{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
649 visninger | Oprettet:

Servo hva vigtigst Torque el Hastighed {{forumTopicSubject}}

Hej.

Har søgt lidt i forumet men blev ik klogere.

Hva er vegtigst. her er nogle forslag.

* Torque v. 4,8v : 9kg.
* Torque v. 6,0v : 10kg.
* Hastighed (udsving til 40°) v. 4,8v : 0,15sek
* Hastighed (udsving til 40°) v. 6,0v : 0,13sek

* Torque v. 4,8v : 6,4kg.
* Torque v. 6,0v : 7,2kg.
* Hastighed (udsving til 40°) v. 4,8v : 0,13sek
* Hastighed (udsving til 40°) v. 6,0v : 0,10sek

* Torque v. 4,8v : 13,0kg.
* Torque v. 6,0v : 14,6kg.
* Hastighed (udsving til 40°) v. 4,8v : 0,17sek
* Hastighed (udsving til 40°) v. 6,0v : 0,15sek

* Torque v. 4,8v : 5,0kg.
* Torque v. 6,0v : 6,2kg.
* Hastighed (udsving til 40°) v. 4,8v : 0,10sek
* Hastighed (udsving til 40°) v. 6,0v : 0,08sek

Kan ik helt finde ud af hvilken jeg skal vælge.
Det er til en 1/10 truck styreservo.

/Kenneth


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Servo hva vigtigst Torque el Hastighed
  • #1   29. dec 2008 Hehe, det blev jeg ik klogere af :S

    Hvilken ville du vælge?


  • #2   29. dec 2008 okay.
    syntes bare det virker langsom.


  • #3   29. dec 2008 Det kommer an på hvad du skal bruge den til.

    Til Crawler og lastbiler er Torque meget vigtigt, mens hastighed ikke har meget at sige.

    Til almindelig off-road og on-road har det lige meget at sige, så det er de dyre servoer man skal ha´ her.

    Til fladbane biler er hastigheden altafgørende, og Torque har ikke meget at sige.


  • #4   29. dec 2008 Bjørn.
    Ja det kan du jo ha ret i smiley

    Ok så bliver det 14,6 - 15

    Tak for hjælpen


  • #5   29. dec 2008 Glem alt om servoer der har hastigheder på .11 og derover ved 60grader.


    Det er meget tydeligt at mærke forskel på 0.09 og en 0.12 især hvis det er gas servo.
    Bilen kommer til at hænge forkert i luften, eller køre for langt ind i kurvene ved sådan nogle.

    På styrtøj betyder det også rigtig meget da man kommer til at køre for langt ind i kurvene.

    Altså på bane betyder 0.02sek RIGTIG meget


  • #6   29. dec 2008 Bjørn, man kan ikke føle forskel på 1min sammenlignet med et minut + 0.05sek.. Men nede ved 0.1 sammenlignet med 0.15 er det altså 1/3 der snakkes om!!

    Hmm, utroligt som du bliver ved med at snakke om noget du ikke aner noget om..


  • #7   29. dec 2008 Tydeligvist ikke..., var selv meget overrasket over hvor stor en forskel det gav i gasresponsen da jeg skiftede fra en standard HPI servo til en ordenlig hitech servo i en af mine nitrobiler.. og hvorfor skrive i din profil at du er 33?, det har jeg meget svært ved at tro på...

  • #8   30. dec 2008 Det er dog utrolig så ensporet i ser på det her.
    Det er sku´ da indlysende at servoens hastighed er afhænge af om servoen er i stand til at trække det den skal trække i det tidsrum den har til rådighed.

    Servores hastighed bliver målt ubelastede.
    Derfor vil en Torque 6,4kg. 0,13sek være en del langsommere end en Torque 13,0kg. 0,17sek i en Crawler.

    Derfor bliver man nød til at se på et par ting først.
    Ting der kræver Torque.
    1. Højden på hjulet der skal drejes (har lidt at sige)
    2. Bredden på hjulet der skal drejes (har en del at sige)
    3. Afstanden styretøjets drejepunkt og til midten af fælgen (har meget at sige)
    4. Vognens vægt (har meget at sige)
    5. 4WD eller 2WD (har meget at sige)
    6. Er diff´et låst (har rigtigt meget at sige)
    7. Hvad terræn køre du i (har rigtigt meget at sige)
    8. Hvilken hastighed køre du med (har rigtigt meget at sige)

    Se lige på de punkter her, og fin din servo smiley



Kommentér på:
Servo hva vigtigst Torque el Hastighed

Annonce