer.

• #4   6. sep 2008 en unlimited klasse ville være fed men det kræver jo at der er en masse der er med på iden, og selv en sådan klasse skulle have et reglement som fx størrelse og vægt dæk osv. men god ide, tror bare at det vil løbe løbst økonomisk

• #5   7. sep 2008 vil lige indskyde grunden til jeg gik op til 3celler slet slet ikke var for at få mere power.. men tværtimod at kunne køre med lavt mah lipos og samtidigt have en lang køretid uden at skulle frygte for at hive for meget ud af lipos. det første 2 cells opsæt jeg havde i er stadig hurtigere end det 3 cells jeg har i nu.. med 3 cells måtte jeg stille punch kontrol helt op for at kunne få nogenlunde skud i hvor med 2cells og den anden motor havde jeg det hele i midten og fint med skud.
    har tænkt det samme som jesper k med en unlimited klasse hvor man måtte smide hvad man ville i. så var det ens for alle af muligheder der var.

Kommentér på:
lipo vs nimh 1/10 turing

Annonce