{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan er det med batterier?
  • #1   23. okt 2008 Votl er samme, men vist man sidder - til - og + til + så burde man ikke bare få mere kraft, ved samme volt? Prøver vel bare, rister std. ESC og motor på HBX'en, så kan BL'et komme i bagefter

• #2   23. okt 2008 uden at vide det 100% så tror jeg at du rister dine batterier
    de skal være ens

Jeg har f.eks. 6V 5900mha i min modtagerboks lavet på den måde du snakker om. altså med 10 celler istedet for 5

• #3   23. okt 2008 + til + og - til - hedder en parallel kobling. Batterierne sidder jo parallelt og giver større kapacitet. Du kan godt parallelkoble batterier af samme spænding og forskellig kapacitet. De sørger for at levere det de kan/skal selv. Men det er VIGTIGT at batterierne er af samme spænding (altså samme antal celler!)
    Samme spænding (Volt) mere kapacitet (flere Ampere) = længere køretid.

+ på batteri 1 til - på batteri 2 og så de resterende + og - tilkoblet bilen hedder en serie kobling. Batterierne sidder i serie med/efter hinanden. Det giver højere spænding. Her er det VIGTIGT at batterierne er af samme kapacitet da det ene ellers vil løbe tør før det andet.
    Samme kapacitet (Ampere) større spænding (flere Volt) = højere hastighed.

• #4   23. okt 2008 02:46:40 Rehim[DoW]: Series increases the voltage and paralle increases amps

Fik samme svar hos en i en chat, takker

• #5   23. okt 2008 de skal ikk være ens i mah men det er -og - mer skal sammen ind i et stik og fra batteri til batteri skal der +

Kommentér på:
Hvordan er det med batterier?

Annonce