{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.827 visninger | Oprettet:

Tuning af Nitro bil ;-) {{forumTopicSubject}}

Hej rcg jeg har 2 uds til min nitro bil, Lige for 5-8 min siden boret jeg et hul på 5 mm i det ene uds og da jeg startede den forste gang lød den hel vild hisig og så begyndte dn selv at køre og så stilte jeg den lavere i tomgang og slukkede den igen.Jeg tror den køre hurtiger,

1, spørsmål
Kan der ske noget ved vis der kommer en stik flamme ud en gang i mellem, hvorfor kommer den vis det er ?

2, spørsmål,
Kan jeg ødelægge motoren af at have boret et hul på 5mm i uds? og hvorfor kan jeg ødelægge den vis man kan

3,spørsmål
Tror i den kan køre hurtigere?

Håber i vil svare mig

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tuning af Nitro bil ;-)
  • #1   12. jan 2009 Hej allesammen,
    Kunne godt tænke mig at høre andres meninger
    smiley

• #2   12. jan 2009 1) Stikflammen kommer af uforbrændt brændstof som antænder.

2) Hvis du ikke har indstillet karburatoren igen efter monteringen så vil du sikkert ødelægge motoren på længere sigt, som følge af for mager blanding.

3) Motoren bliver helt klart langsommere med det hul!!! Op til 35% eller mere af den effekt motoren kan levere kommer fra en rigtig tunet udstødning, og lur mig om ikke fabrikanterne ville have opdaget tricket med hullet hvis det gav effekt?

• #3   12. jan 2009 enig med Henrik M.

• #4   12. jan 2009 hej,

den gang jeg havde min kyosho forkortede jeg noget af udgangen fra motoren til selve potten og det gir flere omdrejning og lidt dårligere optræk, og omvent hvis man satte en lille forlænger på, så gir det bedre optræk og mindre omdrejningen.

men husk hvis du gør det, det er meget lidt der skal til, højst en cm

• #5   20. jan 2009 Ja plus, at når du borer hul i udstødningen, har du jo ikke det tryk op til tanken der skal til for at motoren får den korrekte mængde brændstof...så løber motoren for mager....og det kan blive dyrt smiley

Kommentér på:
Tuning af Nitro bil ;-)

Annonce